BAB 12

637 47 0
                                    

Sepanjang perjalanan Yoona hanya mendiamkan diri.

Seokjin yang perasan Yoona hanya mendiamkan diri dari kebiasaannya pun cuba bertanya.

"Yoona ok?"

JIN POV

Aku sedang memandu dan secara tak sengaja aku terlihat Yoona yang hanya mendiamkan diri dari cermin sisi depan.

Kenapa dia muram je?

Adik-adik ku yang lain semua bergembira dan bernyanyi lagu yang di mainkan dari radio.

Tapi....Yoona

Dia bukan macam biasa.

Aku kenal dia.

"Yoona ok?"tanya ku dan secara refleks nya dia melihat kearah ku.

"Yoona ok"katanya sambil tersenyum.

"Betul?"tanya ku dan adik-adik ku yang lain mula melihat kearahnya.

"Yoona betul-betul ok....oppa semua semua jangan lah risau ye"katanya masih lagi tersenyum.

Tak....dia tak ok
---------------------------
Setibanya di taman yang kami tujui aku segera kearah Yoona.

Yang lain sudah turun kereta dan berjalan terlebih dahulu.

Aku menunggu Yoona turun dari kereta.

"Yoona kalau ada apa-apa nak kongsi....kongsi je dengan oppa...jangan pendam sorang-sorang"kata ku sambil mengusap rambutnya.

"Nae?"tanya nya dengan riak wajah hairan.

"Errr....ha jom...dorang dah tunggu dah tu"kata ku mula mengubah topik perbualan.

Dan dengan itu aku memegang tangannya dan melintas keseberang dimana tempat yang lain menunggu kami.

Mungkin dia cuma penat kot.

Takde apa lah

END JIN POV
---------------------------

Mereka bergembira bersama

Mereka makan aiskrim bersama dan bermacam lagi mereka lakukan di taman itu.

Taman ini ramai pengunjung yang hadir untuk meluangkan masa bersama dengan yang tersayang.

Namun....ada "pengunjung" yang Yoona kalau boleh lansung tidak ingin berjumpa.

YOONA POV

Kini kami berada di sebuah kedai membuat gula-gula.

Mereka semua masuk kedalam manakala kala aku hanya menunggu diluar.

Aku memerhati suasana di sekeliling ku sungguh ceria.

Dan tanpa sengaja aku terlihat satu susuk tubuh yang aku kalau boleh tak nak terserempak lansung buat sementara ni bersama dengan seorang namja yang aku tidak kenali.

Siapa lagi kalau betina tu.

Ya...Irene.

Dia berada tidak jauh dari ku berdekatan dengan sebuah kolam ikan.

Dia dengan namja yang hati tu masa aku intip dia jumpa Yoongi oppa kat belakang sekolah.

Dia dengan namja tu boleh cium-cium pastu peluk-peluk.

Haihhhh...geram betul aku dasar jalang!

Namja itu pergi meninggalkannya.

Aku bengang betul dan aku dah tak boleh nak kawal kemarahan aku.

Berani dia tipu oppa aku.

Aku berjalan kearahnya dan tak semena-mena dia dapat pelempang aku.

"WTF!!"katanya lalu menoleh kearah aku.

"KAU DASAR JALANG TAK SEDAR DIRI BETUL!!"kata ku.

"Yoona kenapa ni?"

Aku melihat kearah Jimin oppa yang tiba-tiba muncul.

"Hey pompan kau baik sikit eh mulut kau!"tengking Irene lalu cuba ingin melempang ku namun....

"Jangan sesekali tangan kau sentuh muka dia"kata Jimin oppa sambil menahan tangannya.

Irene kelihatan tidak berpuas hati kerana aku dibela oleh Jimin oppa.

"Kau tengok nanti balasannya"katanya sebelum berlalu pergi.

"Yoona ok?"tanya Jimin oppa lalu mula melihat keadaan ku.

"Yoona ok"kata ku sambil menundukkan kepala ku.

Jimin oppa menduduk kan ku di sampingnya di sebuah kerusi di tepi kolam itu bersebelahan kami.

Aku membaringkan kepalaku di pehanya.

"Kenapa Yoona pegi tak bagi tahu oppa hm?....kalau dia buat sesuatu kat Yoona macam mana?"tanya Jimin oppa dan aku terus menukar posisi ku lalu melihat kearahnya.

Sebelum aku ingin berkata-kata Jin hyung bersama yang lain datang menghampiri kami.

"Oh tad-"aku menggenggam tangan Jimin oppa dengan kuat dan dia melihat kearah ku.

"Jangan"kata ku dalam memberi isyarat mata dan dia mengangguk.

"Tadi apa?"tanya Jin hyung.

"Tadi Yoona penat berdiri yang tu Yoona duduk kat sini pastu Jimin oppa nampak Yoona duduk sini sorang-sorang dia datang lah sini"kata ku.

"Betul ni Jimin?"tanya Jin oppa semula kepada Jimin oppa.

"N-nae...betul lah tu...kang nanti Yoong kene culik macam mana?"kata Jimin oppa sambil menekan perkataan culik itu.

"Huhhh....ada-ada je kamu ni...dah jum balik kita makan gula-gula sama-sama"kata Jin oppa dengan gembiranya.

Lalu kami mengikutinya dari belakang.

END YOONA POV

STEPBROTHER'SWhere stories live. Discover now