°•○●
Tarih bir türün-insanların başarılarını ve başarısızlıklarını ortaya çıkardıkça uygarlık zaman içinde evrimleşti. İnsanlık, insanın her şeye adaptasyonunun bir ürünüydü ve insanların kendilerini anlamalarını da sağladı.
Dolayısıyla medeniyet denen kelime, sadece insanlığın tüm ruhsal, entelektüel ve fiziksel keşiflerinin gelişimi olarak var olmuştur. Kesin bir tanımı yokken herhangi bir biçimde var olabilir.
Dolayısıyla bu yerde yani kıyamet dünyasında bile aslında insanlar var olduğu için bir medeniyet vardı. Ancak tanım, Jiang Chen'in inandığı medeniyet bilincinden çok farklıydı.
..
Altıncı Caddedeki teknolojik seviye çok aşağıda ve garipti. Bir asker, diğer elinde puro olan eski bir otomatik tüfek taşıyor ve boşluğa bakarak toprağa oturuyordu. Bir tüccar, gelişmiş bir tam duyusal bilgisayara sahipken tezgahtaki alınabilecek malların fiyatını bilgisayara hesaplatıyordu. Eksik uzuvları olan insanlar her yerdeydi. Bazıları baston kullanırken, diğerleri gerçek bir bacaktan daha çevik olan robotik uzuvlara sahipti.
Altıncı Cadde sakinlerinin hayatları da büyük ölçüde farklıydı.
İliklerine açlık çeken insanlar sokakları doldurmuştu. Artık bağırmak için bile enerjileri yoktu. Üniformalı askerler, üçlü gruplar halinde yola ve etrafa göz kulak olurken sokaktaki aç sığınmacıları ve fahişeleri görmezden geldiler.
Makineler gibi, koyu gölge üniformaları sahip oldukları duyguları gizledi.
"Mutlak tarafsızlık.
Bu, Altıncı Caddenin bu çorak arazide kurulum ilkesidir. Burada yasalar oldukça basit. Cinayet ve hırsızlık ölümle cezalandırılır, vergi sahtekarlığı sürgün ile çözülür ve kasıtlı zarar verme hapis cezasıyla sonuçlanır."diye açıkladı Sun Jiao, kuralları öğrenmeye çalışan Jiang Chen'e.
Öyleyse neden o adam vurulmadı? Jiang Chen, şaşkınlıkla bakarken tükürüğünü yuttu. Bir adam bir kadını öldüresiye dövüyordu. Açlık çeken kadın karşılık vermedi. Adam Jiang Chen'in baktığını hissetti ve Jiang Chen'e dostça bir gülümseme gönderdi.
Bu bir müfettiş. Getto bölgelerdeki cesetleri temizlemekten sorumlular "diye cevapladı Sun Jiao kayıtsız bir görüntü vermeye çalışarak. Ama Jiang Chen onun bu yerden hoşlanmadığını hissedebiliyordu.
Ve en önemlisi o kadın açıkça yaşıyordu.
"Altıncı Cadde'deki iç çember biraz daha düzenli ama bize bir kristal enerjiye mal olacak. Bazı küçük alım satımlar için buradayız, bu nedenle dış pazar fazlasıyla yeterli olacaktır."dedi Sun Jiao önceki konudan kaçınarak.
"..." Jiang Chen sessizce başını salladı.
Beklemediği kadar çarpık bir medeniyetti..
..
Dış pazarın olduğu kısımlar da pislikle doluydu ama gettodan çok daha iyiydi.
Gözleri önünde vurulan bir hırsız çöplüğe atıldı.Sun Jiao'un söylediğine göre geceleri bölgenin müfettişi cesetleri toplayıp çiftliğe sürüklerdi. Daha sonra Roshan'dan yağmaladıkları domuz yağı ile karıştırılınca gübre ya da yiyecek haline getirilirdi.
Ama bu basit yasalar bile herkes için aynı işlemiyordu. Daha ünlü büyük hırsızlardan bazıları doğrudan duvara çivilenmişlerdi.
"Kurt adam olarak bilinen Roger Clarkson, Altıncı Cadde'de üç cinayet işledi ve saklandığı kanalizasyonda güvenlik ekibi tarafından vuruldu."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
I have a Mansion in the Post-Apocalyptic World-TÜRKÇE
Science FictionKıyamet sonrası korkunç bir dünyaya hoş geldin! Jiang Chen için cennete dönüşen yerdesin. Lüks arabalarla dolu sokaklarda dev konaklar, içlerinde seninle birlikte olmak için bekleyen köleler, yüksek-teknoloji ürünü geleceğin makineleri ve her yerde...