𝗢𝗢𝟭 ➶

107 21 3
                                    

❝ e ❞
________
yunmi's

semalam aku dan yunho dah pergi ke pakar psikologi tu. tapi macam biasa, diorang akan cakap yang aku hanya mimpi sebab gangguan mental(?) or anything. tapi aku yakin mimpi tu ada kaitan dengan orang terdekat. sedangkan orang yang aku mimpi tu nampak familiar.

"bruh yunmi, kau termenung apa ?", tanya jongho yang sibuk menulis nota. aku hanya menggeleng. aku tak nak lah bagitau dia pasal mimpi aku ni, nanti mesti cakap merepek lah apa lah, maleh aku.

"kongsi lah dengan aku", kata jongho. dia berhenti menulis dan pandang aku. hensem lak mamat ni walaupun selalu bajet hensem HAHAHA k tak lawak.

"tak nak lah. bukannya kau percaya pun nanti", kata aku. aku memang tak suka kongsi dengan orang kalau aku ada masalah. paling tak pun dengan yunho oppa aku tu. dia je yang faham aku ni.

"alah cerita je, mana tau aku boleh tolong", pujuk jongho. aku ni malas nak cerita. kalau dia tak faham cane ? malas aku.

"macam mana kau nak tolong kalau kau tak pernah alami benda ni ish", kata aku. jongho menggeleng, berdegil juga nak tau.

"ye lah aku cerita", kata aku. jongho tersenyum gembira. suka lah kau an ish.

aku skip je lah bukan apa, aku tak nak buat chapter ni makin panjang sebab tu lah ngueng

"begitu ceritanya", kata aku. jongho nampak blur lepas aku cerita. ha kan aku dah cakap, dia tak faham punya—

"aku pernah kena macam kau", kata jongho. oh waw tak tau pula aku dia pernah kena macam aku.

"benda ni kalau kau nak dia berhenti, kau kena jumpa orang yang kau mimpi tu. dari situ kau akan stop mimpikan orang tu", terang jongho. wah membantu gais dia ni.

"masalahnya aku tak kenal lelaki tu—", aku pause sekejap. aku tak tau kenapa tapi dengan tiba - tiba pandangan aku jadi hitam lalu aku pun pengsan.

________

mesti korang curious kan siapa yang ada dalam mimpi yunmi tu ? nak tau ? fikir sendiri piung 🌚✌🏻 apa pun jangan lupa tekan bintang kat bawah tuw 🤓

DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻Where stories live. Discover now