Kultainen pelto
Astun metsän viileästä varjosta pellon reunaan ja seisahdun hetkeksi nauttimaan edessäni levittäytyvää maisemaa. Silmän kantamattomiin jatkuva kultaisten korsien meri huojuu hiljaa tuulen mukana. Horisontin takaa nousevan aamuauringon ensisäteet saavat peltoa peittävän kasteen kimmaltamaan, ja maalaavat maisemaa verhoavan usvan kultaan.
Hengitän syvään aamun kirpeää raikkautta ja havunmetsän tuttua tuoksua. Hetken hiljaisuus antaa minun kuulla jokaisen pienenkin äänen: kevyen tuulen hiljaisen suhinan pellolla, metsän eläinten hiljaisen rapistelun takaani, jossakin kaukana heräilevien lintujen etäisen laulun. Ympärilläni leijuva aamu-usva hyväilee kasvojani, ja viileä ilma saa minut tuntemaan oloni pirteäksi.
Harmaa aamu
Kompuroin ryteiköstä pellon reunaan ja pysähdyn hengähtämään. Edessäni levittäytyvälle kuolleiden korsien merelle ei näy loppua, vaan se jatkuu jonnekin kauas maisemaa peittävän sankan sumun toiselle puolen. Auringosta ei näy jälkeäkään, ympärilläni on ainoastaan aamun ankea harmaus.
Vedän syvään henkeä, ja nenäni täyttää lannoitteen tunkkainen löyhkä. Takaani metsästä kantautuu katkeilevien oksien raksahtelua, ja aamulintujen äänekäs ja epävireinen sirkutus saa pääni särkemään. Hyytävä tuuli humisee korvissani ja saa minut tärisemään kylmästä, eivätkä kasteen housuihini jättämät märät laikut ainakaan paranna oloani.
---
Löysin lisää vanhoja äikäntekstejä taas (aika monipuolista tämä mun materiaali täällä), tehtävänä oli kirjoittaa kaksi kuvausta samasta paikasta, toinen mahdollisimman positiivisena, toinen negatiivisena.
-K
KAMU SEDANG MEMBACA
Lyhyitä tarinoita
Cerita PendekLyhyitä, toisiinsa liittymättömiä tarinanpätkiä. Suurin osa yhtäkkisen inspiraation tuloksia, mutta toisinaan täältä löytyy jokunen kirjoitushaasteen tai kouluaikojen äidinkielen tuntien tuotoskin.