"ABANG TIRI?!!"
Yoona sangat terkejut dan tanpa sengaja meninggikan suara.
"Yoona...suara"bisik eommanya perlahan pada Yoona.
"Yoona ok?"tanya papa dan Yoona tertawa segan selepas menyedari dia melakukan kesilapan.
"Haha....err...ok je....haha"kata Yoona canggung.
"Boy's ini adik tiri dan eomma tiri kamu....Yoona ini 7 abang tiri kamu"kata papa dan 7 namja itu berdiri menghadap Yoona dan eommanya.
"Selamat berkenalan eomma adik"kata mereka bertujuh serentak.
"Selamat berkenalan....wah....tampannya kamu semua....untung Yoona dapat abang tiri macam kamu semua"puji eommanya.
"Guys....kamu semua duduk lah berkenalan antara satu lain...papa dengan eomma nak keluar sekejap....sebelum makan malam kami balik"kata papa dan mereka akur sahaja.
----------------------
Kini hanya tinggal mereka berlapan diruang tamu.Yoona menatap mereka mereka menatap Yoona.
Apakah...
"Errr....apa kata kita berkenalan"kata seorang namja yang Yoona rasakan dia lebih tua darinya.
"Nama oppa Seokjin....oppa hyung tertua dalam keluarga ni dan umur oppa 20 tahun"terang lelaki tadi dan Yoona gembira tekaannya benar.
"Hai...my name is Namjoon...i'm 18 years old...same as Hoseok"kata seorang namja sambil tersenyum dan dapat dilihat lesung pipitnya yang manis.
"Omo...dimples"kata Yoona dalam hati.
"Joon pless lah...kami semua tak faham....by the way oppa lah Hoseok yang encik bajet Inglis ni cakapkan tadi"kata namja di sebelah Namjoon.
Yoona hanya tersenyum seperti ini😅
"Nama oppa Jimin dan ini kembar oppa Taehyung"kata namja yang berpipi tembam itu sambil memberi senyuman manis.
Namja di sebelah Jimin atau lebih tepat lagi Taehyung pula hanya tersenyum petak.
"Cutenya dorang dua ini"desis hati Yoona.
"Hihi...akhirnya Kook ada jugak adik"kata seorang namja sambil tersenyum dan memperlihatkan gigi arnabnya.
"Kook cepat lah perkenal kan diri Kook"kata Seokjin.
"Oh...lupa pulak hihi...hai maknae...nama oppa Jungkook dan bekas maknae keluarga ni"kata Jungkook.
"Bekas....maknae?"tanya Yoona kehairanan.
"Yoona lagi muda dari oppa kan....jadi oppa dah jadi bekas maknae lah"terang Jungkook dan Yoona menganguk faham.
"Nama diberi Yoona...umur 16....selamat berkenalan"Yoona memperkenalkan dirinya.
"Dah selesai kan...aku pegi dulu"kata seorang namja berambut mint lalu beredar meninggalkan ruang tamu.
"Yoona jangan ambik hati ye....Yoongi memang macam tu"terang Hoseok.
"Oh....Yoongi oppa mesti anak kedua kan?"tanya Yoona untuk mendapatkan kepastian.
"Aah....Hoseok hyung dan Yoongi hyung kembar....tapi disebabkan Yoongi tua 1 jam dari Hoseok hyung...jadi lah Hoseok hyung anak ketiga."terang Jimin.
"Oh...ok Yoona dah faham"kata Yoona sambil tersenyum.
"Yoona mesti penatkan....jom oppa tunjukkan bilik Yoona"kata Jungkook dan Yoona mengikutinya.
----------------------
"Wah....cantiknya bilik ni~!"kata Yoona dan Jungkook hanya tertawa."Yoona suka?"tanya Jungkook dan Yoona mengangguk.
"Baguslah....dah....pegi kemas barang Yoona pastu bersihkan diri dalam pukul 8:00 nanti oppa panggil makan malam"kata Jungkook lalu keluar dari bilik Yoona.
----------------------YOONA POV
Jam dinding menunjukkan pukul 6:30 petang dan aku ada masa
1 jam setengah sebelum pukul 8:00."Apa aku nak buat ye?"Aku berfikir.
Akhirnya aku mendapat idea.
Aku mengambil keputusan untuk membuat lawatan di mansion ni.
Maklumlah mansion ni besar gila nak matey.XD
Aku pun berjalan keluar dari bilik ku dan mula melakukan lawatan.
Dalam masa satu jam ini aku melawat banyak tempat.
Dalam mansion ni ada kolam besar gila.
Pastu ada taman...cantik...aku suka dan macam-macam lagi lah.
Dan akhirnya langkah aku berhenti di sebuah pintu besar.
Aku mula merasa ingin mencari tahu apa disebalik pintu besar ini.
Jadilah aku membuka pintu itu dan....
"BANYAK NYA BUKU!!"
Ye...terlampau banyak buku disini dan aku rasa ini adalah perpustakaan.
Aku menyentuh dan melihat tajuk-tajuk buku disitu.
Ada bahasa Korea....ada bahasa Inggeris ada jugak bahasa Jepun.
Tapi aku hairan....
"Ramai ke penghuni rumah ni yang datang sini....sedangkan perpustakaan kat sekolah aku pon orang tak ramai datang walaupun buku banyak...ini kan pulak perpustakaan yang besar macam ni"
Kata ku sambil membelek-belek buku yang tersusun rapi di situ.
"Ada je....tapi oppa sorang je"
Aku sangat terkejut kerana setahu aku hanya aku seorang yang berada disini.
Aku perlahan-lahan memusingkan badan ku dan.....
END YOONA POV
YOU ARE READING
STEPBROTHER'S
General FictionMengesahkan tentang kisah kehidupan Kim Yoona berasal dari Busan yang terpaksa mengikut eommanya ke Seol kerana eommanya telah mendapat pengganti mendiang appanya. Kehidupan Yoona mula berubah apabila dia terpaksa tinggal bersama 7 orang namja iaitu...