BAB 11

668 46 0
                                    

Sejak dari kejadian itu Yoona sudah berhenti memerhatikan Yoongi.

Yoona juga sudah berhenti mencari tahu tentang Irene jadi dia mempunyai lebih masa untuk bersama dengan oppa dan sahabatnya.

Yoongi pula masih tetap sama seperti yang asalnya langsung tiada perubahan.

Yoongi menganggap yang dongsaeng-dongsaeng nya musuh kerana membela orang luar lebih dari hyung nya sendiri.

Namun mereka berlima masih cuba untuk mencari jalan untuk membuatkan apa yang dikatakan dan gambar yang ditunjuk Yoona adalah benar walaupun sudah beberapa kali gagal-gagal.

Seokjin lansung tidak mengetahui tentang pergaduhan mereka malah Yoona sendiri yang menghalang mereka untuk memberi tahu kepada Seokjin kerana dia tidak mahu perkara ini di perbesar-besarkan.

GOT7 juga turut membantu mereka.

Yoona gembira kerana ramai yang menyokongnya.

"Oppa tunggu....nanti Yoona selamatkan oppa"
---------------------------

Pada hari ini papa dan eomma mereka akan pergi ke luar negara atas sebab kerja.

"Eomma dekat sana hati-hati tau....jangan lupa Yoona pulak"kata Yoona dan eommanya hanya tertawa lalu memeluknya.

"Eomma tak kan lupakan kamu sayang....lagipon eomma dengan papa pegi sekejap je"kata eomma.

"Hmm....papa dengan eomma dah nak pegi....kamu semua tolong jaga Yoona elok-elok...faham?"kata papa dan mereka berenam menganguk kepalanya.

"Haih....mana Yoongi?"tanya papa dan mereka hanya mendiamkan diri.

"Takpe lah.....kalau macam tu kami pergi dulu ya"kata papa lalu mengusap rambut Yoona dan mencium dahinya sekilas.

"Kamu semua tolong jaga Yoona baik-baik ya....dia satu je harta yang paling bernilai buat eomma....dah takde gantinya kalau sesuatu terjadi"kata eomma sambil menitiskan airmata.

"Kami janji eomma...eomma jangan lah risau nae?"kata Seokjin dan eomma tersenyum.

"Chagi....jom nanti kita lambat pulak"kata papa.

"Eomma pegi dulu ya"kata eomma lalu menghadiahkan mereka semua ciuman di dahi sebelum pergi bersama papa.
---------------------------
Sejak pagi tadi rumah agam itu sunyi sepi.

Mana tidaknya....oppa-oppanya melakukan kerja masing-masing.

"Haih....ni baru sehari papa dengan eomma pegi....kalau macam ni berlanjutan sampai minggu depan....gila aku"kata Yoona.

Dia kini berada di ruang tamu menonton tv.

"Hey princess~"

"Oh...Joonie oppa"kata Yoona dengan nada yang sedikit......lemah(?)

"Kenapa ni hm?"tanya Namjoon lalu mengusap rambut Yoona selepas duduk disampingnya.

"Bosan~"kata Yoona sambil di kembangkan pipinya.

"Bosan?"kata Hoseok yang secara tiba-tiba muncul.

Seorang demi seorang oppanya datang kecuali Yoongi.

"Yoona nak apa-apa?"tanya Seokjin.

Yoona membaringkan badannya pada Jungkook yang berada disampingnya.

Jungkook juga memeluknya.

"Bosan lah oppa kalau macam ni je~.....ni baru sehari belum seminggu depannya"kata Yoona dengan bibirnya sengaja di muncung kan.

"Ha...muncung lagi bibir nya...nak oppa tarik?"sakat Jimin sambil tertawa dan yang lain juga turut tertawa melihat Yoona yang merajuk lalu menyorokkan wajahnya pada badan Jungkook.

STEPBROTHER'SWhere stories live. Discover now