❝ e ❞
________
1 minggu kemudian"yunmi bangun nanti lambat", kejut yunho. yunmi menggeliat sedikit lalu bangun dari pembaringan.
"yunmikan cuti", kata yunmi separuh sedar. yunho menepuk dahinya. dia terlupa yang adiknya mengambil cuti sakit. sakit apa ? demam lah gais.
"sorry, oppa lupa. ha sambung tidur balik kalau nak mandi pun boleh. biar segar sikit badan tu", kata yunho. yunmi hanya mengangguk. yunho pun keluar dari bilik yunmi. tak sampai 1 minit yunmi terlelap semula.
"alamak, hari ni aku ada meeting. nak suruh siapa jaga yunmi ? eomma dengan appa bukannya boleh balik sini", kata yunho.
yena itik 🐸
"selamat kau call aku dik", kata yunho sebelum mengangkat call yena.
"hello, yunho oppa. yunmi demam lagi ke ?"
"haah dia demam lagi, mungkin lagi 2 hari dia cuti"
"oh kalau macam tu yena ingat nak temankan dia"
"boleh, lepas sekolah datanglah. lagi pun oppa tak ada sebab meeting"
"oh okay"
tut tut. yunho pun menutup telefonnya dan bersiap.
skip
"huargh—"
"bangun pun kau. hebat eh pukul 3 petang baru kau bangun", kata yena yang sedang membawa semangkuk bubur dan ubat demam. yunmi hanya tersengih.
"ni aku teman kau sampai malam tau sebab oppa kau ada meeting", tambah yena. yunmi mengangguk. yunmi menyuap bubur ke dalam mulutnya.
"oh ya, tadi jangjun dengan jongho bertekak kat locker", kata yena. yunmi yang mendengarnya terus tersedak. yena menghulurkan air kepada yunmi.
"apa benda pula diorang ni ?", tanya yunmi. yena mengangkat bahu.
"tapi diorang ada sebut nama kau, ramai lah cakap diorang berdua gaduh sebab kau", jawab yena. yunmi mengurut dahinya.
"tak apa yunmi, nanti kau dah masuk sekolah kitorang backup kau", tambahnya. yunmi mengangguk.
"kau call jangjun dengan jongho boleh tak ? aku nak bincang dengan diorang", tanya yunmi. yena menggangguk lalu mendail nombor dua orang kawan lelakinya itu.
skip
jongho dan jangjun sampai di depan rumah yunmi serentak. mereka berdua menjeling satu sama lain.
"masuk", arah yunmi, tegas. jangjun dan jongho sempat bergaduh dekat depan pintu tapi disebakan yunmi toleh belakang diorang berhenti bergaduh. ngeh budak - budak.
"so aku dengar korang gaduh hm ?", tanya yunmi, serius. jongho dan jangjun mengangguk.
"siapa mula dulu ?", tanya yunmi. jongho menuding jari ke arah jangjun manakala jangjun menuding jari ke arah jongho. yunmi menepuk dahinya.
"jujur", kata yunmi. jongho mengalah.
"aku yang mula dulu", jawab jongho.
"kan senang. ha asal korang bergaduh ?", tanya yunmi. jongho teragak - agak nak jawab.
"macam kau tak tau", jawab jangjun.
"kau suka aku ke jongho ?", tanya yunmi. jongho mengangguk perlahan. yunmi tersenyum kecil.
"aku bukan apa jongho tapi aku tak anggap kau lebih dari kawan. aku anggap kau macam siblings aku", kata yunmi. jongho tersenyum tawar.
"kau cari lah yang lebih baik dari aku. aku yakin ada yang tunggu kau", tambah yunmi. jongho mengangguk perlahan.
"don't worry aku tak jauhkan diri dari kau tapi kita mula dari awal lah", kata yunmi. jongho menggangguk.
"aku ?", tanya jangjun.
"kau ? macam tu lah", jawab yunmi. jangjun membuat muka.
"heh", kata jangjun.
"dah lah tu aduhai, murung - murung pula korang ni", celah yena. mereka bertiga tersengih.
"dah - dah jom tengok tv daripada keadaan tegang semacam", kata yunmi. mereka berempat pun menonton tv.
________
AAAAA AKU TADE IDEA HIKS APA PUN JANGAN LUPA VOTE YA ANUCK - ANUCK AYAM KUR SEKALIAN KERANA VOTE ANDA AMAT SAYA HARGAI KALAU BOLEH VOMMENT LA SEKALI AHAKS ˙˚ʚ('◡')ɞ˚˙
YOU ARE READING
DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻
Kurzgeschichten[ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 ] ❝ if it's not because of the dream, we don't even know each other ❞ :: 290620 ➶︎ :: 040720 ➶︎ - cr pic for book cover : @//jangyoonism ( twt )