الحلقه ٢٦
وَلَقَد أَتَيْتُكَ وَالذُّنُوبُ تَحُفُّنِي
وَعَلِمْتُ أَنَّكَ بِالتَّجَاوُزِ أَجْدَرُفَاغفِرْ لِعَبْدٍ بِالْخَطَايَا مُثْقَلٌ!
أَنْتَ الْغَفُورُ لِكُلِّ مَن يَسْتَغْفِرُ
بسم الله نبدأ.
فيلا مصطفى عزيز..
شيرين : رنا تعالى عايزاكي.!!
رنا : نعم يا ماما...
شيرين : تعالي شوفي الفساتين دي واختاري الفستان ال يعجبك و يناسبك..رنا : بانبهار ..الله يا ماما دول حلوين قوي .. مين اللي جابهم؟
شيرين : باباكي جابهم .. وبعتهم مع السواق يلا شوفي حاجه تناسبك علشان لسه مريم..رنا : بصت ليها بحرج ..وقالت . احم اصل يا ماما بصراحه ا.اصل...!!!!!
شيرين : بعدم فهم .. اصل ايه اتكلمي؟رنا : احم اصل طارق اتصل عليا وقالي انه جابلي فستان علشان حفله بكره..!!
شيرين : بإعجاب ..اممم بقى كده طيب وفرتي
. كلمتيه في موضوع الخطوبه.!؟رنا : بصراحه لأ ... لكن انا عايزه اعملهاله مفاجأه . و اكلمه بكره في الحفله إن شاء الله .. حساها هتكون احلى..
شيرين : بابتسامه ..مفيش مشكله ياحبيبتى .. اهم حاجه تكونى انتى مقتنعه . ومبسوطه
. ههههه وكمان الفستان يعجبك.!!! واضح قوي ان طارق بيفهم في الذوق.!!!
رنا : بتذمر .. بيفهم ايه يا ماما.!!!؟ ده لولا آدم قال ل طارق ماكانش جاب حاجه خالص.!!شيرين : هههههههه ليه كده.!!!
رنا : اصل آدم كلمني علشان يعرف مريم بتحب ايه في اللبس؟ وسألني هي بتحب موديلات ايه وكام حاجه كده تخص مريم وقولتله..!
. وآدم قالي انا هادبسلك طارق انهرده في طقم ليكي .. ههههه وطارق كان جمبه وسمعته بيقوله حرام عليك ايه التدبيسه دي .. انا كنت ناوي والله اجيبلها بس من مكان تانى ههههه..شيرين : واضح ان طارق ده دمه خفيف.!!
رنا : بسعاده .. جدا يا ماما انتي تضحكي علي شكله في اول مره قابلته فيها هههههههه كفايه الطاسه.!!! ههههههه
شيرين : بضحكه .. بصراحه وانتي بتحكيلي ان مريم ضربته بالطاسه مش قادره استوعب ..وكل شويه اتخيل شكله واقعد اضحك مع نفسي .. موقف كوميدي بجد..رنا : تصوري ياماما إن طارق شارى خاتم خطوبتنا .ومحتفظ بالخاتم معاه مبيفارقوش ابدا ..
شيرين : بسعاده ... على فكره طارق شكله بيحبك بجد . وجدا كمان .. بس انتى مفتريه. الله يكون في عونه منك بجد.!!!!
رنا : رفعت حاجبها بكبرياء .. هو حظه كده نعمله ايه بقى...!
عند آدم
آدم : فتح باب الشقه . وداخل .. وكان جايب حاجات كتير ل مريم ...
مريم : من وقت المشكله اللي حصلت بينهم..! وهي حاسه نفسها تعبانه وهامدانه وجسمها متكسر..
آدم : دخل عليها الاوضه شافها نايمه بالاسدال .وقال لنفسه ..ممكن تكون نامت من الارهاق.!!! وحط الحاجات جمب السرير من الاتجاه بتاعه...
وراح ل مريم ونزل على ركبه . يتأمل فيها ..وابتسم . ومسد على خدها. بحنان . وبيصحيها ... اميرتي .. اميرتي!!؟
مريم : بوهن ... اممم..
آدم : يلا قومي الساعه ١٠ بالليل بطلي كسل..!