Yoona perlahan-lahan memusingkan badannya kerana terlalu takut badannya turut bergetar.
Dan dia melihat.....
"Ish....Namjoon oppa ni kan....mati-mati orang ingat ada hantu dalam perpustakaan ni tau"kata Yoona sambil memuncungkan sedikit bibirnya
"Haha...mian...Yoona buat apa datang sini?"tanya Namjoon.
"Saja...Yoona tadi buat lawatan keliling rumah ni....pastu terhenti sampai depan pintu besar tu....Yoona nak tahu apa ada kat sebalik pintu jadi Yoona masuk lah.... rupa-rupanya perpustakaan"kata Yoona sambil tersenyum dan menggosok kepalanya.
"Haha....comel je adik oppa ni"kata Namjoon lalu mengusutkan rambut Yoona.
"Dah jom oppa hantar Yoona balik ke bilik....dah pukul 7 ni"kata Namjoon lalu mereka pun keluar dari perpustakaan tersebut.
----------------------
Selesai sahaja Yoona bersiap dia terus ke meja makan.Baju yang dipakai
Tepat jam 8:00 malam mereka sekeluarga berkumpul di meja makan untuk makan malam bersama.Yoona sedari tadi hanya mendiamkan diri memandangkan dia masih lagi kekok.
Maklumlah selama ini hanya eommanya yang menemaninya.
Tidak hairanlah dia berasa janggal.
Papa yang perasan kejanggalan antara mereka semua mula angkat berbicara.
"Ehhmhm....jadi papa dengan mama dah putuskan untuk Yoona akan bersekolah sama dengan Joon,Hoseok,Yoongi,Jim,Tae dengan Kook mulai esok....jadi papa harap kamu berenam akan jaga Yoona elok-elok faham?"kata Papa dan mereka berenam menganguk.
Manakala Yoona.
"Sekolah dengan dorang,boleh ke aku biasakan diri?"desisnya dalam hati.
----------------------
Malam itu Yoona tidak dapat memejamkan matanya.Jam dinding menunjukkan pukul 12:00 malam.
Rasanya ahli keluarga yang lain sudah lena tidur dibuai mimpi.
Yoona masih cuba mencari jalan untuk memejamkan matanya.
"Apa aku nak buat ni?"katanya sendiri sambil terduduk berfikir diatas katil.
Lalu dia mengambil keputusan untuk menghirup udara diluar.
YOOONA POV
Aku berjalan keluar dari bilik ku sehingga tiba di taman berhadapan tingkap bilik ku.
Udaranya segar.
Bunga yang berwarna-warni di cantikkan lagi dengan sinaran bulan dilangit.
Ehm....teringat dekat appa.
Appa selalu temankan aku bila aku tak boleh tidur dulu.
Aku mengambil tempat di samping bunga-bunga disitu lalu berbaring menatap langit yang di taburi bintang-bintang yang cantik.
Aku menutup mata ku cuba untuk menenangkan fikiran.
Dan tanpa sengaja aku teringat akan seseorang yang telah berjanji dengan ku sesuatu.
"Mana awak pegi?"
"Awak dah tak sayangkan saya ke?"
Ha.....sampai bila aku nak tunggu 'dia'?
END YOONA POV
----------------------
Yoona masih leka dengan fikirannya tanpa sedar ada yang datang menemaninya."Yoona buat apa kat sini sorang-sorang?"tanya seseorang membuatkan Yoona membuka matanya dan menukar posisinya ke duduk.
"Oh....Seokjin oppa....takde....saja je"kata Yoona sambil tersenyum.
Seokjin mengambil tempat disampingnya lalu menghulurkan secawan hot choco.
"Eh.....bila Yoona mintak oppa buat and macam mana oppa tahu Yoona dekat sini?"tanya Yoona tapi tangannya masih menerima pemberian Seokjin itu.
"Oppa tadi baru je keluar dari ofice oppa pastu ternampak Yoona lintas and datang sini,yang tu oppa buatkan sekali hot choco untuk Yoona...boleh kita borak"kata Seokjin sambil tersenyum.
"Oh....errr....thanks"jawap Yoona.
"Ni kenapa Yoona tak tido lagi...esok kan sekolah"tanya Seokjin.
"Yoona tak boleh tido....selalu kalau macam ni ada appa"
SEOKJIN POV
"Selalu kalau macam ni ada appa"katanya.
Aku hanya mendengar segala luahannya.
"Appa meninggal masa tu Yoona baru 6 tahun"
"Sejak dari tu eomma selalu balik lambat....takde masa untuk Yoona"
"Tapi Yoona faham...eomma buat semua tu untuk Yoona"
Aku terus melihat kearahnya dan dapatku dengar isakannya.
Luruh hati ku mendengarkan luahannya.
Dia telah hadapi perkara seperti ini ketika usianya lebih muda dari kami.
Well....eomma kami meninggal dunia ketika itu Jungkook sudah berumur 13 tahun sudah cukup besar untuk memahami segalanya.
Tapi dia.....baru berusia 6 tahun.
Aku tidak dapat bayangkan macam mana dia lalui hari-hari dia sampai sekarang.
Dari apa yang aku lihat walaupun baru sahaja hari ni kami berkenalan.
Dapat ku lihat Yoona ini seorang yang sangat periang.
Tapi disebalik senyuman yang diukir.....ada juga terselit kesedihan.
"Haha....sorry....kalau Yoona buat oppa sedih"katanya masih lagi tersenyum sambil mengesat airmatanya.
Tanpa buang masa aku segara memeluknya.
"Mianhe"kata ku singkat.
Dapat aku rasakan yang dia terkejut tapi masih membalas pelukan ku.
"Kumawo....sebab sudi terima Yoona dengan eomma dalam keluarga ni"
END SEOKJIN POV
YOU ARE READING
STEPBROTHER'S
General FictionMengesahkan tentang kisah kehidupan Kim Yoona berasal dari Busan yang terpaksa mengikut eommanya ke Seol kerana eommanya telah mendapat pengganti mendiang appanya. Kehidupan Yoona mula berubah apabila dia terpaksa tinggal bersama 7 orang namja iaitu...