Reyyan anlatımından:
Dedemin adamı bize silah çekmişti ve o da ne? Arkadan Fırat ve yanımdaki Miran da ona silah çektiler.Adama yalvarırcasına baktım. Bu beni küçüklükten beri tanıyan Rıza ağabeydi.Eğer dedemleri çağırırsa biz biterdik çünkü benim adım da Reyyansa en az 15 adamla gelmiştir ve benim yanımda sadece 2 silahlı adam... Rıza ağabeye yalvarır bakışlar attım. En sonunda yavaşça silahı indirdi. O indirince Miran'la Fırat da indirdi.
"Reyyan, hemen git. Nasuh Bey seni öldürecek. Ne sen beni gördün ne de ben seni, hemen git buradan" dedi
"Saol abi" diyerek minnet dolu bakışlar atarak hızla arabaya bindim. Ben arkaya bindim. Fırat sürücü koltuğuna Miransa onun yanına oturmuştu.10 dk. kadar ilerledik. En sonunda dayanamayıp sordum:
"Nereye gidiyoruz?" Miranla fırat kısa bir bakıştılar. Sonra Fırat:
"Ağa Reyyan'ı oraya götüremeyiz. Bak bizim dağlıkta ev var. Oraya gidin konuşun. Her şeyi yerli yerine getirin. Sonra yine illa Reyyan'la evlencem diyorsan. Evlenirsin yenge hanımla."
Allah'ım ne saçmalıyor bunlar. Kesin yanaklarım domatese dönmüştür. Miran beni utandırmamak adına Fırat'a susması gereken bir bakış atınca Fırat anında sustu.
"Tamam" dedi Miran. "O zaman dağlıkta ki eve gidelim."
15 dk sonra:
Sonunda eve varabilmiştik.2 katlı şirin mi şirin bahçeli müstakil bir evdi. Fırat gitti.Miran kapıyı açtı. Bayanlar önden der gibi eliyle içeri girmemi işaret etti. Girdim, lambaları yaktık.İlk yenecek bir şeyler var mı diye baktık. Ben hemen makarna yaptık.Buradan gitmek istiyordum fakat başka gidecek bir yerim yoktu.Ne kadar saçma demi? Düşmandan başka gidecek bir yerin olmaması. Ben bunları düşünürken Miran'ın seslenmesiyle dünyaya döndüm.
"Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık"
"Afiyet olsun" dedim hemen.
Yemeklerimizi yedik. İçerideki minderlere oturduk. birden Miran şöyle dedi.
"Artık konuşalım mı?"
kendimi konuşacak güçlükte bulmuyordum. Yatıp dinlenmeliydim.
"Yarın konuşsak ben çok yoruldum. Uyumak istiyorum"
anlaşılan beni sıkmak istemiyordu. Yatacağım odayı gösterdi ve gardırop ta kıyafet ve pijama olduğunu söyledi teşekkür ettim ve odadan çıktı. Üstümü değiştirdim. Saçımı gardıroptan bir toka alarak topuz şeklinde yukarıdan bağladım. Bazen salıyor bazen toplu yatıyordum. O anki ruh halime bağlıydı. Miran kapıyı tıklattı
"gel" dedim hafifçe. İçeri geldi.
"Bir isteğin ya da eksiğin var mı diye sormaya geldim " dedi ay ne kadar da düşünceli.
"Hayır bir şey istemiyorum" tamam diyerek iyi geceler dileyerek çıktı bende iyi geceler diledim Yatağa uzandım.Ve yarın ki soruları aklımdan atmaya çalışarak uykuya daldım.
**************
bölüm sonu
bölüm nasıldı
beğenmeyi ve oylamayı unutmayın
GÖRÜŞMEK ÜZERE
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HERCAİ
فكاهةAna konusu Sümeyye KOÇ a kurgusu bana Hayrunnisa KOÇ a ait kitap: HERCAİ