9. Live-action Avatar od Netflixu: žeby ďalšie fiasko alá Shyamalan?

139 13 11
                                    

(Hore) Krásne znázornenie reakcie priemerného fanúšika ATLA na isté NOVINKY

Takže, kde len začať? Niekedy v roku 2018 bolo oznámené, že Netflix plánuje natočiť live-action adaptáciu asi najikonickejšieho animovaného fantasy seriálu vôbec. Hovorím o seriáli Avatar: The Last Airbender, ktorému som podľahol niekoľko mesiacov dozadu. Je to jeden z mála seriálov, ktoré môžem s dobrým svedomím odporučiť ľuďom, či už vášnivým fanúšikom fantasy alebo takým, ktorí sa tohto žánru ani len nedotkli. Je len málo diel, ktoré by sa dokázali pasovať na úrovni s Avatarom a nie je teda ani prekvapivé, že aj keď seriál samotný skončil asi tak 10 rokov dozadu, jeho fandom sa stále pevne drží. 

Dokonca sa dá povedať, že o niečo vzrástol vďaka tomu, že sa Avatara rozhodol v niektorých oblastiach Netflix pridať do svojej obsiahlej ponuky. Je to k tomu dielo, ktorému na kráse po čase neubudlo a môžu si ho užiť všetky vekové kategórie aj napriek tomu, že miestami pojednáva s veľmi temnými motívmi a témami ako imperializmus, kolonializmus, vojna, ovládanie ľudí pomocou ovládania krvi hraničiaceho so znásilnením, genocída a podobne. Veď viete, samé kid-friendly témy!

V roku 2010 prekvapil Nickelodeon fanúšikov seriálu live-action filmovou adaptáciou prvej série seriálu pod menom The Last Airbender

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

V roku 2010 prekvapil Nickelodeon fanúšikov seriálu live-action filmovou adaptáciou prvej série seriálu pod menom The Last Airbender. Tento film režíroval a scenár k nemu napísal slávny hollywoodsky režisér M. Night Shyamalan, ktorý však v tej dobe bol známejší skôr filmami s nadprirodzenými prvkami a veľmi neočakávanými zvratmi v deji. Jeho tvorba však nebola vždy kvalitovo konzistentná a dá sa povedať, že je to už nejaký ten piatok, odkedy urobil kritikmi a divákmi ospevovaný film. 

The Last Airbender je vo všeobecnosti považovaný za jeho najhorší film, jednu z najhorších adaptácii vôbec a jeden z najhorších filmov všetkých čias. Či už je to neskutočne uponáhľaný dej, otrasné herecké výkony, racebending (zmena etnicity postavy), žalostná choreografia ovládania elementov, komické výkony komparzistov,...Je toho skrátka priveľa, čo na tomto filme zlyhalo a dá sa povedať, že je tomu na vine z obrovskej časti práve Shyamalan. Aspoňže soundtrack a sety boli decentné?  

Zhora nadol - avatar Aang (pôvodne z národa inšpirovaného Tibeťanmi, hrá ho biely herec), princ Zuko (pôvodne z národa inšpirovaného Japoncami, hrá ho indický herec a áno, je to Milionár z chatrče), Katara (pôvodne z národa inšpirovaného Inuitmi, ...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zhora nadol - avatar Aang (pôvodne z národa inšpirovaného Tibeťanmi, hrá ho biely herec), princ Zuko (pôvodne z národa inšpirovaného Japoncami, hrá ho indický herec a áno, je to Milionár z chatrče), Katara (pôvodne z národa inšpirovaného Inuitmi, hrá ju biela herečka), Sokka (pôvodne z národa inšpirovaného Inuitmi, hrá ho biely herec a áno, je to Jasper z Twilightu)

Postrehy z Dračej kaviarneWhere stories live. Discover now