٣؛- his castle

849 71 39
                                    

Goals : [ 1 reader 4 komen ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Goals : [ 1 reader 4 komen ]

AKU hanya menatap seluruh sekeliling ruang yang terhidang didepan mata tanpa berkelip. Kagum dengan rekaan yang terpampar.

Disekeliling istana ini hanya dihiasi dengan berlian dan emas tulen sahaja tiada setiap satu pun yang tertinggal untuk terhias cantik dengan gabungan moden dan trandisional.

Perasaan kagum tadi sedikit terganggu apabila namaku diseru oleh seseorang.

"Cik Violet, mari ikut saya." Pintanya lembut dengan senyuman yang terukir cantik di celahan bibirnya.

Aku hanya sekadar mengangguk dan patuh dengan permintaannya sempat aku berbalas senyuman dengan gadis manis dihadapanku.

"Boleh saya tanya sesuatu?" Tanyaku dengan nada perlahan supaya tidak menarik perhatian orang lain yang sedang sibuk melakukan perkara lain.

Dia hanya mengangguk dan disertai dengan senyuman tipis.

"Kenapa saya dibawa ke sini? Mereka nak apa-apakan saya ke?"

"Bukan tempat saya untuk berbicara Cik. Maafkan saya." Dia menunduk menekur lantai dengan senyuman pahit di bibir. Dia kelihatan ketakutan untuk berbicara lanjut.

"Maafkan saya." Kini giliran aku pula memohon maaf. Mereka saling bertukar senyuman sebelum memulakan langkah kembali.

.
.
.
.
.

"HUWARGH Macam manalah aku boleh setuju dengan semua ini?" Violet berbicara sendirian sebelum menjatuhkan badannya pada katil mewah yang disediakan.

Empuk betul katil. Diperbuat dari kapas gamaknya lembut semacam aje rasa.

Violet mula melayar kembali kejadian tadi sebelum dia bersetuju untuk turut serta datang ke Diamond and Gold castle.

Memoir.

"KAU betul-betul lesbian?" Violet mengangguk tanpa ragu-ragu jika ini sahaja yang mampu menyelamatkan aku dari menjadi mangsa Sang Lelaki dihadapannya.

"Okay then i will make you straight again." Kerutan di dahinya Violet tanda tidak memahami bicara Jungkook.

"Kau akan ikut aku." Senada sahaja percakapan Jungkook tanpa secebis senyuman malah matanya menatap kosong raut wajah Violet.

"Huh?" Tercengang Violet mendengar permintaan atau layak dipanggil arahan dari bibir merah milik Jungkook.

Jungkook mendengus kasar sebelum kembali bicara.

"Janice jual kau dekat aku. Jadi kau milik aku sepenuhnya. Kau suka ataupun tidak kau tak boleh bantah arahan aku."

"Ibu saya jual saya bukan atas kerelaan saya. Tuan Ryan tak simpati pada saya ke?" Lirih sahaja suara Violet berbicara sambil menahan air mata dari jatuh. Pedih menahan rasa ibu sendiri menjual dirinya kepada lelaki dihadapannya sekarang.

"Aku tidak minta pendapat kau. Hentikan drama murahan ini..." Jungkook menatap kosong wajah Violet bersama senyuman sinis dibibir.

"...Kau hanya dua pilihan Violet. Ikut aku atau mati."

Kedua-dua pilihan pasti akan menjerat dirinya namun kematiaan bukan menjadi pilihan Violet buat masa sekarang.

"S-saya akan ikut Tuan Ryan."

Tersungging senyuman tajam pada hujung bibir milik Jungkook. Gadis dihadapannya tampak naif namun ada perasaan lain yang menyelubungi dirinya apabila matanya bertembung dengan iris mata emerald green milik Violet.

She's something.

End memoir

.
.
.
.
.
.
.

"ARE you out of your mind, Ryan!" Ian mula bersuara dengan  tegas. Dia menatap tajam wajah abang kembarnya seakan-akan ingin membunuh.

"Watch your words, Ian. I'm your brother." Jungkook membalas seraya menatap wajah adik kembarnya yang memandangnya bengis.

"Your just said to me. You want to restart again those stupid competition. You must be crazy." Gelengan dari Ian menandakan dia amat kecewa dengan keputusan abangnya.

"I'm not crazy at all. I'm just loves sweet, blood and tears." Lembut sahaja nada suara Jungkook sebelum dipandang wajah adik kembarnya sekilas.

"Huh! Ian don't want you to get hurt. You know Ian love Ryan, right?" Wajah sungul Ian dipandang kejap sebelum tersenyum manis dengan sifat keanak-anakan adiknya.

"Aigoo, come here. You just damn cute to handle." Badan tubuh adiknya terus dipeluk erat sebelum bibirnya singgah di dahi Ian.

"You must promise me. You will take care of youself whatever you do. Promise me?"

"Yes, i am promise."

To be continued...


Cliche bukan?

Ryan Or Ian?

Thank you for reading this story.
💜💜💜💜💜💜

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 17, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

On-going | Devilish Sexy Where stories live. Discover now