New Journey

19 4 5
                                    

Allahumma solli solatan
Kamilatan wa sallim salaman
Tamman a'la sayyidina
Muhammadi nillazi

Kedengaran suara seseorang berselawat tafrijiyyah.

Sedapnya suara... Melting guwe.

Perlahan-lahan aku membuka kelopak mataku. Terkelip-kelip juga mataku akibat sinaran cahaya lampu chandelier yang tergantung di siling.

Wanginya.. bilik siapa ni?

Aku duduk melunjur di atas katil. Tanpa sengaja,tanganku tersentuh kelopak bunga.

Bunga mawar.

Sejak bila pula aku buang tabiat tabur bunga atas katil ni?

Ergh.. lantaklah.

Mataku jatuh pada pakaianku.

Eh eh?

Ya Allah!!

Ni baju nikah aku!

Aku pusing kiri kanan.

Mana dia?

Aku bangun dari katil. Tudung masih tersarung kemas di kepalaku. Cuma tiara dan lade sudah ditanggalkan.

"Er.. izz?"soalku sambil melilau mencari kelibatnya. Takut juga aku. Seyes takut.

Lama aku meronda dalam bilik sendiri. Aku melepaskan nafas lega setelah yakin hanya aku sorang dalam bilik ni.

Aku mandi dan menukar pakaianku kepada yang lebih selesa. T-shirt labuh dan short pant. Aku memang pakai gini bila ada aku je dalam rumah.

Salah.

Selama ni memang aku tinggal sorang pun dalam rumah ni.

Ergh..

Selesai menukar baju,aku menyapu lotion ke badan. Macam biasa. Vaseline menjadi pilihan hati.

Aku kerling jam. Mataku terbeliak.

Aku.. belum solat.

Allahu akbar..

Ambil wuduk dulu baru tidur ya Ash sayang? Good girl.

Aku segera ke bilik air lalu mengambil wuduk. Selesai berwuduk,aku membentangkan sejadah di atas lantai.

"Kakak?"soal satu suara.

Kejung aku di situ.

Dia.. masuk sini?

Aku jatuhkan mata ke kaki aku. Oh my goat... Seluar aku pendek...

"Kakak dah bangun?"soalnya lagi dengan suara husky dia.

Aku telan liur. Aku angguk.

Rambutku yang disanggul tercabut. Eh dia ni ajak gaduh betul.

"Jom turun makan. Adik laparlah. Tadi adik dah suruh mira bawakan makanan naik atas,tapi kakak tidur. Adik tunggu kakak"katanya dengan santai.

Aku diam seketika. Kaki aku rapatkan.

Ada satu tangan menarik tangan kananku. "Jomlah kakak.."rengeknya sambil menggoncang tanganku.

Ya Allah ini budak..

Ni yang aku nak ngamuk ni.

Aku belum solat!! Aku nak kena ambil wuduk balik!!

"Adik. Kakak tak solat lagi. Baru nak solat. Now adik dah BATALKAN wuduk kakak. Kakak kena ambil wuduk semula."bebelku padanya yang buat muka seposen.

A Cup of Sweet CoffeeWhere stories live. Discover now