🌸🌸🌸🌸🌸
Matahari mula meninggi. Langit cerah.
Hot.
Seriously,mamat anti-sosial yang sedang berjalan ke arahku damn so hot. Lagi hot dari cuaca harini.
Aku rasa dia promise nak jumpa aku pukul 2:00. Tapi sekarang dah pukul 2:30 tengahari.
Nak kata dia melawa.. tak. Sempoi je aku tengok.
Kemeja hitam,lipat lengan. Seluar slek hitam,tai kelabu berkilat yang aku kira longgar. Kesian dia. Tak reti ikat tie. Nanti kahwin ngan aku,aku ajar ya?
Eh eh!
Jangan gedik sangat Ash!
Tapi itulah,rambut dia sangatlah perfect. Bagi aku. Dia bukan spesies rambut tinggal separuh. Rambut dia penuh. Cuma macam gaya mamat belah korea selatan sana.
Ni kalau Mira nampak mesti dia kata aku jumpa 'produk' baru tak bagitahu.
"Hello? Are you there?"soal satu suara garau.
Mati terus lamunan aku.
Aku terbuat muka polos depan mamat anti-sosial ni.
Haihlah. Buat malu tujuh keturunan je.
Senyuman aku ukir. "Yes?"soalku.
Apa dia tanya tadi?
Anti-sosial buat muka. "Aku tanya kau nak naik zirafah ke nak naik gajah pergi Pavilion?"soalnya selamba.
Tak. Kau tak cari gaduh dengan aku tak boleh ke?
Aku senyum. Saja je nak cabar aku. "Kita naik untalah. Syok sikit. Zirafah tinggi sangat untuk gadis pendek lagikan cute macam aku."balasku
Dia nampak tercabar.
"Okay.. so.."katanya perlahan sambil mengeluarkan telefon pintarnya dari dalam kocek seluar.
Aku berkerut. "Kau buat apa?"soalku. Takkan dia nak call unta? Seriuslah?
"Aku nak call grab yang bawa unta. Kau kata nak naik unta kan?"katanya tanpa perasaan. Jari jemarinya masih menaip di skrin telefon.
Eh dia ni!
Aku hempuk siku kiri dia menggunakan Prada aku. Nak sangat kan?
"Auch! Apa ni? Ganas gila kau"katanya selamba. Tak. Clingy.
Eeii!!
"Aku gurau jela! Tak payahlah call grab! Aku drive. Dasar lelaki"bentakku. Makin naik darah aku.
Dia yang ajak jumpa. Dia yang ajak gaduh.
Hish!
Mamat anti-sosial yang dah berminggu aku kenal dan sangat jual mahal sebab tak nak bagitahu nama kini gelakkan aku.
"Cute duh kau marah"katanya dengan senyuman yang menampakkan lesung pipitnya.
Kenapa dia nak kena clingy time macam ni?
Aku pandang dia. Aku marah ni. Tapi aku cair.
Tapi aku marah.
Argh!!!
"Kau ni serius sikit boleh tak?"soalku. Geram pula aku.
Dah tak suka tu buat je lah tak suka.
Jangan bagi fake hope. Fake love or fake segala fake.
Mamat anti-sosial berdehem sebelum mula buat muka serius.
Kaki aku heret mendekati Porsche aku. Rimas aku lama-lama bercakap dengan dia.
YOU ARE READING
A Cup of Sweet Coffee
Fanfic☕☕☕ A Cup of Sweet Coffee Though sometimes when life brings me down You're the cure my love In a bad rainy day You take all the worries away -Just once.. dinda letak harapan. And harapan tu.. hancur berkecai. Warkah yang dinda tinta selama ini berma...