Aku melangkah masuk ke dalam Kafe. Harini aku masuk lambat sikit. Almaklumlah. Pergi klinik tadi.
Nasib tak payah pembedahan. Buatnya kena? Habis.. tangan aku.
"Good morning bos!"sapa azura dengan ceria. Macam biasa. Dia orang pertama tegur aku sebab dia kerja di ruang hadapan.
Aku mengukir senyuman ke arahnya. "Good morning too."balasku. Beg tangan aku letakkan di belakang kaunter.
Azura berdiri membelakangkan aku. "Bos. Harini pekerja baru masuk tau. Semalam saya dah temu duga dia. Dia okay je."kata azura dengan penuh semangat. Mestilah. Lepasni dia ada geng kat kaunter.
Aku mengelap cawan-cawan di atas meja. "Apa nama dia? Macam mana orangnya?"soalku dengan senang hati.
Azura berdehem seketika. "Nama dia.. Alisya Auliya'. Orangnya manis ayu gitu. Macam saya. Then,dia putih,dia student lagi. Dia tengah ambil master dalam engineering. Tapi dia perempuan. Awesome kan bos? Lagi.. dia anak sulung,dia suka warna merah jambu.. lagi.. er.. ha! Dia boleh buat semua tugas dan dia dah ada pengalaman."terang azura dengan penuh semangat.
Aku dapat rasa dia sangat bahagia sekarang.
Tanpa sedar,senyuman terukir di bibirku. "Jaga dia elok-elok. Dia tu junior awak. Ajar dia benda-benda baik je tau. Jangan ajar benda mengarut"bebelku
Azura tergelak mendengar ucapan aku. "Okay bos."katanya
"Eh? Kenapa dengan tangan bos?"soalnya.
Aku pandang kiri. Bila masa dia kat sini?
Aku pandang tangan aku. "Oh ni. Biasalah. Semalam.. ada cipanzi dekat zoo ni. Terlepas. So,tercedera sikit tangan saya. Sikit je ni"kataku dengan santai.
Cipanzi pun cipanzi lah.
Azura terangguk-angguk. "Dah pergi hospital?"soalnya
Over sangat minah ni. Pergi klinik je sudah.
Aku angguk. "Dah. Saya pergi klinik kawan saya."balasku. Aku memang ramai kawan. Hehe..
Azura hilang seketika. Dia pergi dapur rasanya.
Azura ni suka buat aku terkejut sebab dia suka muncul tiba-tiba dan hilang tiba-tiba. Dia macam.. Sasuke. Ahahaha!
Kring~
Awalnya. Customer mana yang awal sangat ni?
Wait a minute..
Aku kenal pakaian tu..
Ommo!
Argh!!!!
Mamat anti-sosial!!
Oppa!
Kejap. Kejap.
Cool ash. Cool.
Kau lupa ke apa sebab kau nak jumpa dia?
Rileks okay?
Just.. rileks.
Aku toleh kiri kanan.
Line clear.
Just dia and aku kat ruang kafe ni.
Argh!!! Sweetnya!!
Ehem ehem.
Okay,now,ambil tablet,jalan dengan tenang,bawa buku menu and.. cool. Senyum. Rileks.
Dia nampak,sibuk. Apa kerja dia eh?
Nak tanya? Tak payah.
Sibuk je.
Aku meletakkan buku menu dengan tertib ke atas meja makannya. Dia selalu ambil port menghadap tingkap. Aku espect dia suka tengok pemandangan bandar ni.
YOU ARE READING
A Cup of Sweet Coffee
Fanfiction☕☕☕ A Cup of Sweet Coffee Though sometimes when life brings me down You're the cure my love In a bad rainy day You take all the worries away -Just once.. dinda letak harapan. And harapan tu.. hancur berkecai. Warkah yang dinda tinta selama ini berma...