Lalalalalalalala. Terima kasih kerana sudi membaca cerita yang tak seberapa ini. Maaf atas salah silap pada penulisan saya. Huhu.. saya masih lagi daging salmon mentah. Belum dijadikan sushi lagi. Terima kasih sangat.❤️.
Aku memandang rumput hijau yang menjadi tempatku berpijak. Berpijak di bumi nyata.
Perit.
Perit sekali.
Kalimah keramat dari seorang Afzan membuatkan kaki aku menggigil. Bahkan jantungku turut berdegup kencang mengalahkan ritma indah melodi lagu yang aku suka.
"Setuju?"sepatah perkataan. Namun cukup membuatkan aku pitam di tengah padang luas ini.
Aku mengangkat kepala. Sepasang mataku bertembung dengan sepasang mata logam. "Kau tanya aku ke?"soalku.
Afzan menggigit bibir bawahnya. "Tak. Aku tanya kayu besbol ni."
Eleh. Nak marah cakap je lah.
Aku membetulkan tali beg tanganku yang hampir melorot jatuh. Di tengah padang. Atas rumput. Bersaksikan semua kawan-kawan dia. Dan.. bersaksikan keluarga angkat aku.
Aku mengukir senyuman perit. Cukup perit untuk seorang Ash lakukannya. "Apa jadi kalau jawapan aku tak?"soalku lagi.
Izz merosakkan rambutnya yang keperangan apabila disimbahi cahaya mentari. Kesian dia. Dah lah penat main besbol. Kena jawab soalan aku lagi.
Izz yang tadi jauh dua meter dariku kini mendekat beberapa tapak. Dia nampak.. serious. Sangat serius. Seolah pertama kali aku nampak dia di Kafe.. macam ni lah reaksi muka dia.
"The answer need to be yes."katanya mendatar.
Aku masih memandangnya.
"I know.. susah untuk kau jawab soalan aku. Susah juga untuk aku jawab soalan kau."katanya sebelum tersenyum perit.
Aku..
Dia..
Kami berdua terselit.
Pandangannya yang redup jatuh ke rumput. "Tapi.. aku teringat kata-kata seorang angel. She said.. hargai orang yang ada di sekeliling kita. When the person gone.. kau akan rasa kehilangan. Dan saat itu,kau akan faham keperitan kehilangan."nadanya cukup perit didengari.
Matanya berkaca.
Seorang adam.. matanya berkaca.
Jahat sangat ke aku?
"Dan aku cuma dengar.. dan dengar.. kata-kata dia. But she? Aku dah rasa keperitan tu. Dan aku tak nak rasanya sekali lagi. Aku tahu pahit. Dan aku tak nak rasa masin. Tamakkan aku? Nak yang manis."suaranya mula serak. Tangan kanannya lantas mengesat air matanya yang jatuh.
Dia angkat kepala memandangku.
Aku kuatkan hati.
Buat muka innocent.
Ash so cruel.
"Why is it so hard for you?"soalnya
YOU ARE READING
A Cup of Sweet Coffee
Fanfic☕☕☕ A Cup of Sweet Coffee Though sometimes when life brings me down You're the cure my love In a bad rainy day You take all the worries away -Just once.. dinda letak harapan. And harapan tu.. hancur berkecai. Warkah yang dinda tinta selama ini berma...