ЏФФЛ ÐΛЏΞФЛGWaktu rehat telah tiba, aku masih lagi meletakkan kepalaku di atas meja. Bunyi lonceng tadi telah membangunkan aku dari tidur, tapi aku masih disitu.
Kelas mula sunyi bila semua pelajar sudah tiada di kelas. Barulah aku ingin bangun dari meletakkan kepala di atas meja.
"Ehmathencem!" termelatah aku bila taehyun masih disebelahku. Aku fikir dia sudah jalan bersama huening kai.
"Kau cakap aku handsome ke tadi? If yes, thank you." dia sempat memberi senyuman yang boleh pelajar perempuan cair.
'Kenapa kau senyum macam tu kat aku? Melting tau.' bisik hatiku ini.
"Ke-kenapa kau tak pergi re-hat dengan Hyuka?" tanyaku pada dia. Nak tahu siapa tu. Huening kai. Nama panggilan dia kan.
"Malaslah, lagipun aku ada bawa makanan dari rumah. Nah untuk kau, nanti kau lapar." dia memberiku sepapan coklat. Aku pantang nampak coklat dan cake cheese. Makanan kegemaran katanya.
"Terima kasih. Macam tau-tau je aku suka coklat." dia senyum sebelum mencubit pipiku.
"Comellah bila kau gembira. Kalau boleh aku nak kau gembira setiap hari." kata-katanya membuatkan hati aku tersentuh.
"Kalau aku makan ini, nanti kau nak makan apa?" tanyaku padanya. Dia senyum sebelum mengeluarkan sesuatu.
"Aku makan biskut ni. Aku ada bawa keropok dan dua air tin. Marilah kita kongsi. Ini air untuk kau. Keropok ni kita kongsi." aku tersenyum. Aku merasa dia adalah kekasihku. Tapi itu hanyalah angan-angan.
ЛФ ФЛΞ
Setelah tamat pebelajaran pada hari ini. Dayeong terus mengemas bukunya sebelum keloker. Sampai sahaja diloker, dia terus menyimpan buku.
Pergerakkannya terhenti bila dihalang oleh senior nya, Lia and the geng. Aku memandang kearah mereka.
"Kesiannya dayeong, ayah di pembunuh. Pastu dia ni gedik. Taehyun murid baru pun nak dekat. Jijiklah kau ni. Nama je anak berada tapi perangai bersepah!" kata-kata yeji sedikit sebanyak dapat menyakitkan hati dayeong. Lia menarik rambut dayeong dengan kuat membuatkan dia menangis kesakitan.
"Dengar sini budak sampah. Seohyeong dah ambil soobin dari yeji unnie begitu juga jiyeong yang buat yeojun tak pandang yuna. Kau jangan pula ambil taehyun dari aku, faham!" dayeong tersentak membuatkan dia sangat takut.
Tiba-tiba tangan Lia digenggam dengan kuat membuatkan dia kesakitan. Dayeong memandang kearah pelaku. Sedikit lagi dayeong melatah bila nampak taehyun di sebelahnya.
"Kau tak ada hak nak cakap aku ni kau punya." taehyun memandang mereka berlima dengan pandangan yang sinis.
"Untuk pengetahuan korang, aku lebih suka dayeong dari kaki buli macam korang. Pergi sebelum aku suruh soobin hyung uruskan kamu semua." mereka semua berlari lintang-pukang.
"Dayeong-shii, kau okey?" taehyun terus membetulkan rambut dayeong dan tidak lupa untuk mengelap air mata gadis itu. Dayeong sedikit terharu mempunyai rakan yang dapat melindungi dirinya.
"A-aku o-okey je." dayeong memberi senyuman palsu. Dia tidak mahu taehyun begitu risau tentang dirinya.
"Disebabkan kau tipu aku yang kau okey, aku nak kau teman aku pergi cafe baru." taehyun terus menarik tangan dayeong keluar dari situ.
"Kejap! Saya nak call ajjushii park, suruh dia ambil saya petang ni." kata dayeong lalu mencari telefonnya di beg.
"Tak payah, ajjushii park dah tahu. Dah jom!" dayeong hanya mampu diam dan mengikut taehyun. Dia rasa gembira ada orang lain mampu menyokong dirinya.
БΞЯSΛMБUЛG
ⓨⓔⓐⓗ ⓢⓘⓐⓟ!
ⓙⓐⓝⓖⓐⓝ ⓛⓤⓟⓐ ⓥⓞⓣⓔ ⓓⓐⓝ ⓚⓞⓜⓔⓝ ⓢⓤⓟⓐⓨⓐ ⓗⓐⓝⓘ ⓑⓔⓡⓢⓔⓜⓐⓝⓖⓐⓣ ⓝⓐⓚ ⓤⓟⓓⓐⓣⓔ ⓑⓘⓛⓐ ⓗⓐⓝⓘ ⓕⓡⓔⓔ.ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ
😊
YOU ARE READING
Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-
AcciónHidup Yoon Dayeong berubah setelah ayahnya didapati telah membuat kes pembunuhan ketika umurnya sudahpun 17 tahun. Hinaan, Makian, Kebencian terhadap dirinya membuatkan dia tidak mampu meneruskan hidup. Seseorang telah menyedarkan dirinya membuatkan...