ŦŁΛSБΛϾК 10 ЏΞΛЯ ΛGФЛФ ФЛΞ
Seorang budak perempuan ditahan oleh sekumpulan budak lelaki. Budak perempuan itu menangis ketakutan.
"Kau kan anak orang kaya. Tak payah nak kedekutlah. Kalau tak nak muka kau jadi buruk, baik bagi. Aku minta baik-baik ni. Jangan buat aku mengamuk." kata lelaki yang tembam itu. Nak tahu siapa? Park jimin sebagai PA si ketua pembuli tersebut.
"Kau, aku akan ingat muka kau ni, dayeong. Bila-bila masa aku akan rosakkan kau." katanya ketua pembuli tersebut, jeon jungkook. Dayeong pula tetap tidak mahu memberi duitnya.
Kata-kata ommanya masib segar di fikirannya.
'Dayeong kena kuat! Jangan bagi diorang buli kamu. Kalau diorang still buli dayeong sampai minggu depan. Omma akan repot. Im promise.'
"Ta-tak hiks hiks tak na-nak hiks." lelaki bernama Taehyung menarik rambut dayeong dengan kuat.
"Kau dah cabar kita orang. Hari ini muka kau akan jadi hantu! Hahahaha!!" kata jungkook lalu mengambil pisau. Budak-budak tapi perangai macam syaitan.
"Berhenti!" jeritan seseorang membuatkan jungkook berpaling kearah pemilik suara.
"Kau nak apa, nerd?!" jerit taehyung. Budak lelaki yang memakai cermin mata itu menghampiri mereka. Langsung tidak rasa takut. Jungkook yang geram menghampiri budak tersebut lalu menghalakan pisau kearah lengan.
Darah mula Terpancut, tetap tiada riaksi. Jungkook yang terkejut terus menghala pisau tersebut dimuka budak tersebut. Syukur cermin matanya sahaja terkena. Cermin mata itu jatuh di atas bumi. Senyuman sini terkeluar dari bibir budak tersebut.
Dalam beberapa minit ketiga-tiga pembuli tersebut tumpas ditangannya. Mereka berlari dengan kaki yang sakit. Cermin mata yang patah dan pecah diambil. Dia terus membantu dayeong.
"Te-terima ka-kasih hiks." ucap dayeong. budak tersebut memberi senyuman manis. Senyuman itu membuatkan hati dayeong rasa sedikit tenang.
"Mari teman aku pergi jumpa cikgu. Aku akan beritahu. Jangan risau, kau akan selamat disisi aku." kata-kata budak itu dapat menenangkan hati dayeong.
SКłP
"Aku minta maaf. Sebab aku tangan kau luka." Dayeong meminta maaf akan kejadian tadi. Budak itu hanya senyum manis kearah dayeong. Dia memegang tangan dayeong dengan erat sekali.
"It's okey. Aku memang nak kau selamat. Muka kau buruk sekalipun, aku tetap akan jadi kawan kau. Lupa pula, nama aku Kang taehyun, panggil taehyun." dayeong senyum kearah taehyun.
"Aku, Yoon dayeong. Selamat berkenalan." kata dayeong dengan sebuah senyuman.
"Kita Tetap jadi kawan kan?" kata taehyun pada dayeong. Dayeong senyum sebelum menjawab.
"Ya, sampai bila-bila. Saya janji" janji dayeong. Tapi janji itu hilang setelah jungkook merosakkan dirinya. Hati sakit dan tidak mahu taehyun tahu hal ini. Jadi dayeong membuat keputusan melupakan taehyun dan tidak memberi tahu keluarganya apa yang berlaku padanya sebelum dia demam.
Tapi dalam diam taehyun tahu dan tidak kisah. Dia tetap ingin melindungi gadis miliknya dan tak akan lupakan kenangannya bersama dayeong. Kerana dia telah jatuh cinta pada dayeong dalam umur sebegitu.
Dayeong pula melupakan taehyun dengan cepat kerana dia telah berubah sikap. Dari sopan, kini membuli. Dari lembut, kini menggedik. Dari jaga hati orang, kini pentingkan diri sendiri.
Tapi semua berubah kembali selepas kes ayahnya dan taehyun datang dengan penampilan yang berbeza. Nerd to cool.
ΞЛÐ ŦŁΛSHБΛϾК
БΞЯSΛMБUЛG
ⓢⓘⓐⓟ!
ⓥⓞⓣⓔ ⓓⓐⓝ ⓚⓞⓜⓔⓝ ⓢⓤⓟⓐⓨⓐ ⓗⓐⓝⓘ ⓑⓔⓡⓢⓔⓜⓝⓖⓐⓣ ⓝⓐⓚ ⓢⓘⓐⓟⓚⓐⓝ.
ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ
😊
YOU ARE READING
Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-
ActionHidup Yoon Dayeong berubah setelah ayahnya didapati telah membuat kes pembunuhan ketika umurnya sudahpun 17 tahun. Hinaan, Makian, Kebencian terhadap dirinya membuatkan dia tidak mampu meneruskan hidup. Seseorang telah menyedarkan dirinya membuatkan...