Pagi ini mereka sedang bersarapan bersama.
"Mana Yoongi?"tanya Seokjin memecahkan kesunyian di meje itu.
Mereka tidak memberi jawapan.
"Guys....hyung tanya ni...mana Yoongi?"tanya Seokjin sekali lagi.
Mereka masih mendiamkan diri.
Bukan berniat untuk mengabaikan si abang.
Tapi masih sahaja mereka marah dan kesal dengan sikap abang kedua mereka itu.
Yoona melihat ketegangan antara mereka cuba mengalih perhatian si abang.
"Oppa....esok kalau Yoona tak sekolah boleh tak"
"Tak nak sekolah?....kenapa?"tanya Seokjin sambil melihat kearahnya.
"Terima kasih Yoona"bisik hati mereka kerana telah diselamatkan oleh Yoona.
"Ehm....Yoona ingat nak balik Busan sekejap"kata Yoona dan Seokjin mengangkat keningnya sebelah.
"Buat apa?"tanya Seokjin lagi.
"Yoona nak lawat appa"
Mereka semua terkejut mendengar pernyataan Yoona.
Bahkan Yoona sendiri terkejut dengan apa yang dikatakannya tadi tapi dia tidak menunjukkan riak wajah.
"So.....boleh?"tanya Yoona.
Seokjin tampak sedang berfikir dan.....
"Baiklah....lepas ni pegi kemas-kemas barang pastu kita terus gerak"kata Seokjin sambil tersenyum.
Yoona sangat gembira.
"Terima kasih oppa sayang oppa!!"katanya.
"Kami hyung?"kata mereka berlima serentak.
"Terserah"kata Seokjin dan dia tersenyum melihat adik-adiknya yang bersorak dengan gembiranya.
"Dah-dah....cepat makan"kata Seokjin.
---------------------------YOONGI POV
Aku malam tadi keluar tak balik-balik sebab aku tido rumah Mingyu.
Bukan apa sakit hati aku nak tengok budak tu.
Masuk je rumah aku tengok ada beg bagasi.
"Sapa punya ni?"
Aku menutup pintu.
"Baru nak balik?"
Aku memusingkan badanku dan terlihatlah abang aku.
"Em"jawab ku singkat dan turunlah adik-adik aku yang lain dengan budak tu.
"Hyung nak gi mana?.....siap bawak beg bagasi bagai korang semua"tanya ku sambil melihat kereta Seokjin hyung yang menyilangkan tangannya dan adik-adik ku.
"Kami nak pegi Busan.....oppa nak ikut?"tanya budak tu sambil tersenyum manis sambil memegang lengan baju aku.
Aku terpana.
Dia......tak marah aku ke?
"Yoongi....kan Yoona tanya tu"aku tersedar semula dari lamunan.
Dengan segera tapi tak berapa nak ketara aku lepaskan tangan dia.
"Tak"jawab ku singkat lalu berlalu pergi.
"Kami balik esok!"jerit Seokjin hyung dari bawah.
"Eugh!"jerit ku semula.
Apa kene budak tu?
Haih....tah lah baik aku tido.
END YOONGI POV
---------------------------Dengan itu bermulalah perjalanan 7 beradik itu ke Busan.
Kereta mereka dipandu oleh Seokjin manakala Hoseok penunjuk arah.
Namjoon di tempat duduk belakang bersama Yoona terus mengusap Yoona yang sudah tertidur.
Maknae line yang duduk di tempat duduk tengah bermain bersama.
Setengah perjalanan kemudian mereka berhenti di perhentian kerana Jimin yang mengadu lapar begitu juga Taehyung.
Mereka makan dan seterusnya memulakan perjalanan mereka semula.
Sepanjang perjalanan mereka bernyanyi,bermain dan berbual untuk memecahkan kesunyian sehingga mereka tiba di Busan.
Mereka bercadang untuk tinggal di rumah lama Yoona memandangkan kunci rumah itu eomma beri kepadanya.
---------------------------"Jemput masuk"kata Yoona seraya membuka pintu dan masuk ke dalam.
"Wah.....sofa~!"kata Jungkook lalu terus merebahkan dirinya pada sofa di ruang tamu itu sejurus masuk sahaja kedalam.
Mereka hanya tertawa melihat kerenah Jungkook yang masih keanak-anakan.
"Yoona mana bilik....oppa nak mandi"kata Seokjin.
"Oh...rumah di bilik cuma ada tiga....satu Yoona punya lagi dua oppa agih-agihkan lah sendiri ya....ni kuncinya"kata Yoona lalu memberi kunci kepada Seokjin.
Seokjin pon memberi lagi satu kunci kepada Namjoon.
"Tae dengan Kook ikut hyung"kata Seokjin dan mereka berdua hanya ikut sahaja dan berlalu pergi.
"Hyung kalau nak gi dulu gi lah ngan Chim....Joon nak duduk sini dulu"kata Namjoon lalu memberi kunci kepada Hoseok.
Dan dengan itu Yoona juga turut ke biliknya.
Namjoon masih leka membaca buku di ruang tamu.
Seokjin membersihkan diri lalu ke dapur untuk memasak memandangkan mereka tadi sempat ke pasar untuk mencari barang masakan.
Taehyung tidur di bilik manakala Jimin dan Jungkook bermain game PUBG bersama😅😂
YOU ARE READING
STEPBROTHER'S
General FictionMengesahkan tentang kisah kehidupan Kim Yoona berasal dari Busan yang terpaksa mengikut eommanya ke Seol kerana eommanya telah mendapat pengganti mendiang appanya. Kehidupan Yoona mula berubah apabila dia terpaksa tinggal bersama 7 orang namja iaitu...