DMH: 13

222 17 0
                                    

TENANG Zareth memandu melalui kawasan hutan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TENANG Zareth memandu melalui kawasan hutan. Adilia yang nyenyak tidurnya dikerling sekilas. Sudah hampir 7 jam dia memandu bergilir gilir dengan Adilia.

Destinasi mereka menuju ke Songkhla, Thailand untuk misi kemanusiaan. Sepatutnya mereka hanya menaiki PJ sahaja ke sana tapi disebabkan Adilia menghasut untuk mereka pergi bercuti bersama sama maka terpaksalah mereka membawa kereta sendiri.

"Reth, aku nak kencing. Berhenti tepi kejap," Suara Haidan kedengaran melalui earpiece yang dipakai ketika memandu.

Signal kiri diberi lantas keretanya berhenti ditepi hutan. Gelap. Tiada langsung lampu jalan disepanjang jalan itu. Begitu juga beberapa kereta yang mengikuti dari belakang turut berhenti ditepi.

Zareth turun dari kereta sport miliknya. Matanya memandang kiri dan kanan lalu jatuh pula pada Haidan yang lalu ke semak berdekatan.

3 minit dia tunggu. Namun, Haidan masih tidak keluar. Eh dia ni baru karang ke lama sangat kencingnya.

"Reth, Haidan mana?" tanya Zareft yang turut sama turun.

"Kencing tak lawas agaknya lama sangat,"

Zareft ketawa dengan gurauan itu.

"Dan, cepat la sikit. Gelap sini," kata Zareth.

"Sabarlah," sahut Haidan. Tapi...

Zareft dan Zareth berpandangan sesama sendiri.

Suara lain.

Zareft masuk ke dalam keretanya untuk mengambil pistol.

Zareth merasakan kepalanya seperti dihentak dan selepas itu dia tidak sedarkan diri lagi.

"Red! Red! Haidan in danger. Dia masih dekat luar," beritahu Zareft melalui earpiece.

Fezrul yang sedang tidur ditolak badannya untuk bangun. Blur member ketika itu.

Zareft dan Fezrul keluar dari kereta untuk melihat keadaan diluar. Sunyi. Lampu suloh yang sempat dicapai didalam kereta tadi dihalakan ke dalam semak.

Beberapa orang anak buah mereka yang mengekor kereta mereka tadi turut turun bersama.

Tak ada orang.

"Shit! Track Haidan, Fez." suruh Zareft lalu melangkah ke kereta milik Zareth. Adilia masih sedap tidur dikerusi penumpang sebelah pemandu.

Zareth tak ada.

"Lia! Bangun Lia," Bahu Adilia ditolak kuat.

"Kenapa Reth?" tanya Adilia yang terjaga. Matanya dikejip beberapa kali untuk menghilangkan kantuknya.

"Reth dengan Haidan hilang,"

"Hah!"

"Haidan nak kencing tadi sebab tu berhenti dekat sini. Mamat tu masuk semak pergi kencing. Sekali yang sahut orang lain. Aku masuk kereta ambil pistol keluar keluar je Reth pun hilang," terangnya.

DEAR MR HEARTBREAKER Where stories live. Discover now