𝗢𝟭𝟭 ➶︎

48 15 16
                                    

❝ r ❞
________
no one pov

"yunmi, palli", panggil jongho, manja. yunmi yang dengar panggilan jongho memandangnya.

"kau sejak bila jadi manja ni dho ?", tanya yunmi pelik. tak pernah - pernah jongho jadi manja tanpa sebab.

"aku lapar, jom lah makan~", jawab jongho dengan nada yang sama. yunmi yang dengar mada manja jongho menggelibas(?) macam ulat(?), geli.

( a/n : jangan kecam, bm aku dah berterabur dah ni syukur 15 ni sekolah balik kalau tak hancur masa depan allahu )

"ew dah jom rehat, geli aku dengar kau panggil macam tu", kata yunmi. jongho tersenyum puas. dia memandang jangjun sekilas. jelas sangat yang jangjun beri eksperasi(?) macam yunmi. siapa je tak geli ? clingy semacam.

"pahal dengan jongho tu sia, geli aku", kata yena. dia pun memberi eksperasi(?) yang sama. begitu juga jisung.

"entah mamat tu, tak pernah - pernah dia menggedik macam tu. mesti ada sebab tu", kata jisung. jangjun yang sibuk memikirkan cara untuk mendekati yunmi ditegur oleh jisung.

"kau termenung macam nak tembus dinding tu apahal ?", tanya jisung. jangjun tersengih.

"citer lah mana tau kitorang boleh tolong ke", celah yena. jangjun menarik nafas kemudian dia hembus.

"aku nak tanya, korang tau tak macam mana nak jadi dekat lagi dengan yunmi ? i means macam nak tau lagi pasal diri dia ?", tanya jangjun. yena dan jisung memandang satu sama lain.

"senang je, kau ajak lah pergi tempat yang best - best confirm kau tau lagi pasal dia", jawab yena. jisung mengangguk setuju.

jangjun mengangguk perlahan. ada chance aku nak rapat dengan yunmi getus hati jangjun.

skip

"yunmi ! yunmi !", panggil jangjun. yunmi yang sibuk menyimpan barangnya di dalam locker memandang jangjun.

"ha kenapa ?", tanya yunmi.

"jom pergi jalan - jalan nak tak malam ni ?", tanya jangjun. yunmi berfikir sejenak kemudian mengangguk.

"jumpa malam ni, bye !", kata jangjun. yunmi tergelak kecil melihat perangai budak - budak jangjun.

skip

"woi jangjun kau kenapa excited semacam ?", tanya jibeom. dari tadi lagi dia perhati jangjun ni. sekejap senyum, sekejap terkinja - kinja. dah macam ulat kepanasan dah tak reti duduk diam.

"malam ni aku nak keluar dengan yunmi", jawab jangjun. jibeom membulatkan mulutnya sambil mengangguk.

"jangjun nak pergi date uuu", sampuk donghyun. jangjun memasang wajah datarnya.

"dah berambus, aku nak siapkan homework", halah jangjun. donghyun dan jibeom pun keluar dari bilik jangjun.

"tak kau kenapa ?", tanya satu suara. aku agak dah kata jangjun dalam hati. dia letak pen lalu berjalan ke arah pintu. tombol pintu dipulas dan jibeom dan donghyun tengah bergaduh.

"woi aku nak buat homework pun tak senang lah korang ni", tegur jangjun. jibeom dan donghyun tak hiraukan jangjun. jangjun menepuk dahi.

"DAEYEOL ! KUTIP ANAK KAU DUA EKO NI", jerit jangjun. daeyeol pun keluar dari bilik tetamu dengan muka tak puas hati. tajam dia pandang donghyun dan jibeom.

"meh sini korang", panggil daeyeol. jangjun menyepak punggung kedua - dua rakan baiknya itu. donghyun dan jibeom memberi jelingan tajam ke arah jangjun yang jalan masuk ke biliknya tu.

"nak buat homework pun tak senang", kata jangjun. dia kembali focus membuat homework nya.

skip

"gerak dulu, ada apa - apa roger aku", kata jangjun. kawan - kawannya hanya mengangguk. dia tutup pintu dan masuk ke dalam kereta.

sampai sahaja di depan rumah yunmi, terlihat yunmi sedang menunggu. jangjun membunyikan hon keretanya. yunmi yang mendengar terus memandang ke arah kereta jangjun. dia berlari dan masuk ke dalam kereta itu.

han river

"segarnya", kata yunmi. dia memejamkan matanya untuk menikmati angin. jangjun yang disebelahnya mengambil gambar dia. jangjun tersengih melihat gambar yang ditangkap olehnya.

"weyh jangjun, kenapa kau ajak keluar malam ni ?", tanya yunmi. jangjun memandang yunmi.

"saja, bosan lah asyik duduk rumah je", jawab jangjun. yunmi mengangguk.

"bila yunho nak balik ?", tanya jangjun.

"esok kot, sebab kata kerja dah settle", jawab yunmi. jangjun membulatkan mulutnya.

"oh ya, kau ada mimpi ?", tanya yunmi. jangjun menggangguk.

"tapi mimpi tu dah jadi semalam", jawab jangjun.

"apa dia ?", tanya yunmi.

"jongho minta aku jauhkan diri dari kau. jangan bagitau dia pula aku bagitau kau pasal ni, diam - diam je", jawab jangjun. yunmi tersentak(?) seketika.

"ye aku tau kau tak percaya, tak pe lagi pun kita baru je kenal kan ? takkan lah kau nak—", belum sempat jangjun nak habiskan ayat dia, yunmi bersuara.

"nah, it's okay. kau tu soulmate mimpi aku mestilah aku percaya kalau kau yang mimpi benda macam tu. aku pun pelik juga dengan jongho, flirty semacam", pintas yunmi. jangjun hanya mengangguk.

"kau tak pernah ada perasaan ke dekat jongho ?", tanya jangjun. yunmi menggeleng.

"tak lah, aku anggap dia macam siblings aku je weyh", jawab yunmi.

"aku nak tanya kau ni, first impression kau terhadap aku macam mana ?", tanya jangjun. yunmi berdiri menghadap jangjun.

"first impression ? hmm kau baik, friendly, caring, happy-go-lucky, apa lagi ?", jawab yunmi.

"handsome ? cute ?", tambah jangjun. yunmi membuat expression 'ew'.

"alah reaction je macam tu tapi dalam hati ahaks", sakat jangjun. yunmi memukul bahu jangjun, malu.

"ha kan aku dah cakap, malu - malu anjenk lak kau", tambah jangjun. yunmi mengangkat tangannya seperti mahu memukul jangjun tetapi lelaki itu dah larikan diri dahulu. yunmi mengejar jangjun semula.

________

aku tau chapter ni cringe ahhsbsbjdnsj aku yang type pun terasa cringe 🌞 apa pun jangan lupa vote ya anuck - anuck ayam kur eh tibe habhsb ha jangan lupa vote okay bye muah

DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻Where stories live. Discover now