الفصل ٢٩
بسم الله نبدأ..
بعد كام يوم..
آدم : مريم...!! مرريييم..!!
مريم : ............
آدم : يابت قومى بقى..!!!
مريم : اممم ايه ياحبيبي؟آدم : ايه كل ده نوم!!؟ وسند مريم بايديه وقعد وراها ع السرير وضهرها ع صدره .. قومى بقى مفيش نوم تانى.!!!
مريم : بتذمر .. اي يا آدم الدنيا اتهدت يعني؟ ما تسيبني نايمه حرام عليك .. انا صليت الفجر و فضلت قاعده للشروق .. انت بقى صليت ونمت على طول ... سيبني بقى ارجوك..
آدم : بتصميم .. لأ هتقومي دلوقتي..!!! انا عندي ليكى خبرين حلوين .. لأ لأ ٣ اخبار واحلى من بعض.!!!
مريم : مسحت وشها .. امممم قول اخبار ايه؟
آدم : لا مش هقولك غير وانتي قاعده على رجل دومي حبيبك..!!!
مريم : قول بقى وحياتي..؟
آدم : داعبها ف انفها .. بس لو ماكنتيش تحلفيني بروحي ؟...حاضر يا ستي..
أولا كدا..!!! اختك شيرين اتصلت عليكي كتير وكان فونك صامت .. وكمان الأستاذ مصطفى اتصل عليا .. وكنت في مأموريه .. واتصلت عليه دلوقتي ..وقالي انه كان عايز يفرحنا وقال ..انه راح امبارح عند جاسر ..علشان يحددو ميعاد فرح هنا واشرف ..واتحدد يوم الخميس اللي جاي..!!!!!
وكمان طارق لما عرف اتفق هو كمان .. ان الفرح يبقى مع اشرف وهنا في نفس اليوم..مريم : بفرحه..!!! بجد..!؟ الله احلى حاجه تخيل كده عروستين في قاعه واحده جميل اوي ... بس دول خبرين اتنين؟ انت قولت ٣..!
آدم : ضمها بمرح .. الخبر التالت بقى يا روحي ان جاسر جالي على المكتب من شويه ..وطلب ايد ملك ..واتفق معايا انه عايز يتجوز ملك على طول من غير خطوبه .. و عايز يعمل فرحه هو واخته في يوم واحد .. ايه رايك اختي ملك هتتجوز..!!!
مريم : من جواها مخنوقه علشان كان نفسها تفرح وتلبس فستان . ولكن ابتسمت برضا .. وقالت جميل ما شاء الله . ربنا يتمم بخير .. بس يا آدم جاسر جه يطلب ملك منك انت؟ يعني اقصد ان عمو خالد موجود......!!
آدم : قاطعها بغيره.. عمو خالد..!!!!! عمووو.!!! خلصنا من لووتفي هندخل في عموو...!!!!! على العموم يا ستي جاسر قالى انا طلبت ملك منك الاول .. والنهارده بالليل هيروح يطلبها منه.!!! وكمل بخنقه.. وما تقفلنيش منك على الضهر.!!
مريم : بدهشخ..!! اييه الضهر..؟
آدم : ايوه الساعه ٢ الضهر يا روحي مش بقولك جاسر جالي المكتب خليكي انتي نايمه كده.!!
مريم : الله يا آدم بقى .. ما انت بتسهرني كتير من وقت ما اتصالحنا وانت كل يوم تسهرني..! حرام عليك مش عايز مريومه حبيبتك تستريح يعني..!!آدم : يا لهوي انا ياناس الله يا آدم بقى..؟ايه يا مريم حرام عليكي..!! كده بالدلع ده انا هسهرك بالليل والنهار كمان ارحميني بقى..! يخربيت حلاوتك ..ايه يا بت العيون القمر دي
ما تيجي اقولك كلمه في ودنك وغمز...مريم : برفض.. لأ لأ مش عايزه كلام .. قومني بس علشان الحق الضهر ربنا يغفرلي . انا هاقوم اتوضى واصلي ..وانت يا حبيبي غير هدومك وانا هاخلص ..واجهز الاكل مع اني حاسه اني كسلانه خالص..!!!
آدم : انتي كسلانه انتي..!!! طيب ينفع تبقى كسلانه وتشتغلي ودومي قلبك موجود...!
مريم : كشرت عينيها..مش فاهمه..!!!
آدم : ثواني وهاتفهمي . وسعى كدا . وقام من وراها وقلع الجاكيت .. وشمر كم القميص وشالها...
مريم : هههههه مجنووون.!!!
أنت تقرأ
حكاية مسلسلة من : جريمة عشق ج 1 (عشق الأدم)بقلم/مريم نصار
Misterio / Suspenso( عشق ال آدم )