Kini sudah hampir sebulan Yoona memerhatikan Irene dan makin banyak bukti yang dia kumpul.
"Masa yang ditunggu-tunggu sudah tiba"
---------------------------
Pada hari ini Yoona sendiri mencari Yoongi oppanya itu.Dia tidak mahu oppanya itu diperbodohkan seperti itu.
Dia sanggup bazirkan masa rehat dia hari ni semata-mata mencari oppa nya itu.
MEANWHILE BTS AND GOT7
"Mana Yoona?"tanya Namjoon.
"Tak tahu lah...tadi kami tak sempat nak tegur dia tahu tak tahu dia dah hilang"jawab Bam Bam.
"Haihhh....mana budak kecik ni pegi"kata Jungkook.
"Napa aku rasa tak sedap hati eh?"tanya Jimin.
"Perasaan kau je kot Jim"kata Yugyeom.
"Jangan fikirkan sangat lah....kita makan je"kata Taehyung.
JIMIN POV
"Jangan fikirkan sangat lah....kita makan je"kata Taehyung.
Mybe ada betulnya kata Taehyung.
Tapi firasat aku kuat yang mengatakan ada yang tak kene akan jadi dekat Yoona.
"Pusat Jim"aku menoleh kearah Jinyoung yang berada di samping ku.
"Aku pon rasa yang sama....better kita pegi jugak lah"bisiknya dan itu sudah menambahkan lagi kerisauan ku.
"Yoona ada tanya pelik-pelik tak dekat korang?"tanya Hoseok hyung dan aku rasa dia pon tengah risaukan Yoona.
"Ada....dia tanya pasal Irene hari tu"kata Bam Bam.
Aku dan oppa-oppa ku terkejut lalu dengan itu kami berlima segera mencari Yoongi hyung diikuti GOT7 di belakang kami.
"Yoona tolong jangan buat bende tak sepatutnya"
END JIMIN POV
---------------------------Yoona kini sudah menemukan keberadaan Yoongi iaitu di belakang sekolah.
"Oppa"katanya lalu berjalan kearah Yoongi.
"Kau buat apa kat sini...kat aku dah kata jangan bik tahu pasal aku!"kata Yoongi dengan nada sedikit keras.
"Oppa dengar sini dulu Yoona nak cakap....Irene tu bukan orang baik oppa....break lah dengan di-"
"Irene?...macam mana kau tahu kami couple ha....kau intip kami ke ha?!!"bidas Yoongi.
"Oppa plees lah dengar cakap Yoona kalini je"rayu Yoona seraya memegang lengan Yoongi.
"Ni oppa tengok ni....Yoona ada bukti dia curang belakang oppa and gunakan oppa sebagai "bank bergerak" dia je"kata Yoona.
Dapat dia lihat yang Yoongi seperti mempercayainya.
"Apa bising-bising ni sayang?"
Malang sekali nasib Yoona tatkala si babun ni muncul tidak seperti apa yang dirancangnya.
"Shitt"desisnya dalam hati.
"Irene betul ke semua ni?"kata Yoongi sambil menunjukkan gambar yang terdapat di phone Yoona itu.
"Oppa ni tipu....ni semua fitnah...Irene sayangkan oppa sorang je"kata Irene dan Yoona tidak berpuas hati.
"Hei.....kau jangan nak rayu simpati oppa aku lah...kau gunakan oppa aku untuk du-"
Plakkkk~
"CUKUP YOONA!!"tengking Yoongi dan selepas menampar pipi Yoona.
"YOONA!!"
Mereka menoleh dan dilihat member GOT7 dan BTS berlari kearah Yoona.
"Hyung....apa yang Yoona cakap betul lah!!"tengking Namjoon.
"Hyung bodoh percayakan si Irene tu bulat-bulat!!"tengking Jimin dan Taehyung.
"Tolong lah Yoongi"kata Hoseok.
"Oh.... sekarang ni korang pertahankan budak ni lebih dari aku?"kata Yoongi lalu tertawa membuatkan Jungkook tidak dapat menahan kemarahannya.
Jungkook dengan tangkas mencengkam kolar baju Yoongi.
Yang dicengkam malah tertawa dengan kuat dan nyaris sahaja Jungkook menumbuknya.
"Oppa dah"kata Yoona.
"Kalau bukan sebab Yoona dah lama si pucat ni aku tumbuk sampai lenyek"desis hati Jungkook.
Jungkook melepaskan genggaman tangannya lalu dijeling hyungnya itu seraya berjalan menghampiri Yoona.
Mereka yang lain turut menjeling kearah Yoongi.
"Yoona ok?"tanya Jungkook risau dan Yoona hanya mengangguk.
"Jom kita pegi"kata Yoongi sambil menarik tangan Irene yang sedang tersenyum kemenangan kearah mereka.
"Tunggu"kata Yoona dan Yoongi berhenti dan menghadapnya.
"Ingat pesan Yoona....kalau satu hari nanti bukti tu betul-betul jadi depan mata oppa...."
"Yoona ada untuk oppa"kata Yoona sambil tersenyum.
Bukan Yoongi sahaja tergamam malah mereka yang lain turut tidak percaya dengan apa yang diucapkan oleh Yoona.
Irene yang mula geram sebab Yoongi berhenti menatap wajah Yoona mula menarik tangan Yoongi beredar dari situ.
"Your insane sis"kata Namjoon dan Yoona hanya tersenyum.
"Bukan salah Yoongi oppa jugak dalam hal ni...salah Yoona jugak sebab ikut campur urusan dia"kata Yoona lalu mereka mula terduduk membentuk bulatan dan Yoona berada di tengah mereka.
"Tapi ma-"
"Dah lah...perkara dah lepas"kata Yoona.
"Yoona mengantuk lah"katanya lalu menguap sambil menggosok-gosok matanya membuatkan yang lain hanya tertawa.
Dengan itu Yoona berbaring meletakkan kepalanya di pangkuan Jimin dan diselimuti dengan jaket mereka bersebelas.
Sungguh mereka sayang dan kasihan terhadap Yoona.
Mereka tahu yang Yoona bukan orang yang jenis berdendam.
Malah dia lebih terbuka untuk memaafkan walaupun bukan salah dia.
"Maafkan kami sebab tak peka"desis hati mereka semua seraya menatap Yoona yang sudah dibuai mimpi.
YOU ARE READING
STEPBROTHER'S
General FictionMengesahkan tentang kisah kehidupan Kim Yoona berasal dari Busan yang terpaksa mengikut eommanya ke Seol kerana eommanya telah mendapat pengganti mendiang appanya. Kehidupan Yoona mula berubah apabila dia terpaksa tinggal bersama 7 orang namja iaitu...