PROLOG

2.4K 106 17
                                    

TANGAN naik meraup kasar wajahku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TANGAN naik meraup kasar wajahku. Kenapa semua ni berlaku? New year, new bala. Tangan membentuk penumbuk tanda aku benar benar marah akan hal yang berlalu ketika ini.

Senyumanku akhirnya mati. Betullah apa yang Adilia cakap. Aku terlalu percaya Ayana hinggakan perkara ini menjadi isu besar ketika ini. Ayana, buah hati pengarang jantungku sejak kami berusia 6 tahun. 

Aku mengenalinya di tadika ketika kami sekeluarga terpaksa berpindah ke Italy atas sebab pekerjaan daddy. 

Aku mengeluh lagi. 

Jadi, terpaksalah dia menutup mulut Ayana. Bodohnya dia membuka status keluarganya pada gadis itu. Tidak sangka dengan reaksi gadis itu 2 hari lepas. 

"You mafia?" tanya Ayana dengan muka jijiknya. 

"Kinda," Itu saja balasanku.

"Seriously Zareth. Dalam banyak pekerjaan, ini yang you pilih. I tak suka keluarga pembunuh!" tengking gadis itu. 

Aku sangat terkejut dengan reaksi Ayana. Selama kami bercinta, gadis itu tidak pernah menengkingku. Typical gadis yang sangat lemah lembut dan sangat medengar kata.

"Watch your tone," tegasku.

"It's not funny at all, Zareth. I nak keluarga yang normal. Berkeluarga dengan seorang mafia is not normal. Back off. We are over! Go die with your family," katanya lalu meninggalkanku terngadah sendiri. 

Who the fuck does she think she is?

Telefon diatas meja diambil seraya menelefon uncle Alif. Hanya lelaki itu boleh menutup mulut gadis bernama Ayana. Mulai saat ini, Ayana bukan lagi miliknya. I hate when she says bad things to my family. My family is my pride. It's break my heart.

"Hello, boy!" sergah uncle Alif ditalian. Ceria sahaja pak ciknya ini. "Ada apa call uncle-mu yang kacak ini?" tanyanya.

"Uncle..." Dia terdiam. Macam mana dia nak mulakan ni. Dia sudah melanggar peraturan keluarganya. Yes, peraturan number satu. "Reth dah langgar peraturan Zeyn Empire." katanya senada.

Alif terdiam. "Reth buat apa?" tanya lelaki itu dengan nada yang risau.

"Reth percayakan Ayana. Jadi, Reth dah bagitau dia pasal Zeyn Empire. Tapi, dia tolak Reth. Dia tak boleh terima status keluarga kita," beritahuku.

Alif terdiam lagi. "Reth tahukan, Reth dah buat salah. Reth boleh dikenakan hukuman. Lain kali jangan buat benda macam tu. Reth nak kumpulan kita musnah kalau orang sekeliling tahu? Reth tahu tak daddy kamu tu siapa? Kamu boleh merosakkan imej daddy kamu kalau Ayana buka mulut pada orang lain," berleter lelaki itu.

"Reth ingat dia boleh terima Reth seadanya... Reth harap uncle boleh tolong Reth cari Ayana secepat mungkin." Aku menghelakan nafas yang berat.

"Okay, uncle cari Ayana tapi Reth pergi serah diri dekat daddy sekarang. Kalau daddy tahu sendiri, lagi teruk hukuman Reth." nasihat Alif.

DEAR MR HEARTBREAKER Where stories live. Discover now