Hoofdstuk 1

30.8K 691 67
                                    

Gillend rende ik de kamer van mijn broer in. "We gaan op vakantie! We gaan op vakantie! Sta op luilak!" Kreunend verborg in zijn kussen. "Laat me nog even liggen" Blij begon ik op zijn bed te springen. "NEE! Je moet je spullen pakken!" Hij pakte zijn kussen en sloeg hem tegen mijn hoofd waardoor ik bijna van zijn bed viel. "Die krijg je terug!" Snel pakte ik een kussen van zijn bed en meteen was er een oorlog begonnen.

De deur ging open en Sabrine kwam de kamer. "Zijn jullie nou nog niet klaar?" "Zijn schuld!" Schreeuwde ik meteen. Sabrine schudde lachend haar hoofd. "Wie zit hier nou in zijn Minny Mouse pyjama?" Ik keek naar mijn pyjama. Oké, daar had ze misschien gelijk. Ik liet het kussen op mijn broer vallen. "Niet zo gemeen tegen je broer" Zei Sabrine. Ik rolde mijn ogen. "Ik ben zijn zusje, daar ben ik voor. Jij bent de vriendin, jij moet lief doen, ik niet" Mijn beste vriendin rolde met haar ogen. "Als jij nou eens begint met inpakken, in plaats van mij lastig vallen"

Ik ging terug naar mijn kamer en gooide mijn roze mega koffer op mijn king size bed. Ik begon met het allerbelangrijkste, mijn schoenen. Ik kon niet op vakantie zonder leuke schoenen, onmogelijk. Daarna kwamen mijn surfkleren en mijn bikini's, we gingen tenslotte naar Miami. De rest van de ruimte propte ik vol met mijn make-up, topjes, shortjes, jurkjes en dan nog de laatste dingen die je natuurlijk niet mag vergeten als je op vakantie gaat.

Toen was het toch echt tijd om uit mijn pyjama te gaan. Ik wisselde mijn Minny Mouse pyjama om voor een wit jurkje, sandaaltjes en nog wat bijpassende sierraden. Als laatste pakte ik nog mijn handbagage in. Daar gooide ik mijn oplader, Ipad en oortjes in. Anders kon ik die vlucht nooit overleven!

Beneden hoorde ik de deurbel gaan en mijn moeders stem die de deur open maakte. Dat was waarschijnlijk Jaden, de beste vriend van mijn broer. Ik trok mijn koffer van mijn bed en sleepte hem mee naar beneden. "Ga je op wereldreis?" Vroeg Jaden. Ik rolde met mijn ogen. "Ik moet gewoon voor alle gelegenheden kleren, oke?" Ik liep naar de keuken en ontbeet nog snel.

Sabrine en Patrick kwamen eindelijk beneden. Eindelijk was het tijd! We konden vertrekken! "Hoe gaan we eigenlijk naar het vliegveld?" Vroeg Sabrine. Daar had ik nog niet eens over na gedacht. "Allemaal geregeld prinses, taxi kan ieder moment aankomen" Zei Patrick. Sabrine gaf mijn broer een zoen. "Als dat de hele vakantie zo gaat, mogen jullie naar een ander hotel" Zei ik. Mijn broer rolde met zijn ogen.

Ik was nooit een fan geweest van hun relatie. Maar ja, zolang mijn beste vriendin gelukkig was. Was ik maar weer zo gelukkig. Ugh, niet aan denken Hanna, dit is je vakantie!

De taxi kwam aanrijden en iedereen begon met het sjouwen van de koffers naar de taxi. Mijn koffer kreeg ik niet eens de drempel over. "Heeft het kleine meisje geen armspiertjes?" Vroeg Jaden met een baby stem. "Heb je nooit normaal leren praten ofzo?" Vroeg ik arrogant. Hij stak zijn tong uit. "Volwassen" Mompelde ik zacht.

In de taxi zat ik vriendloos op mijn telefoon. Jaden was met de taxichauffeur aan het praten over voetbal ofzo, mijn broer zat vast aan Sabrine. En ik was Flow aan het spelen. Hoezo ik heb geen vrienden? Normaal zou ik nu met... Nee Hanna laat je vakantie niet verpesten!

Eenmaal ingecheckt op het vliegtuig hadden we nog een half uur. We hadden onze koffers al afgegeven en ieder ging nu zijn eigen gang. Sabrine en Patrick gingen nog even taxfree shoppen en Jaden was ergens met een groep meiden aan het flirten. Manwhore...

Ik ging op een bankje zitten vlak bij mijn gate zodat ik zeker niet te laat kwam. Te laat komen was een talent van mij. Ik keek op mijn telefoon. Geen berichten. Dan maar weer spelletje spelen.

Eindelijk was dat half uur, die wel 5 uur leek te duren, voorbij. We konden onze plaatsten nemen. Ik keek naam mijn stoel. Aan het raam! Het waren twee persoonsrijen dus ik was benieuwd wie naast me kwam te zitten. Er kwam een knappe jongen mijn kant op maar die ging dus aan de andere kant van het vliegtuig zitten, mijn geluk natuurlijk weer!

Sabrine en Patrick kwamen binnen en gingen voor mij zitten. "Waar is Jaden?" Vroeg Patrick aan mij. Op dat moment kwam hij eindelijk binnen en keek hij naar zijn stoelnummer. "Nee, meen je die?" Hij plofte neer naast mij. "Dit is een vergissing hoop ik?" Vroeg ik aan hem. Hij negeerde me. Zuchtend viel ik achterover, dit kon nog wel eens een lange reis worden.

Heyyyy

Dit is het eerste hoofdstuk dus van My Brother's Best Friend.

Laat weten wat je vond

Moeten er nog meer hoofdstukken komen?!


My Brother's Best FriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu