الحلقه ٣٤

129K 3K 90
                                    

الفصل ٣٤

                     بسم الله نبدأ. 

عند آدم..

آدم : قام الصبح مفزوع على صوت مريم في الحمام بترجع..وقام بسرعه ودخل عليها سندها من الخلف هو واقف..ومريم قدامه وضهرها على صدره وبتنهج..

آدم : بقلق.إيه يا حبيبتي اهدي ع مهلك.!!!

مريم :بتنهج.. اااه مش قادره معدتي قالبه عليا قوي ..وكملت ترجيع...كح كح.اطلع انت يا آدم لو سمحت..!!!

آدم : بس بقى انا عمري ما اقرف منك أبدآ. وبعدين انتي بترجعي على الفاضي ومعدتك فاضيه..تعالى بس.. وقعد على طرف البانيو وقعدها على رجله وحضنها وحطت راسها على كتفه..
مريم : بتتنفس بتعب.. آسفه صحيتك..!
آدم : آسفه ايه!؟ ولا صحتيني ولا حاجه.. أنا كده كده كنت هصحى.. المهم انتي كويسه دلوقتي.!؟

مريم : اعصابها سايبه.. هزت راسها علشان مش قادره تتكلم.!!
آدم : طيب تعالى خديلك شاور ممكن تفوقي.
مريم : فعلا انا محتاجه شاور..!!

آدم :نزلها في البانيو ونزل معاها وساعدها في الشاور وخرجها بالفوطه..وقعدها على السرير
ونزل باس بطنها وقال.. انت يا بت تاعبه مامتك معاكي ليه!؟..عارفه لما تجي.!؟ انا مش هاجيبلك شيكولاته..!! بس لو انتي عايزه شيكولاته..وكمان لعبه كبيره وجميله ماتتعبيش اميرتي تاني..!!
ومريم حطا ايدها علي شعره ومبتسمه هتسمع كلامك يعني..!!؟
آدم : طبعا دي حبيبة ابوها..!!
مريم : بتمثيل الغيره..والله.. طيب ياخويا.ربنا يهني سعيد بسعيده.
آدم :بتعجب..انتي غيرانه..!!
مريم : لأ.. هغير من ايه!؟ مش هي حبيبة أبوها..!!! وسع بقى لما اقوم البس...وقامت من قدامه..
آدم : تنح..ومصدوم.. معقوله مريم غيرانه؟
وحضنها من الخلف.وهي واقفه قدام الدولاب. حبيبتي غيرانه علشان قولت على بنتي حبيبة ابوها؟ طيب ما هي حبيبتي وبس..
ولفها ليه.. إنما إنتي بقي.!؟ حبيبتي وروحي وقلبي وعقلي وكل حاجه حلوه في الدنيا..
مريم : ابتسمت بحب.. ربنا ما يحرمنا منك يا دومي يا حبيبي..
آدم : بحنين.. الله.. ربنا ما يحرمنا منك!؟ أنا مش مصدق..هو انا ممكن اعمل عيله؟ كان حلم بالنسبالي وانتي حققتهولي..!!!وربنا ما يحرمنا منك يا قلبي.. تعالى بقى البسك هدومك علشان افطرك و تاخدى الحقنه وانزل.

مريم : قلبها اتقبض.وحست بشعور غريب.. انها ممكن تبعد عن آدم..وطردت الفكره وقالت.. ممكن تكون دى هرمونات حمل وقربت من آدم وباسته بكل حب وشوق ولهفه وخوف...
آدم : قلبه بيدق..وحشتينى .
مريم : بعدم راحه وجواها خوف مبهم.. أنت اكتر.!!! 
آدم : اخد مريم ف حضنه..
مريم : مش عايزاه يخرج..وقالت. انا مشتقالك أوى..
آدم : شال مريم ع السرير وأنا هموت عليكى..
وبعده فتره مريم نايمه ف حضن آدم..
آدم : بص ف الساعه وقال الحقنه ياروحي..!

مريم : هو لازم حقنه..؟!
آدم : طبعا لازم الدكتوره قالت معرفش تثبيت وايه وكلام كبير كده أنا مش فاهمه..!!
مريم : اصل انا بخاف من الحقن..!!
آدم : ما تخافيش انا ليا طريقتي الخاصه و بغمزه هتاخديها ومش هاتحسى بيها.. يلا يا قلبي علشان الساعه ٩ ونص يدوبك الحق شغلى انا هاقوم اخد شاور وبعدها هاعملك الاكل.. وجري من قدامها..
مريم : ضحكت من قلبها بسعاده على آدم وتصرفاته.. وقالت اكيد القلق ده من الحمل.. إن شاء الله خير..
آدم : جهز فطار وأاكل مريم وشربها اللبن بصعوبه جداً.. وكمان قعدت تجري منه وهو بيدلها الحقنه واخدت وقت كبير.. واخيرا اخدتها..
آدم : بيجهز حاجته.. حبيبتى الساعه ١٠ وربع  انا هانزل علشان أتأخرت..
مريم  : واقفه بتتألم..ومش قادره تقعد من مكان الحقنه..
آدم ضحك عليها هتفضلي واقفه كده..؟
مريم : بتذمر.. قربت منه ولبسته الساعه.. الله يسامحك مكانها وجعني قوي..

حكاية مسلسلة من : جريمة عشق ج 1 (عشق الأدم)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن