selang beberapa minggu..
ayat yang sama yang biasa aku cakap, tak de apa yang jadi. ye lah aku dengan Jaehyun je kat sini. kut ada Ika, confirm lah akan ada masalah. aku dengan hal aku, Jaehyun dengan hal dia. bukan gaduh cuma memang macam ni style hidup kitaorang.
" Puan okay? "
kopi panas dia letak atas meja sebelum dia labuhkan punggung. senyum pula langsung tak lekang dari bibirnya.
" berapa kali dah cakap. panggil akak je "
" hehe "
aku pandang kosong air kopi yang baru Hanis letak.
" akak sakit ke? sejak kebelakangan ni, akak macam diam je " soal Hanis sebelum hirup air kopi. haihh ingatkan dia buat air tu untuk aku.
" tak de lah. akak okay je " senyum aku.
suasana jadi sepi bagi aku walaupun ada je pelanggan yang datang.
act sekarang aku dekat kedai bunga. yup, kedai aku sendiri.
" ohh akak, Hanis lupa nak bagitahu "
aku jongket kening sebagai tanda apa.
" tadi ada sorang perempuan ni datang minta kerja "
" haa lepastu? " tiba-tiba pula teruja.
ye lah dah sebulan aku cari pekerja kat kedai aku. baru sekarang ada yang datang minta.
" Hanis suruh dia tinggal nama dengan no phone, nanti akak call lah "
" dia okay ke? " soal aku lagi.
" okay ma... ahh maksud akak, macam okay tak nak ambil dia jadi pekerja kat sini? "
aku angguk.
" rasanya okay. dia pun macam bersungguh-sungguh je nak kerja " kata Hanis dan aku angguk lagi. Hanis bangun menuju ke kaunter depan. entah lah dicari apa dalam buku sebelum dia datang semula dan hulur kertas kecil pada aku. aku pun sambut je.
" tu nama dia dengan no phone " kata Habis sebelum dia berlalu.
aku seluk tangan dalam poket (?) keluarkan phone. dah alang-alang free ni, baik aku terus call je. tapi tangan aku jadi macam mengigil.bukan sebab sejuk. kau tahu kan bila kau rasa macam takut atau terkejut, tangan kau akan jadi macam mengigil.
ke aku sorang je macam tu?
kertas yang Hanis hulur tadi aku pandang lama.
ini kebetulan atau.... ahh mungkin kebetulan kot. bukan dia sorang je nama macam ni dalam dunia kan.
tapi sumpah aku dah tak sedap hati.
" takkan Ika kut ? " soal aku sendiri.
esh tak kan lah. takkan dia nak datang sini kut. kalau dia datang pun, mesti umi bagitahu aku.
phone yang berdering tiba-tiba buat aku tersentak. lantas aku slide dan terus jawab panggilan 'dia'.
" hello? "
" yaa... "
" awak kat mana? dah habis kerja? " soal Jaehyun.
" belum lagi, kenapa? " sambil tunggu Jaehyun jawab tu, aku hirup sikit air kopi Hanis.
" saya ambik awak, nak? " slow je aku dengar dia ketawa. entah lah apa yang lawaknya.
" saya datang naik kereta lah "
" ohh... lupa. kalau macam tu sokay lah. kita jumpa dekat rumah. malam ni awak tak payah masak, saya beli makanan "
aku angguk perlahan walaupun tahu yang dia tak nampak.
YOU ARE READING
[✔] ʙᴇ ǫᴜɪᴇᴛ ᴅᴏɴᴛ ᴄʀʏ
Short Story" ᴅᴇɴɢᴀɴ sᴇᴘᴜᴘᴜ sᴇɴᴅɪʀɪ ᴘᴏɴ ᴊᴇᴀʟᴏᴜs? " " ᴀʟᴀʜ ᴀᴋᴀᴋ, ᴛᴀᴋ sᴀʟᴀʜᴋᴀɴ ᴋᴀʟᴀᴜ ᴀʙᴀɴɢ ᴊᴀᴇʜʏᴜɴ ɴᴀᴋ ᴋᴀʜᴡɪɴ ᴅᴜᴀ " " ᴀᴋᴜ sʏᴀᴋ ᴘᴏᴍᴘᴜᴀɴ ɴɪ ʙᴀʙᴜɴ ᴅᴏᴏ " sᴛᴀʀᴛ : 𝟶20520 ᴇɴᴅ : 290820 ⓒʏᴇᴏʀᴇᴏʙᴜɴ-