1. Nap

58 6 0
                                    

Rét.

A fiú kilátástalanul rohant, könnyei összemosódtak a folyamatosan szakadó esővel. Minél hamarabb el akart tűnni innen. Időérzékét teljesen elvesztette, hátára vizesen tapadt a pólója. Ekkor megérkezett egy rétre. Nem volt előtte semmi, háta mögött az erdő, ahova soha többé nem akart visszatérni. Védtelennek érezte magát, de teljesen kimerült, így elterült a saras földön. Mellkasa fel-le hullámzott, ahogy lihegett. Hirtelen lépéseket hallott, így összekucorodott.
- Minden rendben? - állt meg mellette az idegen.
- Ne bánts! - nyöszörögte a fiú.
- Én? - kacagott fel csengő hangon az idegen. - Nézz már rám!
A fiú lassan odafordult és leesett állal nézte a lányt. Hullámos barna haja volt, tengerkék szemei és hegyes fülei.
Megtapogatta saját emberi füleit.
- T-te...? Mi van? - döbbent le.
- Jézusom. Félvér vagyok igen... Anyám ember, apám pedig ilyen hegyes fülű izé. Anyám sosem beszélt róla, hogy ki vagy mi volt az apám. Mostmár nem is fog. - sírta el magát a lány.
- Ne sírj. - sóhajtott a fiú.
- Amúgy... te miért sírtál? - szipogott a félvér.
- Nem sírtam. - préselte össze a száját a fiú, majd beletúrt szürke hajába, és kiszedett belőle pár ágat.
- Hát jó. - vont vállat a lány, majd elfeküdt a fiú mellett, aki emlékei hatására elsírta magát. A lány óvatosan a fiú keze felé nyúlt, és összekulcsolta az ujjaikat. Ekkor szinte pillanatok alatt kitisztult az ég, és megjelent felettük egy szivárvány.
- Tudod mit jelent a szivárvány? - fordult a lányhoz a fiú könnyes arccal.
- A remény jelképe. - bólintott a lány. - Gyere, meg fogsz fázni! - kelt fel, majd felhúzta a fiút. - Tudok egy jó helyet.
- Köszönöm. - mosolyodott el halványan a szürke hajú. - Engem most tagadott ki apám, mert félvér vagyok. - nyögte ki.
- Jókor... - dünnyögte a lány, majd megölelte a fiút, aki tétován visszaölelte, majd egy kissé saras puszit nyomott a lány homlokára.
- Egy szebb jövőért! - Kiáltotta rekedten, majd az ég felé emelte a lány kezét.
- Egy szebb jövőért! És a reményért! - kiáltotta a lány, majd kézenfogva elrohantak a réten keresztül.

Oneshot Kihívás /BEFEJEZETT/Where stories live. Discover now