W mgnieniu oka minęły dwa tygodnie.
W ciągu tych kilku dni, odkąd Lan Wangji przybył, każdą przebudzoną chwilę spędził z Wei Yingiem i A-Yuanem. Lan Wangji jest teraz bardziej pewny swoich uczuć do Wei Yinga, odkąd po raz pierwszy spotkał psotnego chłopca. Wspaniale było także obserwować rozwój A-Yuana, odkąd został po raz pierwszy adoptowany przez Wei Yinga.
Poprzedniej nocy, kiedy miał opuścić Lotosowe molo, Lan Wangji miał nagłą potrzebę udawania, że czas wyjazdu był zły, i kontynuowania pobytu u Wei Yinga i A-Yuana dłużej. Ale musiały bardzo zaciekawić te myśli, przepakowując swoje szaty i wszystkie drobiazgi, które dostał od Wei Yinga. Nawet gdy kładł się spać w ciszy nocnej Gusu Lan, nie mógł spać. Węzeł niepokoju w jego sercu nie złagodził się nawet po porannej medytacji.
Nie odejdzie dużo później, ale myśl, że przez dłuższy czas nie zobaczy Wei Yinga lub A-Yuana, była trudna do pogodzenia ze sobą. Dni spędzone z Wei Yingiem i A-Yuanem były najlepszymi dniami jego życia, a powrót do sztywnego i monotonnego życia Gusu nie wydaje się już tak atrakcyjny, jak kiedyś. Jednak nie mógł pozostać mile widziany, mimo że lider Sekty Jiang zgodził się na dłuższy pobyt. Lan Wangji jest również pewien, że charakterystyczne spojrzenie Madame Yu wzrosło wraz z upływem dni, kiedy był tu z Wei Yingiem.
Chce zabrać Wei Ying od okrucieństwa Madame Yu, ale nie jest pewien, czy Wei Ying byłby skłonny opuścić jedyny dom, jaki kiedykolwiek znał. Ta myśl wnika głęboko w jego umysł, wiele możliwości wiruje w jego umyśle. Pomysł szybko przyszedł mu do głowy. To by działało, ale wszystko zależałoby od odpowiedzi Wei Yinga. Najpierw jednak musiałby to omówić z wujkiem i bratem.
Chociaż może mógłby subtelnie poruszyć to Wei Yingowi?
Zjadł śniadanie z Wei Yingem, A-Yuanem i rodziną Jiang, jak zwykle, zanim stał kilka godzin razem z duetem ojca i syna, zanim będzie musiał odejść.
Kiedy Wei Ying zaprowadził go do doków, Lan Wangji mógł stwierdzić, że Wei Ying nie był tak rozmowny i entuzjastyczny jak zwykle. Jego serce podskoczyło z podniecenia. Czy może dlatego, że Wei Ying nie chciał, żeby odszedł? Musiał strząsnąć te myśli z głowy i skupić się na tym, co mówił Wei Ying.
Spotkali się z resztą rodziny Jiang, którzy czekali na nich w dokach. Jest zaskoczony, że pani Yu była po to, by go odprawić, ale podejrzewa, że nie chce w żaden sposób obrażać bezpośredniego spadkobiercy Gusu Lan. Po zwykłym pożegnaniu z Sekretarzem Liderem i jego rodziną Lan Wangji zwrócił się do Wei Yinga.
-Lan Er-Gege- wydobywa Wei Ying- A-Yuan i ja będziemy tak znudzeni i samotni bez ciebie- Jiang Wanyin prycha z obrzydzeniem, ale wszyscy prawie ignorują zalotny ton Wei Yinga.
To była jego szansa! Wszystko, co dodał, to zapytał: Co sądzisz o małżeństwie? To było proste. Tylko sześć małych słów. Mógłby to zrobić. Pewnie było to zniechęcające robić to w pobliżu rodziny Wei Yinga, ale to była jego jedyna szansa!
-Wei Ying- Lan Wangji mówi.
Tak! Miał całą uwagę Wei Yinga! Teraz tylko reszta pytania, mógł zrobić!
-Tak? Lan Zhan?
Lan Wangji nigdy nie przeklinał swojej niezdolności do mówienia wymownego jak jego brat niż teraz. To było teraz albo nigdy! Chodź Lan Wangji! To nie jest trudne! Wewnętrznie zbeształ się, chociaż na jego twarzy nie było nawet śladu dyskomfortu.
-Wei Ying, wyjdź za mnie
Oczy Wei Yingnga otworzyły się szeroko, a usta opadły. Po chwili Lan Wangji zdał sobie sprawę z tego, co powiedział, sprawiając, że jego uszy stały się jaskrawoczerwone i żałował, że nie zamknął ust. Co było z nim nie tak ?! Teraz Wei Ying byłby z niego oburzony!
Rodzina Jiang również patrzyła na niego zszokowana. Jiang Yanli zachichotała i ukryła swój świadomy uśmiech za rękawem, podczas gdy Jiang Wanyin skrzywił się tak mocno, że Lan Wangji ledwie myślał o ich reakcjach, z wyjątkiem tego, że twarz Jianga Wanyina może zostać na zawsze.
-Wei Wuxian nie ma rękawów!- Jiang Wanyin natychmiast odpowiada.
-A-Cheng- to surowa, ale łagodna odpowiedź Jiang Fengmiana na wybuch jego syna. Jiang Fengmian następnie odwraca się w stronę Drugiego Jadeitu, a na jego twarzy pojawia się przyjemny, ale równie odległy uśmiech- Drugi młody mistrz Lan- zaczyna łagodnie- Cieszę się, że wysoko oceniasz A-Xian, jednak małżeństwo to ogromna decyzja i zaangażowanie- Pani Yu szydzi z jego słów, ale nic nie mówi- Ostatecznie jest to decyzja A-Xiana i w pełni poprę jego wybór w tej sprawie
Wszyscy odwracają się, by spojrzeć na rumieniącego się Wei Yinga, który mocno trzyma w ramionach chichoczące niemowlę.
-Och, och, cóż- wyjąkał Wei Ying-Um
Lan Wangji patrzył na swojego ukochanego z tak tęsknymi oczami (choć dla wszystkich innych wyglądało to tak, jakby patrzył siłą, by Wei Ying się zgodził. Jiang Wanyin chciał uderzyć twarz Drugiego Jadeitowego, aż stanie się czarno-niebieski).
Na szczęście Jiang Fengmian po raz kolejny wkroczył, aby rozproszyć niezręczną atmosferę- Być może najlepiej byłoby, gdybym poszedł z tobą, drugim młodym mistrzem Lan, aby omówić to bardziej z twoim wujkiem? To da również tobie i A-Xianowi czas w okresie zaręczynowym, aby sprawdzić, czy oboje zgadzacie się na małżeństwo
Lan Wangji skinął głową na znak zgody.
Był lekko rozczarowany i zraniony, gdy Wei Ying nie odpowiedział od razu, ale otrząsnął się z tych myśli, ponieważ wiedział, że Wei Ying był zaskoczony jego pytaniem. Lan Wangji rozumie, że Wei Ying może się wahać, ponieważ A-Yuan niedawno wszedł w jego życie, a małżeństwo może wydawać się nagłą rzeczą, gdy zastanawia się nad swoją nową rolą rodzicielską. Lan Wangji jest gotów czekać na jak długo potrzebuje odpowiedzi Wei Yinga
Jeśli jak najszybciej zacznie zaloty, Wei Ying może zostać oczarowany i zgodzi się w przyszłości. Mimo że jego rumieniec nieco osłabł, policzki Wei Yinga wciąż są coraz bardziej różowe, co nie powstrzymuje go od podekscytowania machania ręką A-Yuana i krzyczenia na pożegnanie, dopóki łódź nie zniknie z ich widoku. Lan Wangji jest zdeterminowany, aby zdobyć serce Wei Yinga!
Mamy i następną część!
Miłego czytanka!❤❤❤