9:30 malam
Kini Yoona sedang menyiapkan kerja rumahnya.
Tukk~ Tukk~
"Siapa....masuk lah pintu tak kunci"kata Yoona masih fokus menyiapkan kerjanya.
JIMIN POV
Aku kini sedang berada dihadapan pintu bilik Yoona.
Aku cuma nak hantar susu ni untuk dia.
Aku tahu dia tak tido lagi sebab lampu bilik masih menyala.
Aku pun ketuk pintu biliknya untuk meminta izin.
"Siapa....masuk lah pintu tak kunci"katanya lalu aku terus masuk kedalam biliknya.
"Yoona minum lah susu ni oppa buat untuk Yoona"kata ku lalu meletakkan susu itu di tepinya.
"Ha....lah oppa susah-susah je"katanya sambil memandangku.
"Takde lah....hmmm....banyak lagi ke keje sekolah Yoona?"tanya ku seraya melihat buku di hadapannya.
"Tak sikit je lagi ni"katanya sambil menulis-nulis.
"And.......done"katanya dengan gembira lalu beralih semula kearah ku.
"By the way thanks sebab oppa dah buatkan untuk Yoona"katanya lalu meneguk susu itu.
"Welcome....dah cepat habiskan....pastu tidur"kata ku dan dia mengangguk kepalanya dan meneguk susu itu sehingga habis.
"Haaaa....kenyang dah perut Yoona thanks oppa"katanya sambil tersenyum membuatkan aku tersenyum melihat kecomelannya.
"Nae......dah cepat tido"kata ku sambil mencubit pipinya perlahan.
"Ishhhh....apa main cubit-cubit pipi ni"marahnya tapi bagi aku tu comel.
"Haha....dah oppa pegi dulu ya...tido jangan tak tido"kata ku lalu mencium dahinya dan mengucap selamat malam sebelum beredar dari biliknya.
Ha....aku janji aku akan jaga dia sama macam mana aku jaga nyawa aku sendiri.
Aku tak kan sesekali sia-sia kan dia.
END JIMIN POV
---------------------------
Kini sudah hampir seminggu Yoona bersekolah dan tinggal bersama keluarga barunya.Sungguh dia bahagia tatkala melihat eommanya bahagia juga.
Yoona juga melihat eommanya kuarang mengambil ubat tidur jika hendak dibandingkan ketika mereka masih berada di Busan.
Kini eommanya kelihatan lebih sihat dari sebelumnya.
Sungguh dia berterima kasih kepada papa kerana telah mengotakan janjinya untuk membahagiakan eommanya.
"Oit Yoona asal menung-menung ni?"tegur seseorang membuatkan Yoona tersedar dari lamunannya.
YOONA POV
Kini aku sedang berada di kelas ku.
Hari ni cikgu tak masuk sebab ada musyuarat sampai habis waktu sekolah.
Pelajar lain semua keluar hentah hilang kemana.
Tinggal aku sorang je dalam kelas ni.
"Oit Yoona asal menung-menung ni?"tanya seseorang dan aku berpaling ke arah suara itu.
"Oh Bam Bam....Youngjae"kata ku.
"Kau menung apa ha sampai kami panggil kau tiga kali tak dengar"kata Bam Bam.
"Oh....korang ade panggil aku eh....haha mian"kata ku sambil tersenyum.
"Ish....dah-dah nah untuk kau"kata Youngjae sambil memberikan ku sekotak susu coklat.
"Thanks"jawab ku singkat.
"Guys tengok apa kami bawak!!" Kata seseorang yang memasuki kelas kami.
"Ha...JB oppa Jackson oppa ngan Jinyoung oppa pon ada kat sini?"kata ku dan Jinyoung oppa mengambil tempat disamping ku.
"Ia....kami datang bawak makanan"katanya sambil menggosok rambut ku.
"Haha thanks oppa"kata ku dan mereka bertiga mengaguk.
"Hoihoi....Yoona tengok apa oppa b-"
Dapat aku lihat ke lima-lima abang angkat ku berdiri di hadapan pintu.
Meja aku dekat belakang kelas jadi dekat lah dengan pintu belakang.
Tapi sekarang ni.....
Asal aku rasa macam ada ribut antara dorang ni?
Diorang tentang mata antara satu sama lain.
Tidak ketinggalan juga Bam Bam dan Youngjae.
Ok aku kene hentikan sebelum ada yang bertumbuk kat sini.
Aku cuba mencari subjek untuk berbicara.
"Errr....ha...eh ehhhh....Namjoon oppa bawak apa ni?"kata ku dengan nada yang sengaja di terujakan sambil berjalan kearahnya dan melihat plastik makanan yang dibawanya.
Ok ketegangan dan berkurang sikit.
Kami mula duduk berhadapan.
GOT7 depan kami manakala aku duduk diantara Namjoon oppa dan Hoseok oppa.
"Kita makan sama-sama nae?"kata ku.
"Yoona makan lah oppa memang beli untuk Yoona"kata Jackson oppa.
"Ha....dia cakap makan sama-sama....makan lah sama-sama"bidas Hoseok oppa pula.
"Esok hari minggu....kita pegi Lotte world nak tak?"tanya ku.
"Ok"jawab mereka semua serentak lalu memandang antara sama lain.
Ha....sudah
END YOONA POV
YOU ARE READING
STEPBROTHER'S
General FictionMengesahkan tentang kisah kehidupan Kim Yoona berasal dari Busan yang terpaksa mengikut eommanya ke Seol kerana eommanya telah mendapat pengganti mendiang appanya. Kehidupan Yoona mula berubah apabila dia terpaksa tinggal bersama 7 orang namja iaitu...