Bab 5

852 51 5
                                    

JUNGKOOK POV

Kini sudah tiba waktu rehat.

Aku,Jimin hyung dan Tae hyung hendak ke kelas Yoona untuk menjemputnya.

Kami ingin berehat bersama.

"Jap....tu bukan maknae GOT7 ke?"kata Jimin hyung.

Dan ya....memang benar Yoona bersama mereka bertiga.

Siapa GOT7?

Dekat sekolah ni ada 3 group terbesar.

GOT7,EXO dan BTS iaitu group kami.

Memang semua pelajar tabik dengan kami.

Sebab yang merebutkan tempat pertama dalam kelas dan darjah hanya 3 kumpulan ini sahaja.

Sehinggakan pelajar lain tidak mahu mengambil tempat pertama.

Kingka sekolah ni sudah semestinya kumpulan kami.

Tapi kami lain kami tidak membuli orang hanya gelaran 'kinka' itu bermaksud kami digeruni.

Baik dalam pelajaran mahupun sukan senang Cite semua bende lah.

Jadi GOT7 ni memang musuh kami mereka sama sahaja dengan kami tidak membuli orang.

Manakala EXO......memang pembuli sekolah ni.

Tapi...kenapa Yoona boleh ada dengan dorang bertiga?

Kenapa dorang nampak rapat?
---------------------------
Kami mengikuti mereka sehingga ke kantin.

Memandangkan tempat duduk kami tidak jauh dengan mereka.

Kami bercadang memerhatikan Yoona dari tempat kami sahaja.

"Mana Yoona?"tanya Namjoon hyung sejurus kami datang.

Dapat aku lihat hanya Namjoon hyung dan Hoseok hyung sahaja disitu.

Yoongi hyung mesti tengah jumpa 'betina' tu.

"Tu...."kata Jimin hyung singkat sambil melihat kearah meja mereka berempat.

"GOT7....asal dia duduk dengan GOT7....bukan dah janji rehat sama-sama ke?"kata Hoseok hyung.

Dapat aku lihat Yoona sedang berborak dengan mereka bertiga.

Hyung-hyung mereka juga rehat bersama mereka.

Yoona kelihatan begitu gembira sekali.

Apa hubungan dorang?

Sedang aku memerhati mereka secara tiba-tiba tangan Bam Bam mengusap rambut Yoona.

Aku terus bangun dari tempat duduk ku lalu berjalan kearah mereka.

"Asal kau sentuh dia?!"

END JUNGKOOK POVl
---------------------------

"Asal kau sentuh dia?!"Jungkook menggenggam tangan Bam Bam dengan wajah ketat ditampilkan.

"Wow....relex lah sunbae"kata
Bam Bam sambil melepaskan genggaman Jungkook.

"Tak aku tanya kau asal kah sentuh dia?"kata Jungkook memandang mereka dengan pandangan tajam.

Namjoon,Hoseok,Jimin dan Taehyung juga turut berada disitu.

Dapat dilihat hyung kepada maknae GOT7 itu tidak senang dengan kehadiran mereka.

Pelajar yang berada di kantin sudah mula melihat kearah mereka.

GOT7 dan BTS mula berdiri dan menatap wajah sesama sendiri dengan amarahnya.

Yoona yang duduk ditengah-tengah mereka mula merasakan ketegangan antara mereka.

Jinyoung selaku yang tertua dalam GOT7 hendak memulakan perbicaraan namun dipotong Yoona.

"Cuba korang duduk"kata Yoona dengan nada yang sedikit dingin.

GOT7 yang sedia maklum Yoona memang tidak suka akan kekerasan.

"Macam ni lah.....boy's....ini abang angkat Yoona....dan oppa ini kawan baik Yoona"kata Yoona dengan gembiranya.

BTS dan GOT7 be like....

"WTH!!
---------------------------
Kini sudah tiba waktu balik tetapi memandangkan Yoona ingin ke kedai buku.

Mereka memutuskan untuk berjalan kaki ke sana.

YOONA POV

Aku kini sedang menunggu oppa ku dihadapan pagar utama sekolah.

Sedang aku menunggu....

Aku terlihat susuk tubuh yang aku kenali berpelukan bersama seorang yeoja tidak jauh dari tempat ku berdiri.

Yoongi oppa?

Dapat ku lihat mereka berciuman sebentar sebelum yeoja itu pergi meninggalkannya.

"Siapa dengan Yoongi oppa tu?"desis ku dalam hati sambil melihat kereta yang dipandu Yoongi oppa pergi.

"Yoona?!"

Aku terkejut lalu menoleh kearah suara tersebut.

"Oh...oppa"Namjoon oppa bersama oppa yang lain sudah berada di belakang ku.

Aku tak sedar kehadiran dorang mungkin sebab leka tengok Yoongi oppa tadi kot....

"Apa Yoona tengok sampai kami datang pon tak perasan?"tanya Jimin oppa sambil melihat kearah yang aku lihat tadi.

"Ha?!.....oh....errrr....takde apa...haha....errr....oppa jom kita pergi...cepat kita pegi cepat kita balik"kata ku dan mereka semua setuju.

Mereka berjalan terlebih dahulu sementara aku dibelakang menghembus nafas lega.

"Huhhh....nasib tak kantoi"

"Yoona cepat!!"

"Nae!!"

END YOONA POV

STEPBROTHER'SWhere stories live. Discover now