Kini mereka semua dalam perjalanan pulang ke rumah.
Hari ni Yoona bercadang ingin berjalan pulang ke rumah memandangkan rumah mereka tidak jauh dari sekolah.
Jadilah oppa-oppa nya mengikut sahaja.
Yoona berjalan dihadapan manakala BTS dan GOT7 berada dibelakangnya.
Yoona hanya berjalan tanpa menghiraukan mereka dibelakang.
Situasi BTS dan GOT7
"Ish....sebok lah korang ni"kata Bam Bam sambil menolak-nolak Jungkook.
"Kau lah sebok...ih geram betul aku ngan budak ni"balas Jungkook juga menolak Bam Bam.
"Ihhhh.....kau ni kan hambik kau"kata Youngjae sambil menarik rambut Taehyung.
"Hoy rambut jangan main lah alamak budak ni!!"kata Taehyung sambil menarik rambut Youngjae.
Namjoon bertarik rambut dengan Jinyoung dan Jackson.
Jimin pukul memukul dengan Yugyeom.
Hoseok berdebat dengan JB
Haihhhh....macam kanak-kanak.
Apabila Yoona memusingkan badan menghadap mereka.
Mereka tersenyum sambil berpelukan beramai-ramai.
Yoona pandang je depan dorang bergaduh balik.
Haihhhh.....
---------------------------
Waktu malamYoona sekeluarga kini sedang menonton drama bersama.
Sedang mereka leka hanya Yoona yang masih berfikir.
"Mana Yoongi oppa?"desis hati Yoona tatkala tidak melihat kehadiran Yoongi.
"Oppa...mana Yoongi oppa?"bisik Yoona kepada Taehyung takut kalau papanya dengar dan Yoongi akan dimarahi.
"Yoongi?.....entah dia keluar kot"kata Taehyung.
Yoona berfikir....
Tempoh hari dia melihat Yoongi bersama seorang yeoja malah mereka kelihatan mesra.
Sudah seminggu Yoona memerhatikan mereka.
Yoona ingin bertanya tapi takut dimarahi jadilah dia menyiasat sendiri.
Tapi....ada yang mencurigakan tentang yeoja itu.
Dia pernah nampak yang oppanya itu selalu memberi yeoja itu duit yang kalau dilihat banyak jumlahnya.
Apa yeoja tu buat dengan duit sebanyak tu?
Papa tahu ke pasal ni?
Dan dia akui sejak seminggu yang lalu jugak Yoongi selalu keluar rumah malam-malam dan akan balik rumah waktu pagi dalam pukul 2 atau 3.
Yoona mengagak yang Yoongi berjumpa dengan yeoja itu.
Dia dapat rasakan ada sesuatu yang anih tentang yeoja itu.
Dia harus siasat perkara ni.
"Yoona ok?"tanya papa yang sedar Yoona nampak macam ada masalah.
"Hmm?....ok je"jawab Yoona sambil tersenyum.
"Yoona dah masuk tido.....kata esok nak gi lotte world"kata Namjoon dan akhirnya mereka semua masuk kedalam bilik masing-masing.
---------------------------
Yoona kini berada dalam biliknya menulis plan tentang rancangannya sebentar tadi.Ceklekk~
"Yoona tak tido lagi?"tanya seseorang yang masuk kedalam biliknya tanpa minta izin.
Yoona yang terkejut segera berhenti menulis dan menutup bukunya.
"Ish Namjoon oppa ni kan....main masuk je...Ketu tak apa tak....kalau tadi buat-buatnya Yoona tengah tukar baju ke apa camne?"marah Yoona dalam nada comel.
"Haha....mian....ni kenapa tak tido lagi hm?"tanya Namjoon lalu mengusap rambut Yoona.
"Takde apa...tulis diary je tadi"kata Yoona Fandi ohhh kan saja oleh Namjoon.
"Dah tido cepat....lambat esokoppa tinggal"kata Namjoon.
"Baik boss!"kata Yoona sambil tabik hormat lalu berlari anak ke katilnya.
Namjoon yang melihatnya hanya mampu tertawa melihat adik kecil nya itu.
"Good night oppa"
"Good night princess"
---------------------------
YOONGI POVKini aku berada diluar berjumpa dengan kekasih ku.
"Sayang~"kata seseorang dan aku tersenyum.
Dia dah sampai.
"Lambat sampai?"kata ku sambil tertawa kecil.
"Mestilah.....kene cantik-cantik dulu sebelum jumpa sayang i~"katanya.
"Haha....nakal~"kata ku lalu mencuit hidungnya.
"Hmmm.....sayang ada bawak?"tanya nya dan aku faham maksudnya.
"Ada....nah....ni saya ada bagi lebih sikit"kata ku sambil menghulurkan sampul berisi duit.
"Ok lah....saya tak boleh lama-lama....kita jumpa kat sekolah esok"kata ku dan dia tersenyum.
Chupp~
Kami berciuman sekejap sebelum aku pergi meninggalkannya.
Sampai rumah
Masuk sahaja rumah aku terus ke dapur.
"Haus lah pulak"
Aku membuka peti sejuk lalu mengambil sebotol air sejuk.
"Oppa baru balik?"
Aku menoleh kearah suara itu.
Adik angkat aku rupanya.
"Hm"jawab ku singkat.
"Oppa pegi mana?"
"Malam-malam camni baru balik"
"Tahu tak sekarang ba-"
"Bising lah kau ni!!!"bidas ku memotong percakapannya.
Dapat ku lihat badannya terhinjut sedikit kerana terkejut.
"Yoona nak tahu je mana oppa pegi"katanya sambil menundukkan kepalanya.
"Aku dah besar....aku boleh buat and pegi mana yang aku suka...mind your own business"kata ku lalu berlalu pergi ke bilik ku.
"Semak tol....pagi papa bising malam dia bising....boleh pekak lama-lama aku...hm!"kata ku lalu terus berbaring di katil.
END YOONGI POV
YOU ARE READING
STEPBROTHER'S
General FictionMengesahkan tentang kisah kehidupan Kim Yoona berasal dari Busan yang terpaksa mengikut eommanya ke Seol kerana eommanya telah mendapat pengganti mendiang appanya. Kehidupan Yoona mula berubah apabila dia terpaksa tinggal bersama 7 orang namja iaitu...