❝ lee jangjun,
dream ❞
________
graduate"YEAY DAH HABIS SEKOLAH !", jerit yena, teruja. aku yang dekat sebelah dia ni pekak kan telinga je. nasib vocal dia tak macam vocal yuju weyh kalau tak pekak dah aku sekarang.
aku tengok semua pelajar, gembira je. aku ? lepas je graduate aku kena ikut oppa aku pindah australia. hiks kesian aku weyh. nak tak nak aku terpaksa lah ikut dia.
ye lah aku dekat sini nak duduk dengan siapa je ? eomma appa semua kat australia takkan aku nak tinggal sorang pula ? hm.
"kau ni masam je ? kenapa ?", tanya jisung yang muncul entah dari mana. aku menunduk seraya menghembuskan nafas.
"kalau aku bagitau ni jangan marah tau ?", tanya aku. mereka berdua mengangguk. jangjun ? dia meet dengan kawan - kawan dia lah.
"lepas graduate aku pindah australia", kata aku. yena dan jisung terkejut. siapa je tak terkejut dho. even jangjun pun terkejut heh.
"serius lah ? alah baru ingat nak satu campus dengan kau", cebik yena. aku tersenyum kecil.
"alah, nanti kalau ada cuti aku balik lah korea jangan risau", kata aku. yena mengangguk lalu memeluk aku. aku balas kembali pelukan dia.
"aku tak nak peluk ?", tanya jisung. mende sia mamat ni. aku peluk jisung. jangan fikir lain, kitorang kawan je.
aku leraikan pelukan kitorang. tak mana jangjun sekarang ni ish.
"cari aku ke ?", tanya jangjun.
"ha muncul pun, ingat tak reti nak balik sini tadi", jawab aku. jangjun tergelak kecil. jisung dengan yena minta diri. nak pergi ambik gambar la tu macam aku tak tau dua manusia tu.
"ala sorry lah ehehe oh ya kau berangkat ke australia esok ke lusa ?", tanya jangjun.
"lusa mungkin", jawab aku. jangjun mengangguk. oh ya sebelum aku lupa, sebenarnya aku dengan jangjun dah official (๑ ิټ ิ) sila jeles AHAHAHAHA
________
next dayaku masih lagi dibuai mimpi sampai lah yunho oppa kejut. pelik aku kejut time macam ni. dia bercekak pinggang pandang aku.
"puas dah tidur ?", tanya yunho oppa. aku bangun dari baring.
"kenapa kejut ?", tanya aku. yunho oppa tepuk dahi dia. tak aku mamai sekarang ni tau ish.
"kita punya flight pagi ni yunmi ku sayang", jawab yunho oppa. aku yang tadi mamai terus segar mata aku bila oppa cakap flight hari ni. ah mampus.
"KENAPA TAK CAKAP SEMALAM ?", tanya aku. laju aku capai tuala dan berlari masuk ke dalam bilik air.
"OPPA DAH BAGITAU 3 HARI LEPAS KAN NYANYUK KE APA ?", eh oppa ni aku tanya dia, dia tanya aku balik. ah apa - apa je lah sekarang aku kena mandi cepat.
skip
"ANGKAT LAH ADUMAK", monolog aku. jangjun ni tidur mati ke macam mana ?
"nombor yang anda dail—", naik gila aku dengar benda tu. yunho oppa pandang aku semacam.
"oi dah - dah lah tu", kata yunho oppa. aku pun terpaksalah mengalah.
sepanjang perjalanan nak pergi airport aku diam je. mood aku barai sebab oppa tak ingatkan aku semalam. lagi satu sebab jangjun tidur mati.
sampai je dekat airport, aku keluar dari kereta dan ambik luggage aku dekat belakang. terus aku bergerak ke dalam airport. yunho oppa ? ah biarkan dia malas aku.
untuk kali ke berapa aku tak tau, aku cuba call jangjun tapi kali ni dia angkat. syukur beb kalau tak memang aku dah tak nak balik korea.
"hello ? kenapa call ?"
"aku ada kat airport ni"
"HA ? BUKAN KAU KATA LUSA KE ?"
"OPPA AKU TU HA DIA TAK INGATKAN SEMALAM MANA LAH AKU TAU NGOK"
"OKAY OKAY AKU NAK SIAP BYE"
terus panggilan terputus. aku pun duduk tunggu si jangjun ni.
10 minit kemudian
dah 10 minit mana dia ni ? dah nak sampai turn flight aku pula ni. JANGJUN CEPAT LAH YA AMPUN.
"jom", ajak yunho oppa. aduh jangjun belum sampai ni bongok !
"sabar lah tunggu lagi 5 minit boleh ? please", rayu aku. oppa mengangguk, yes !
dah 5 minit mana jangjun ni ?! aku hentak - hentakkan kaki aku. geram sebab dia tak sampai - sampai lagi.
"jom lah nanti tertinggal flight pula", kata yunho oppa. aku pun pasrah je lah.
aku berjalan ke tempat pengesahan(?). sampai je turn yunho oppa aku dah fikir yang mungkin aku tak dapat jumpa dia lama.
( a/n : gais aku hentam je ni, aku mana ada experience naik flight hiks jangan kecam saya baik orangnya TvT )
aku mengeluh perlahan. tiba - tiba ada satu suara panggil nama aku. bergema satu airport ni aku rasa. aku pandang belakang. jangjun ? SAMPAI JUGA tapi masalahnya disebabkan kitorang jauh.
kami memandang antara satu sama lain. yunho oppa ? ha biar dia. aku tersenyum manis ke arah jangjun. sempat juga dia mengungkapkan satu perkataan walaupun tanpa suara. aku juga membalas dengan perbuatan yang sama.
'saranghae'
'nado saranghae'
dia melambai ke arah aku tapi aku mampu senyum je. selepas puas tengok muka dia aku berjalan dengan langkah yang berat kalau boleh aku tak nak pun pergi australia tapi apakan daya. family semua nanti duduk sana :(
aku menghela nafas panjang. aku masuk ke dalam perut kapal terbang tu dan berjalan ke arah yunho oppa.
gonna miss you, lee jangjun.
________
THE ENDHAI KORANG THANK YOU SEBAB BACA FF NI TAU ! HA LAGI SATU THANK YOU SEBAB VOTE :(❤️ THANK YOU JUGA SEBAB SUPPORT AKU UHUK 😔❤️ SAYANG KORANG KETAT - KETAT AMUAH ECECECE 🐸
OH YA AKU NAK TANYA NI, FF JANGJUN YANG LAGI SATU TU NAK AKU SAMBUNG KE ? AKU TAK DE IDEA DOK NAK SAMBUNG TAPI KALAU KORANG NAK AKU SAMBUNG FF TU BOLEH COMMENT :3 OKAY BYE
YOU ARE READING
DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻
Kısa Hikaye[ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 ] ❝ if it's not because of the dream, we don't even know each other ❞ :: 290620 ➶︎ :: 040720 ➶︎ - cr pic for book cover : @//jangyoonism ( twt )