"Goedemorgen Ella" klonk het vrolijk uit Lisa's mond. Ze schoof de gordijnen open en de zon stroomde naar binnen. "Is het alweer zo laat?" Ik opende mijn ogen en wreef de slaap uit mijn ogen. Lisa was ons dienstmeisje. Ze was altijd superlief en vrolijk. Je stiefmoeder en stiefzussen komen vandaag. "Jeej... Waarom moet vader eigenlijk opnieuw trouwen? Hij hield toch veel van mamma?" Lisa glimlachte naar me. "Weet je wat ik denk dat je vader soms best alleen is. Hij wil gewoon weer wat vrouwelijke aandacht." "Hij heeft mij toch." Ik wist dat het niet hetzelfde was, maar ik wilde geen andere vrouw die de plek van mijn moeder innam. "Het komt wel goed", zei Lisa geruststellend. Gerustgesteld was ik niet, maar ik hield er maar over op. Ik stapte uit bed en liep naar de badkamer. Ik keek in de spiegel. Ik had eigenlijk geen zin om vandaag iets te doen, maar vader was heel duidelijk: "Alles moet helemaal perfect zijn. Eerste indrukken zijn de belangrijkste." Ik maakte me klaar en liep de trap af. Beneden was het een en al bedrijvigheid. Ik liep naar de eetkamer. Daar zat mijn vader in zijn mooiste pak. "Goedemorgen vader." , zei ik. "Goedemorgen lieverd. Lekker geslapen?" "Ja vader." Ik ging aan tafel zitten en pakte een broodje uit de mand. Na een langdurige stilte stond vader op en liep de eetkamer uit. Ik bleef alleen achter. Ik genoot van de stilte. Het was altijd zo rustgevend. Alsof er niks anders is dan jij en de stilte. Ik liep naar het raam en keek naar buiten. Het was midden in de lente en de zon stond stralen aan de hemel. Overal waren vogels vrolijk aan het fluiten. Hier en daar schoten konijntjes voorbij. Ik gooide de ramen open en snoof de geur van lente op. "Ella!" Klonk het vanuit de balkamer. Ik liep naar de balkamer en zag Lisa daar een poging doe tot het ophangen van gouden slingers. "Moet ik helpen?" Vroeg ik haar. "Graag." antwoordde ze opgelucht. Samen hingen we de rest van de slingers op. Vader kwam binnen. "Ella ze zijn er!" Het klonk nogal zenuwachtig. "Ik kom." Ik liep snel naar hem toe. Samen liepen we naar buiten. Daar kwamen twee koetsen net om de bocht rijden. De koetsen kwamen tot stilstond en een van de bediende snelde toe om de deur te openen. Als eerst stapte er een vrouw uit in de duurste jurk die ik ooit had gezien. Ze was erg mooi, maar ze keek zo hooghartig. Na haar stapte twee meisjes uit van mijn leeftijd. Ze waren minder mooi dan hun moeder, maar lelijk kon je ze niet noemen. Ze keken minstens zo hooghartig als hun moeder. De vrouw gaf mijn vader een kus op z'n wang en keek daarna naar mij. Ik glimlachte naar haar en de vrouw zei: "Is dit de dienstmeid van mijn dochters?" "PARDON! Waar slaat dat nou weer op!" Riep ik boos uit en rende boos het huis in. Ik hoorde nog hoe mijn vader me achteraan riep: "Ella! Ze zijn nieuw!" Maar dit kon niemand goed praten.
JE LEEST
The other side of a Cinderella story
FantasyAlle sprookjes gaan precies hetzelfde. Er was eens een meisje die op slag verliefd werd op een prins. Een dag later trouwen ze en leven ze nog lang en gelukkig. Maar eigenlijk is dat om ons hoop te geven... Ella verteld het echte verhaal en dat ziet...