❝ j ❞
________
yunmi's"walawey susah sia soalan", aku ketuk - ketuk pen yang aku pegang. kau tau tak dia punya susah tu wah boleh menangis aku. nak tanya yunho oppa dia tak de kat korea T^T.
"kalau aku ajak jongho buat homework ni dia nak tak ? try tanya lah", aku capai phone aku. aku dail nombor jongho.
"pahal call ?"
"ni ha aku nak tanya, kau boekh datang rumah aku tak ? nak buat homework math ni"
"oh boleh je, kau tunggu jap aku nak siap"
"okay bye"
"b—"
terus aku matikan call. kejamnya aku AHAHA. aku kemas buku aku untuk bawa turun. takkan nak study dalam bilik aku pula, lain jadi kang eh kesitu pula.
"baik aku buat air dulu, tak ada lah kitorang kehausan nanti", aku berjalan ke arah dapur. aku capai uncang teh lalu aku masukkan ke dalam jag.
ting tong ting tong ting tong ting tong
"sabar lah bodo !", aku berlari ke arah pintu lalu aku buka. dia pun masuk ke dalam rumah.
"kau ni tekan loceng rumah aku macam kena kejar hantu", kata aku. jongho menyengih. sengih - sengih aku tumbuk kang.
"ha soalan mana yang kau tak faham tu ?", tanya jongho.
"ni ha, dia suruh cari x tapi aku tak jumpa", jawab aku. jongho tengok soalan tu lalu calculator dia ambil.
"apa yang susah ? senang je. ha tulah makan lagi ramen tu banyak - banyak kan dah bodo", kata jongho. aku ketuk dahi dia guna pen. suka hati je cakap aku bodo.
"apa aku cakap betul au. makan lagi ramen tu banyak - banyak", kata jongho. aku mencebik. tau lah dia ni bijak tahap apa pun aku tak tau.
"dah - dah, jom makan", kata jongho. aku bangun dan berjalan ke arah dapur.
"kau duduk, biar aku masak", kata jongho. sekarang ni siapa tetamu siapa tuan rumah ?
"tak payah, biar aku yang masak", bantah aku. jongho berdegil juga nak masak. aku pun mengalah je lah.
skip
"mekasih ajar aku tadi", kata aku.
"masama, okay bye nak balik", kata jongho. aku mengangguk lalu dia pun keluar dari kawasan rumah aku.
aku tutup pintu lalu kemas ruang tamu. kan best kalau ada adik, tak de lah aku kena buat semua ni.
________
aku senanya tak de idea au tapi disebabkan aku nak published cepat so aku sambung lah :D jangan lupa tekan bintang kat bawah tu :3
YOU ARE READING
DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻
Truyện Ngắn[ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 ] ❝ if it's not because of the dream, we don't even know each other ❞ :: 290620 ➶︎ :: 040720 ➶︎ - cr pic for book cover : @//jangyoonism ( twt )