Bzučák

30 3 1
                                    


Ben H, alias Mrazivec seděl uprostřed své kanceláře a prohlížel si nad ranní kávou složky s nadpisem adept. Všechny prohlížel v klidu když v tom se zastavil nad jménem Bzučák. Prudce se nadzvednul ze židle až jí převrhl. „Vážně on, to ne, tomu se to nebude líbit" Řekl sám pro sebe. Nasadil si svou tmavě modrou masku, otevřel dveře. Všichni policisté přestaly dělat a překvapeným pohledem koukali na něj, jak tam v klid stojí v modrém kabátě s černými knoflíky a se znakem vločky. Než policisté stihli vůbec zareagovat řekl klidným ale silným hlasem ,"Okamžitě mi zavolejte Noční oko, a řekněte že se jedná o bručouna. Když se vrátil do své útulné kanceláře kde měl vyvěšené fotky své dcery a přátel, uviděl postavu která měla oděnou v černou zbroj s též černým šátkem přes oči, jediné co vyčnívalo byli stříbrné vlasy a velký široký úsměv, „Tak co se děje vločko?" Řekl muž sedící na parapetu. Jednu nohu měl v místnosti a druhou měl venků z okna, když se člověk podíval bliž uviděl že duhovky mají stříbrnou bravu, svítili jak mince uprostřed deštivé noci. Mrazivec si v klidu zvedl židlí a sednul si naproti Nočnímu oku a podal mu složku, jen dodal „ Ne říkej mi tak, víš že mi to vadí ale radši si přečti jedno z jmen, co bude učit nováčky". Nočnímu oku najednou spadl úsměv ze rtů, jakoby slyšel špatnej vtip, podíval se na Bena a s lehkým úsměvem mu podal složku. Pořádně se opřel a zeptal se ho „Půjdeš ty nebo mám jít já", Mrazivec se podíval do složky a chvilku přemýšlel, "Radši pudu já, ty tvoje vtípky by nezvadl" Dopil si svou studenou kávu a vyšel z kanceláře a rovnou mířil do města.

Stál před jedním ze starých baráku na kraji města. Na zvonku stalo jméno Harvi f. Když chtěl zaklepat překvapil jeho mladý chlapec v černým trička a hnědých teplácích, „Vy jste M..Mrazivec, ten hrdina," Ben se pod maskou lehce usmál, klučina se něj koukal s udivenýma očima. Ben si klekl a vřelým hlasem se zeptal „ Bydlí tady stále Harvi F. Chlapec se zamračil, „Ten starý mrzout, ano pane furt tu bydli, ráno ho potkávám jak si kupuje noviny". „Děkují, počkej tady máš něco." . Mravizec natáhl ruku, najednou z dlaně vyrostl z ledu malé kolo, skoro stejné jako chlapcovo. Chlapec poděkoval a šťastně mazal na kole domů. Ben se narovnal, zhluboka se nadechl a třikrát zaklepal na dveře. Chvilku bylo ticho, po chvilce šlo slyšet z bytu nadávky a zvuk padající vazy na zem. Dveře se trošku otevřely, najednou se ozval mužský hrubý hlas „ Nechci půjčku, věřím v Krista ale na sirotky nedávám a prosím vás vypadněte." Ben zastavil dveře a řekl" Harvi v klidu to jsme já ,Ben. prosím jen mě vyslechni .", Dveře otevřely do půlky vyšel podsaditý svalnatý muž, vlasy už byli prošedivělé a jeho strniště bylo neupravené, jen kývnul aby šel dál. Oba si sedly do obývaku, Mravizec si sedl na hnědý gauč a Henry si sedl do křesla naproti jemu, nabídl pivo ale odmítl. „Tak co starý příteli potřebuješ ode mě?", „Bzučáku", „Tak se už nejmenuju a ty to dobře výš",. Mrazivec se v klidu nadechl a pokračoval. „Harvi, už asi víš že naše stavy se zmenšují každým rokem." „Vím, v televizi se o tom často zmiňují, ale jestli myslíš ze zase půjdu do služby to se mýlíš, po tom dni jsem si slíbil že už nikdy nenasadím tu zkurvenou masku." Ben hned poznal že musí na tohle téma opatrně. „Harvi ale to po tobě ani nikdo nechce, jen mě vládla vyslala abych najal lidi co potřebujeme, kdyby to nebylo vážný tak tě neobtěžuju:" Harvi se zvedl a spustil, nabručeným toném ."Zase ta vláda, co udělal pro obdařené jako jsme mi a další tisíce našich, abychom se žili líp. Já ti řeknu co, nic, jen nás využívají na to co oni nezvládnou." „Jen mě nech domluvit, nikdo nechce aby ses vrátil do služby, jen potřebujeme učitele který by pomohl stvořit novou generaci." „S tím se mnou nepočítej , já jsme skončil se všema a nebudu sloužit vládě, už nikdy." Ben se zvedl a naštvaným hlasem skoro křičel. „Takže i na nás ses vykašlal, tady jen hniješ, nevím kdo si ale Harvi alias Bzučák se akce nebál, styď se před sebou samým." Mrazivec praskl dveřmi a odešel. V hlavě si říkal. „Nechtěl jsme být krutý příteli ale jinak bys nešel. Harvi jen vztekle hodil flašku o stěnu, přímo na zarámovaný titulek v novinách "Tří nový hrdinové zachránili město před Krvavým Johnem", Byla tam fotka mladého Mrazivce, Nočního oka a Bzučáka. Harvi se díval na sám sebe do zrcadla a pomyslel „Co seto stalo ze mě."                   

Nedobrovolný HrdinaKde žijí příběhy. Začni objevovat