ЏФФЛ ÐΛЏΞФЛG'Be my girlfriend, Yoon Dayeong?'
Aku dari tadi memikirkan hal tadi. Pandai dia buat aku berhenti nangis. Aku masih memikirkan apa yang aku kata kepadanya.
"Kenapa aku cakap 'YES' tadi? Arghh! Malunya!" aku mengambil bantal lalu menjerit sekuat hati di dalam bantal itu. Tak sangka aku memilih untuk kekal bersamanya.
Aku tidak pernah bercinta tapi tahu menggedik. Jadi ini bakal jadi pertama kali aku bercinta. Kalau heboh satu sekolah ni, mesti diorang makin benci dan aku akan dbuli oleh Lia.
Kling!
Aku terus mengambil telefonku ingin melihat siapakah gerangan yang menghantar mesej kepadaku. Pipiku merah setelah membaca mesej tersebut.
taɛɦʏʊռ ɛռċɛʍ
dayeong-shii. ɮɛsօҡ ʟɛքas sɛҡօʟaɦ, ҡɨta քɛʀɢɨ tɛռɢօҡ աaʏaռɢ. ɨ աɨʟʟ աaɨt ʄօʀ ʏօʊ, ɖɛaʀ.
օҡɛʏ. ɢօօɖ ռɨɢɦt!😘
ɢօօɖ ռɨɢɦt tօօ!😍
"Kenapa aku letak emoji macam tu? Argh! Nak pengsan." aku terus menutup telefon sebelum pergi mandi. Belum mandi dari balik sekolah.
SКłP
"Omma~" ibuku memandang kearahku. Aku mula takut dia tak bagi aku keluar.
"Tadi taehyun ajak dayeong cou-"
"Wah, anak omma dah couple! Haneul-shii, unnie ada namjachigu!" Pantas haneul berlari pergi keruang tamu.
"Ye ke? Mesti taehyun sunbae. Wah untunglah unnie." pipimu sudah mulai merah. Macam tau-tau je diorang ni.
"Yang itu betul. So, taehyun ajak dayeong tengok wayang. Boleh ke?" ibu hanya mengangguk tanda setuju.
"Haneul nak ikut, lama dah tak pergi tengok wayang." aku memandang kearah haneul. Budak ni nak kacau aku dating ke?
"Boleh, nanti unnie suruh taehyun bawa kawan dia, beomgyu." tadi tersenyum kini berubah.
"Banyak-banyak lelaki, kenapa nama tu juga yang unnie sebut?" aku pura-pura tak faham.
"Beomgyu kan kawan taehyun. Kawan yang paling rapat dengan taehyun. Haneul nak suruh soobin oppa dan yeonjun oppa yang ada girlfriend tu ikut ke? Hyuka busy katanya. Beomgyu je free." aku ketawa kecil bila melihat mukanya seperti tidak dapat terima kenyataan.
"Ajak je lah soobin oppa dan yeonjun oppa. Girlfriend diorangkan kawan unnie." aku terus terdiam. Haneul memandangku pelik.
"Seohyeong dan jiyeong bukan kawan unnie lagi." haneul cepat-cepat meminta maaf kepadaku. Aku mampu senyum palsu sahaja. Tidak mahu kesedihan ini menguasai aku lagi.
"Oh, unnie lupa. Unnie nak siapkan homework." aku terus naik keatas.
ЏФФЛ HΛЛΞUŁ
Aku mampu memandang kearah dayeong. Kata-kata dayeong tentang beomgyu membuatkan aku teringat kejadian di sekolah.
ⓕⓛⓐⓢⓗⓑⓐⓒⓚ
"Thanks, sunbae." kataku singkat lalu tunduk. Kedengaran dia tertawa. Aku pun pandanglah dia.
"Call me beomgyu. And want more think, i like you." lelaki bernama beomgyu terus mencium pipiku lalu tinggalkan aku seorang diri disitu. Aku mula geram.
"Kalau nak cium pipi tu minta kebenaranlah, Ini tak! Pastu tinggalkan aku seorang diri, bukan nak hantar pergi kelas. Kalau aku kena buli lagi. Mamat tak hensem ni memang sengaja cari pasal dengan Yoon haneul. Siap kau!" aku terus mempercepatkan langkahku ke kelas.
ⓔⓝⓓ
ⓕⓛⓐⓢⓗⓑⓐⓒⓚ"Kenapalah aku boleh terfikir pasal itu. Mamat tak hensem ni memang nak kena dengan Aku yang lawa ni." aku masih memikirkan hal tadi.
"Haneul cakap pasal siap tu? New boyfriend ke?" aku terus memandang kearah ibuku.
"Omma ni, haneul baru lepas patah hati dah nak suruh cari baru. Merajuk tau kite."
БΞЯSΛMБUЛG
ⓢⓘⓐⓟ ⓗⓐⓗⓐⓗⓐⓗⓐⓗⓐ
ⓗⓐⓡⓘ ⓘⓝⓘ ⓑⓐⓝⓨⓐⓚ ⓤⓟⓓⓐⓣⓔ ⓚⓐⓝⓢⓞ ⓜⓤⓝⓖⓚⓘⓝ ⓛⓔⓟⓐⓢ ⓝⓘ ⓢⓘⓚⓘⓣ.
ⓙⓐⓓⓘ ⓢⓐⓑⓐⓡ ⓨⓐ ⓛⓔⓟⓐⓢ ⓝⓘ.
ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ
😊
YOU ARE READING
Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-
ActionHidup Yoon Dayeong berubah setelah ayahnya didapati telah membuat kes pembunuhan ketika umurnya sudahpun 17 tahun. Hinaan, Makian, Kebencian terhadap dirinya membuatkan dia tidak mampu meneruskan hidup. Seseorang telah menyedarkan dirinya membuatkan...