الحلقه ٢٤
الهجر الجميل هجر بلا أذَى ، والصَفح الجَمِيل صَفح بِلا عِتَـاب ، والصَبر الجَمِيل صَبر بِلا شكْوَى ... "👌
__إبن تيمية💚.
بسم الله نبدأ.
فيلا مصطفى عزيز
مصطفى: ها يا شيري .. قولتي ايه؟ ابنك كلمني من كام يوم و عايز يتقدم ل هنا الصاوي..!
شرين : بحيره ... والله يامصطفى .. هنا بنت كويسه ومؤدبه جدا كمان...! لكن مش محجبه.
مصطفى : يعني اقوله ايه؟ الولد بيحبها وانتي عارفه.. وكمان عايز اقولك يا شرين اننا متجوزين عن حب .. يعني مجربه وعارفه كل المشاعر دي ..ولو كنا افترقنا ..او اى حد فرق بينا .. كانت حالتك هتبقى عامله ازاي.!؟
شرين : باستسلام ..وانا مش عاوزه اوجع قلب ابني .. اتكل على الله وبعدها نكلمها وناخد رايها في حكاية الحجاب .. احنا مش هنضغط عليها طبعا .. لكن هننصحها بالتى هي أحسن. وهي ليها حريه التصرف والاختيار .. وانا واثقه إن هنا بنت جميله .. وملتزمه كمان واكيد ربنا هاينور طريقها..ويهديها للخير ..
مصطفى : إن شاء الله ..يعني افرح ابنك!؟
شيرين : ابتسمت ..طبعا وقوله أننا نروح بكره نتقدملها ايه رايك!؟
مصطفى : موافق يا قلبي .. ده انا ما صدقت انك اتصالحتى من بعد البنت اياها ههههه...شيرين : ما تفكرنيش يا مصطفى علشان ما قلبش عليك
مصطفى : حاضر يا قلب مصطفى..!!!!في اوضة رنا ...
---------رنا : الو ..ايوه يا هنا والله بجد حضري نفسك بقى .. هنكون بكره عندك على الساعه ٧ إن شاء الله .. كدا كويس..!؟
هنا : بتوتر ..ا.اانا .. انا مش مصدقه بجد يعني أشرف جاي بكره..!!!!
رنا : انتي هبله أشرف بس..!؟ ده اشرف وبابا وماما وكمان هنقول ل آدم ومريم علشان نبقى عزوه كده و تخافوا مننا ههههه...هنا : طيب وانتي مش هتجي!؟
رنا : بمكر .. لأ . هاجي اعمل ايه؟ انا هاقعد اكل وأقرأ روايه رعب...!!!
هنا : بزعل ... اخص عليكي يا رنا بليز تعالى خليكي جمبي...!
رنا : رقصت حواجبها ..بس لو مكنتيش تحلفي.. حاضر يا ستي هاجي .. وقبل منهم كمان علشان اظبط شكلك شويه.. وكتمت الضحكه ...
هنا : بصدمه ..!!!! ايه ده هو شكلي وحش.!!!
رنا : حبت تلعب ب اعصابها ... والله يا هنا يا بنتي .. الشكل مش مهم ... المهم الاخلاق.. وأشرف اختارك علشان اخلاقك .. لكن الشكل ده ..هيييي .. ربنا يعوض عليك يا اشرف يا خويا...!!! وكاتمه الضحكه ..
هنا : عيونها لمعت بدموع .. ايه ده انتي بتتكلمي جد يا رنا .؟ انا شكلي وحش طيب اعمل ايه ماسكات ولا ايه!؟
أنت تقرأ
حكاية مسلسلة من : جريمة عشق ج 1 (عشق الأدم)بقلم/مريم نصار
Mystère / Thriller( عشق ال آدم )