Reyyan anlatımından:
Ah, ne yapıyordu bu çocuk. Dedem beni mahvedecek.Engel olamıyorum laf söz dinlemiyor ki . ela, yeşil arası gözleri kahverengiden siyaha çalan saçları vardı. Hızlıca yanına koştum ama geç kalmıştım. Çoktan kapıyı tıklatmıştı bile. Ben bittim bu kez mahvoldum. Kapıyı dedemin açmasıyla ayrı bir şok geçirdim.Büyük ihtimalle benim yoklugumu anlamış ve gelmemi beklemişti beni mahvetmek için. Dedem Nasuh Bey karşısında Miran ı görünce biraz şaşırmıştı ama belli etmedi. Ben hemen içeri girdim.Dedemle göz teması kurmaktan kaçınıyordum. Alnımdaki yara annemin dikkatini çekmiş olacak ki
Reyyan kızım noldu diye sordu
hemen Miran söze atladı
Efendim kızınız attan düştü ama ciddi birşey yok. Sadece alnında hafif bir sıyrık var
Dedem benim konuşulmamdan sıkılmış olacak ki
Miran Bey buyur geç içeri bi kahvemizi iç dedi ve babam, Cihan amcam, dedem ve Azat abim içeri geçtiler.Biz de mutfaga geçtik ben odama gittim açıkcası dedeme ne kadar az görünsem o kadar iyi. Sonra birden kapı açıldı. Yaren geldi, dedemin gözbebegi, hep üstün görülen ben bi kez sevinsem ortalığı mahveden Yaren.
Bana bak Reyyan, Miran da gözün varsa hemen unut. Onu ilk ben gördüm benim o anladın mı dedi ne saçmalıyordu bu kız.
Yaren bak Miran la aramda bir şey yok ben onu sevmiyorum
sevmesen iyi edersin zaten. Yoksa başına geleceklerden ben sorumlu olmam deyip hızlıca kapıyı çırparak çıktı.
Buda neydi şimdi ben onu sevmiyorum zaten demiştim gerçekten sevmiyor muydum o ela gözleri... Ah Reyyan saçmalamayı kes. Zaten o sana bakmaz deyip onu aklımdan atmaya çalıştım. Tabi ne kadar başarılı olduğum tartışılır.
miran anlatımından
Kahveleri Yaren Hanım getirdi. Sürekli bana bakıp duruyordu. Derdi neydi bu kızın. Etrafa bakınmaya başladım Reyyan neredeydi. Açıkcası ben kapıyı tıklatırken gözlerindeki korku beni tedirgin etmişti. Kıvırcık siyah saçları ve kahverengi gözleri vardı. Ama o Hazar Şadoğlu nun kızıydı. Karşımdaki o annemin, babamın katili adama öfkemi göstermemek için fazlasıyla çaba harcıyordum. Kahvelerimizi içtik ve ben Şadoğlu konağından ayrıldım. Arkamdan bir ses duydum.
Reyyan dan uzak dur
arkamı döndüğümde bu Yaren in abisi Azat Şadoğlu ydu.
SANANE deyip arabama ilerledim . Bana bir şeyler söyledi. Ama ben çoktan arabaya binmiş ilerliyordum bile.
reyyan anlatımından
Miran gitmişti. Dedem Reyyan diye bağırdı. Bana bu sefer el kaldıramazdı çünkü babam vardı yanımda. Babam dedemin hakaret etmesine müsaade etmeden beni aldı ve odama çıkardı.
Reyyan kızım noldu diye sordu
olanları babama anlattım.
tamam kızım sen sıkma o güzel canını boşver deyip odamdan çıktı.
AKŞAM
Yemek yemek için salona gittim. Herkes oturmuştu bile kardeşim Gül ün yanına oturacakken dedem mutfakta yememi söyledi. Yaren yine sinsice gülüyordu. Gözlerimdeki yaşlara engel olmaya çalışarak hızlıca çıktım. 2 3 dakika sonra babam geldi. Bana sarıldı ve teselli etti. Ah canım babam . Ben onun torunu değil miyim neden bana böyle davranıyor deyip ağlamam şiddetlendiğinde babam bana bir kaç şey söyleyip sarılarak odama çıkardı. Ardından Melike yemeğimi getirdi bana sarılarak odamdan çıktı. Yemek yiyesim de kalmadı direk yastığa kafamı koyarak tatlı uykuma daldım.
biri başımda ismimi sayıklıyordu
uyan Reyyan
melikeydi bu
Ne var melike ve saat kaç
saat 11 ve Miran dan sana not var
miran ın ismini duydugumda fırlarcasına ayaga kalktım. Melike elindeki notu bana uzattı. Açtım
Bugün gece saat 4:00 da Şadoğlu konağı önünde seni bekliyecem. Bir süprizim var
Miran
bu neydi şimdi. Ah gitmeli miyim yoksa gitmemeli mi
Saat 3:50
Hazırlandım. Evet gidecektim. Melike önde bekçilik gibi yaparak benim çıkmama yardım etti. Önümde Miran vardı. Ben geline gülümsemeye çalışarak hadi gidelim deyip ata bindi. Nereye dedim ama cevap vermedi. Arkasına binmeme yardımcı oldu. Ellerimi beline doladım çünkü düşebilme tehlikem vardı.
gelmiştik. Benim huzur bulduğum uçuruma. O da neydi göğe salıncak kurmuştu. Hemen salıncağa bindim. O gün bana ona güvenmem için napabileceğini sormuştu bense göğe salıncak kurması gerektiğini söylemiştim.
1 saat sonra eve döndük arkamızdan
nereden geliyorsunuz diyen sesi duydum bu o olmamalıydı
evet bugünlük bu kadar yeter.
sizce en sonda nereden geliyorsunuz diyen sesin sahibi kim
oylamayı ve takip etmeyi unutmayın
görüşmek üzere
600 kelime
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HERCAİ
HumorAna konusu Sümeyye KOÇ a kurgusu bana Hayrunnisa KOÇ a ait kitap: HERCAİ