Love you every minute, every second
Love you everywhere and any moment
Always and forever I know I can't quit you
'Cause baby you're the one, I don't know how
I love you 'til the last of snow disappears
Love you 'til a rainy day becomes clear
Never knew a love like this, now I can't let go
I'm in love with you, and now you knowI like the way you try so hard when you play ball with your friends
I like the way you hit the notes, in every song you're shining
I love the little things, like when you're unaware
I catch you steal a glance and smile so perfectlyThough sometimes when life brings me down
You're the cure my love
In a bad rainy day
You take all the worries awayLove you every minute, every second
Love you everywhere and any moment
Always and forever I know I can't quit you
'Cause baby you're the one, I don't know how
In a world devoid of life, you bring color
In your eyes I see the light, my future
Always and forever I know, I can't let you go
I'm in love with you, and now you know
I'm in love with you, and now you know"Adik,wake up. Kakak sebelah adik je ni. Bangunlah sayang."Ash bermonolog. Ditatapnya wajah suami tersayang yang terbaring di atas katil hospital yang tak empuk macam katil dia kat rumah.
Mira menyentuh bahu Ash. "Ash. Makanlah dulu. Kau skip lunch tadi."pujuknya.
Zakwan yang bersandar pada dinding wad hanya mampu melihat. Nak pujuk tak reti.
"Ash. Kau kena makan. Kalau kau sakit,siapa nak jaga dia? Biar aku beli makanan. Kau makan dalam ni. Lagipun,Izz takkan bangun kalau kau tak makan"katanya kedengaran tegas.
Ash yang dari tadi mengenggam erat tangan Izz langsung tak pandang zakwan. Sedih. Hiba. Pilu.
Dia tak sangka secepat ni.
Dia sangat tak sangka keadaan izz boleh jadi semakin parah.
Zakwan berjalan ke arah pintu wad. "Kalau kau sayang dia,kau doakan dia. Dulu aku selalu dengar dia doakan kau. Kalini giliran kau pula untuk doakan dia. Kau isteri dia. Ingat. Dia syurga kau."kata zakwan mendatar sebelum keluar dari wad meninggalkan ash,mira dan izz.
Mira memandang Ash. Sedih dia melihat keadaan Ash sekarang. Tak pernah ash down macam sekarang. Ash jenis yang cool. Ego. Malu nak nangis depan orang,takkan tunjuk dia lemah depan orang. But today,ash tunjuk segala sisi dia yang terlindung sejak dulu.
"Kau nak tahu tak?"soal ash menghentikan keheningan di dalam wad vip tersebut.
Mira pandang ash.
"Masa awal-awal kitorang kahwin,setiap kali waktu senggang.. dia selalu ajak aku nasyid,zikir,selawat sama-sama. Kadang tu bila mood kitorang ke laut,kitorang nyanyi lagu jiwang kitorang sama-sama"katanya penuh sayu.
"Love you every minute,every second."ash menyanyikan bait lirik yang dia paling suka sebelum tergelak perit.
Air mata Mira tumpah. Tak pernah dia tengok drama sedih secara life. Selama ni dia tengok drama jiwang bersemut je.
"I miss his voice,I miss his dimple,his smile and everything about him. Setiap hari dia hembus doa atas ubun-ubun aku. Setiap hari dia panggil aku angel dia. Setiap hari dia zahirkan rasa sayang dia. Dia selalu senyum depan aku,pujuk aku,bergurau dengan aku,main dengan aku.. dia buat hidup aku selesa sangat. Sampai.. sampai aku lupa dia dah tak lama. Dia buat.. aku rasa makin berat nak lepaskan dia. Dia buat.. aku rasa dia akan setia dengan aku sampai bila-bila."kata ash yang dah mula menangis. Sedu sedan dia menyebut setiap kalimah yang meniti dari bibirnya.
YOU ARE READING
A Cup of Sweet Coffee
Fanfiction☕☕☕ A Cup of Sweet Coffee Though sometimes when life brings me down You're the cure my love In a bad rainy day You take all the worries away -Just once.. dinda letak harapan. And harapan tu.. hancur berkecai. Warkah yang dinda tinta selama ini berma...