𝗢𝗢𝟱 ➶

67 21 14
                                    

❝ n ❞
________
jangjun's

aku berjalan balik ke rumah. entah kenapa aku tak suka yunmi rapat dengan jongho. jangan lah marah, aku sendiri pun tak faham kenapa dengan aku ni T^T. nak cakap suka jumpa pun jarang senang cakap tak pernah jumpa lah tapi serious talk aku tak suka dia rapat dengan jongho tu hiks.

sampai je dekat rumah aku buka pintu. kasut aku buka lalu berjalan ke arah dapur. aku lapar jadi aku makan lah en.

"ha jangjun, tolong eomma boleh ?", tanya eomma. aku mengangguk sebagai jawapan. nak jawab pakai mulut aku tengah makan jadi aku angguk je lah.

"tolong belikan tofu untuk digoreng bukan untuk dibuat sup", minta eomma. aku mengangguk lalu mengambil duit yang eomma pegang tadi.

skip

"sabarlah bongok !", jerit satu suara. aku toleh kiri, oh yunmi dengan jongho. kenapa diorang mesti berdua ni ? T^T

"jangan jeritlah bodoe ! orang tengok buat malu je", marah jongho.

"semua 5,000 won", kata abang cashier tu. aku hulur duit lalu aku ambil tofu tu dan keluar dari kedai.

"nah", kata aku. aku letak tofu tu dekat counter dapur. baru je aku nak naik atas, eomma aku suruh aku basuh pinggan.

"rajin sikit anak aku ni", kata eomma. aku dengar tapi aku biar je. anak mithali gitew ahaks.

"lepas basuh pinggan buat homework", kata eomma. aku hanya mengangguk. eomma pun duduk dekat sofa, tengok drama lah tu hish.

selesai je aku basuh pinggan, aku ambil beg aku lalu naik ke atas. aku pulas tombol pintu lalu aku masuk ke dalam bilik. beg aku campak atas tilam, blazer aku buka. aku ambil tuala lalu masuk ke dalam bilik air.

lepas je selesai mandi, aku sarung hoodie hitam dan tracksuit. hidup jangstar simple okay gais. kalau boleh aku tak pakai baju tapi nanti eomma aku bising so yeah aku pakai baju. tak pakai baju je eh jangan fikir lain pula eish.

"so homework, math.... mampus lah aku tak buat", kata aku. bukan apa, susah gais. sesiapa ajarlah aku ni. sedangkan author pun tak reti math.

(a/n : baling senduk )

"jangan skip homework or no more favourite dishes for you", ugut eomma. ya ampun gais hebatnya eomma aku, tau - tau je aku nak skip homework math T^T

"nae nae", jawab aku. aku nak juga skip tapi eomma aku lagi cepat. dia akan check semua homework aku masa aku tidur. kalau ada je soalan yang aku tinggal, dia kejut aku suruh siapkan T^T bunoh jer lah aque.

5 minit kemudian

"susahlah !", rungut aku. kaki aku hentak - hentak. apa aku kisah kalau eomma complain. aku tak faham soalan ni la siot ! acane aku nak explain ? aku sendiri pun tak tau nak explain macam mana T^T

"ah tidur jelah kat sini", aku letakkan kepala aku atas meja lalu aku lelapkan mata. dalam 2 minit aku lelap terus aku tertidur.

________

okay gais, aku tau chapter ni merapu HAHAHA tapi aku perah otak malam buta hm hm apa pun jangan lupa tekan bintang kat bawah tu ye 🌞✌🏻

DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻Where stories live. Discover now