ΞPłŁФGUΞ

52 10 3
                                    


КΛЛG ТΛΞHЏUЛ

    Dayeong sudah sihat 2 hari yang lalu. Keluar sahaja dari hospital, dia dikejutkan dengan kedatangan appa nya dirumah.

    Appa dayeong sudah dibebaskan dan pesalah sendiri mengaku salahnya. Semalam itu aku yakin dayeong sangat gembira.

    Aku sudah pasti gembira bila melihat keadaan dayeong seperti itu. Tidak lama lagi kami akan masuk sekolah kembali.

    Masuk sahaja kesekolah, ramai pelajar yang meminta maaf kepada dayeong. Dayeong juga meminta maaf kerana sikapnya.

    Macam biasa belajar. Belajar rehat dan belajar. Aku sangat gembira melihat dayeong tidak lagi dihina, dibenci dan dimaki.

    Soobin hyung dan seohyeong masih lagi bersama. Cinta mereka sangat kuat kerana mereka saling percaya satu sama lain.

    Yeonjun hyung pula sekarang sangat mengambil berat tentang jiyeong. Baru sahaja kelmarin mereka sah mejadi pasangan kekasih.

    Beomgyu? Haneul dan beomgyu belum lagi menjadi pasangan kekasih. Tapi mereka menyimpan perasaan yang sama. Beomgyu tidak berhenti mengusik haneul.

    Huening kai pula sering meluangkan masa bersama yuri. Mereka kira sudah couple. Jadi takde salahnya.

    Aku? Aku dan dayeong sudah hampir 3 bulan bercinta. Walaupun kami bercinta, kami tidak pernah ingin melebihkan cinta dari kawan.

    Aku sangat gembira dapat bersama dayeong sekali lagi. Dayeong tahu tentang aku. Jadi kami tidak perlu menyimpan lagi kisah silam masing-masing.

    Aku memandang kearah dayeong. Dia juga memandang kearahku. Senyumannya memang buat aku tak berhenti tenung. Aku terus..

Cup~

    Aku memberinya sebuah ciuman. Pipi miliknya sudah merah. Aku meleraikan ciuman tersebut.

    "Taehyun, kau ni! Janganlah buat macam tu." Marah dayeong. Kelihatan dia sangat terkejut dan malu. Comel sangat.

    "Saja. Oh ya, lepas ni kita nak pergi rumah aku kan?" Dia hanya mengangguk. Bukan dia sahaja dibawa. Rakannya yang lain juga.

    Kerana ini bakal menjadi kenangan yang terakhir buatku. Pertama dan terakhir untuk aku. Aku memberi senyuman palsu pada dayeong.

ЛФ ФЛΞ

    Sampai sahaja mereka semua di rumah milik TXT. Dayeong, haneul, jiyeong, seohyeong dan yuri terus meninjau didalam rumah itu. Tidak lepas juga melihat gambar TXT waktu kecil.

    Soobin telah memberi tahu appanya untuk mengambil cuti selama seminggu. Jadi para yeoja akan tidur di bilim tetamu.

    Hari pertama mereka pergi ke pantai. Mandi dan bermain. Yang pasti Taehyun sangat gembira. Dayeong suka sangat melihat senyuman lelaki itu.

    Hari kedua mereka bermain di funfair. Di situ jugalah beomgyu dan haneul confess. Couplelah mereka. Permainan sangat seronok. Tidak lepas bermain bersama.

    Hari ketiga, mereka bercuti dibusan. Selama 2 hari. Jalan-jalan, dating dan berseronok. Mereka kelihatan sangat Menikmati percutian walaupun bukan diluar negara.

    Hari kelima pula menyambut birthday beomgyu. Mereka tidak lepas menjemput orang lain. ITZY juga ada. Mereka berlima masih nakal disekolah baru tapi sudah menerima takdir bahawa mereka tidak akan bersama TXT.

    Cinta tidak boleh di paksa, betul kan?

    Hari keenam pula mereka hanya duduk dirumah menonton movie. Satu hari mereka menonton 10 movie terbaru.

    Tapi hari terakhir mereka memanggang BBQ. Di waktu siang mereka mempersiapkan sebelum memangga pada waktu malam.

    Tapi sesuatu berlaku diluar jangkaan mereka. Taehyun memegang kepalanya yang terasa sakit. Taehyun tumbang. Dayeong menghampiri taehyun dengan sebuah tangisan.

    "Ini kenangan pertama dan terakhir untuk kita semua. Ingat pertama dan terakhir."

    "Taehyun!!" Malam ini malam paling menyentuh hati mereka.

    Dan malam ini akan jadi kenangan pertama dan terakhir untuk mereka.

ТΛMΛТ

ⓢⓔⓛⓔⓢⓐⓘ. ⓜⓐⓐⓕ ⓙⓘⓚⓐ ⓣⓔⓡⓝⓐⓜⓟⓐⓚ ⓗⓐⓜⓑⓐⓡ ⓢⓔⓑⓐⓑ ⓗⓐⓝⓤ ⓣⓐⓚ ⓟⓐⓝⓓⓐⓘ ⓑⓤⓐⓣ.

ⓗⓐⓡⓘ ⓘⓝⓘ ⓢⓐⓨⓐ ⓢⓤⓓⓐⓗ ⓜⓔⓜⓑⓤⓐⓣ ⓚⓔⓟⓤⓣⓤⓢⓐⓝ ⓤⓝⓣⓤⓚ ⓜⓔⓜⓑⓤⓐⓣ ⓒⓔⓡⓘⓣⓐ.


























ⓒⓗⓞⓘ ⓨⓔⓞⓝⓙⓤⓝ.
ⓣⓐⓙⓤⓚ: ⓜⓨ ⓨⓔⓞⓝⓙⓤⓝ

ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ

😊

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 19, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-Where stories live. Discover now