الحلقه ٥
رواية جريمة عشق (عشق ال آدم)بسم الله نبدأ .
فيلا مصطفى عزيز ..
مريم : قامت مفزوعه ... وجمبها رنا ..
رنا :- مالك يا مريم بتصرخي كده ليه ؟
مريم : بتنهج انا فين !!؟؟
رنا :- انتي ف البيت شكلك كنت بتحلمي . وشكله كدا حلم وحش صح !!!!!
مريم :- بتنهج . وغمضت عينيها .. الحمد لله . الحمد لله ..ومسحت وشها بإيديها .
:-د....دا ...ده كابوس يارنا .. وكابوس وحش اوي اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
( اللهم اني اعوذ بك من شر هذا الحلم وشر مافيه )رنا :- وبعدين وشك اصفر كده ليه يا بنتي انتي كنتي بتحاربى .. وبما أنه كابوس وحش ما تحكيهوش لحد ..
مريم : بتحمد ربنا انه كان حلم مش اكتر .. ماشي انا هاقوم اتوضي واصلى ركعتين لله ..
(استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه )
وبعدها مريم هديت شويه.. وبصت ل رنا وقال صح يارنا
انتى كنت داخله عندي كنتي عايزه حاجه!!؟رنا :- ابدا دخلت اخد طرحه من عندك لطقم الجامعه ..
ومره واحده لقيتك بتنهجى وانتي نايمه كأنك كنتي بتجرى ..
..وجيت اصحيكي لقيتك بتصرخي وانا الل اتخضيت مش انتى .. انا دخلت لنصيبي انا مُرزقه دايما هههههه
يلا سلام بقى انا ماشيه وانتي غيري هدومك وانزلي افطريمريم :- ماشي يا حبيبتى ..
خرجت رنا ...
ومريم من غير تفكير مسكت فونها واتصلت ع آدم . ورد ..
مريم :- الو آدم؟بيتر :- لأ انا مش آدم .. انا بيتر صاحبه ..
مريم :- بحرج .. احم . انا اسفه جدا طيب ممكن رقم آدم ..
مريم افتكرت أن آدم كلمها من فون صاحبه
بيتر : ابتسم وقال .. ده رقم آدم بس انا دخلت لقيت آدم نايم ف المكتب وشوفت رقم غريب فانا بعتذرلك اني رديت وده مش من حقي انا آسف ..
مريم :- لا ابدا مفيش حاجه حصل خير .. انا كنت بس عايزاه في حاجه مهمه ممكن؟
بيتر :- طيب ثواني حضرتك خليكى معايه..
بيتر .. عمل كاتم صوت للمكالمه وبيصحيه ..آدم انت يابني ... انت يا زفت انت يابني ادم قوم
آدم :- اييببيه عايزه ايه يازفت انت؟!
بيتر :- قوم مريم اتصلت ومعايه ع الفون وعايزاك ضروري ..
آدم فتح عينيه بدهشه ..ايييه؟!اتصلت فين وهي تعرف رقمك منين!!!!
بيتر :- يابني اتصلت ع فونك انت .ظوانا رديت علشان انت كنت نايم .. بس بصراحه ما كنتش اعرف ان صوتها حلو كده.
أنت تقرأ
حكاية مسلسلة من : جريمة عشق ج 1 (عشق الأدم)بقلم/مريم نصار
Misterio / Suspenso( عشق ال آدم )