6. Kapitola

97 10 2
                                    

Všichni společně seděli v obývacím pokoji. Lokimu v náručí spala Saorise a vedle něho seděl Adryan seděl mezi ním a Natashou, o kterou se opíral.

Tony byl na vozíčku, po jeho pravici stála Pepper a Kate seděla na zemi po jeho levici.

Steve s Rhodeyim, Brucem a Carol stáli u počítačů a něco řešili.

„Poslední aktivita kamenů byla před pár dny, kluci,“ poznamenala Natasha a pohladila Adryana po hlavě.

„Ale kde?“ zeptal se Bruce a podíval se na Natashu. Ta pokrčila rameny.

„V Zahradě,“ prohlásila Nebula, která se opírala o rám dveří. „Říkal, že až to dokoná, odejde do Zahrady,“ prohlásila a všichni se na ní otočila.

„Takže stačí zajet pro kameny a všichni se vrátí, je to tak?“ zamumlala Natasha. Bez odezvy. „I kdyby existovala jediná šance, musíme to zkusit,“ prohlásila a Loki se na ní podíval. Ona se na něj povzbudivě pousmála. Tohle přátelské pouto mezi nimi trvalo už šest let. Rádi by do toho započetli i Joshe a Kate, ale ti byli právě nezvěstní.

Na počítači se objevila fotka Petera a Kate. Mladší Kate zvedla pohled.

„Jdu do toho,“ prohlásila a podívala se na Lokiho.

Po pár minutách se přidal. „Tak potřebujete někoho, kdo vám zachrání zadky, že jo,“ prohlásil a ušklíbl se. Loki byl zpátky. Ale na jak dlouho?

Následně se přidali všichni. Pepper zůstala na Zemi s tím, že pohlídá Adryana a Saorise. Ráda by jí určitě pomohla Jessica, ale ta byla momentálně nezvěstná.

Všichni se tedy shromáždili venku a nasedli do lodi Strážců. Rocket a Nebula řídili. Carol stála za nimi a pozorovala cestu.
Loki byl vzadu s Kate a povídali si a Tony něco řešil se zbytkem.

Konečné doletěli do Zahrad. Loki šel ve předu, vypadal jako průvodce někde na dovolené. Kate se držela těsně za ním a Natasha si s ním povídala. Zbytek se tak nějak coural taky.

Byli nervózní. Odhodlaní, ale nervózní.

Konečně došli k malému domku. Před ním byl strašák z Thanosového brnění. „Děsivý,“ zamumlal Loki a vstoupil dovnitř. Všichni se schovali a Carol čekala ve vzduchu.

Konečně Thanos docupital do svého domku. Carol se o něj rychle postarala. Vzápětí ho držela, Loki na něj mířil svou dýkou, tentokrát beze strachu, Kate byla připravena bojovat, Natasha na něj mířila zbraní. Tony svým oblekem, stejně jako Bruce, který používal větší brnění. A Rhodey taktéž oblekem. Captain America byl připravený použít své nové štíty z vibránia. Nebula tam jen tak stála a Rocket na něho mířil nějakou pistolí, kterou beztak někde ukradl. A Thor postával mezi Stevem a Rhodeym.

„Chceš si to zopakovat znovu?“ zeptal se Thanos Lokiho. „Tebe je fakt těžké zabít,“ prohlásil a Loki se úšklíbl.

„To je pravda,“ ozval se Thor. Loki se na něj usmál.

Než někdo další stačil cokoli udělat, Thor hodil svou sekerou a usekl Thanosovi ruku s rukavicí.
Rocket k ní přišel a otočil jí.

„Ale ne,“ zašeptal a Kate se zamračila.

„Kde jsou ty kameny?“ vyštěkla. Thanos mlčel. „Tak kde jsou?!“ zaječela znovu a Loki po ní šlehl pohledem.

„Odpověz,“ zavrčela Carol a víc mu stiskl krk.

„Vesmír chtěl zaplatit,“ prohlásil tiše Thanos. „Po tom, co jsem udělal. Luskl jsem kameny znovu a ony se rozpadly,“

„Zabil jsi miliony!“ zařval Bruce a strčil do něj. Thanos následně spadl.

„Měl by jsi být vděčný,“ zavrčel Thanos. Kate šlehla pohledem po Lokim, ten mlčel.

„Vděčný?!“ zopakovala po něm a všichni se na ní podívali. „Ztratili jsme ty, které milujeme, kvůli tobě,“ prohlásila a vyrazila Thanosovi facku. „Ztratila jsem kvůli tobě přítele a sestru!“

„Já ztratil dceru!“ vyjekl Thanos a Nebula se otřepala.

„Měl jsi na výběr,“ zavrčela Kate a nyní už jí po tváři stékaly slzy.

„Stálo to za to. Ty kameny mě skoro zabili, ale je dokonáno. Jsem neporazitelný,“ prohlásil Thanos. Všichni mu věnovali pozornost. A všichni právě zjistili, že přišli o šanci vrátit své blízké zpět.

„Určitě tady někde jsou, určitě lže,“ prohlásil Rhodey a většina k němu s nadějí vzhlédla.

„Můj otec je lecčím... Ale lhářem ne,“ řekla Nebula a celou dobu pozorovala opovrživě Thanose.
Thanos se na ní podíval a ještě než stihl cokoli říct, Thor mu sekerou usekl hlavu.
Všichni se na něj zmateně podívali.

„Bratře,“ zamumlal Loki.

„Co jsi to udělal?“ zeptal se Rocket.

„Vedl jsem úder na hlavu,“ odsekl Thor a otočil se po ostatních.

Kate utekla první a Loki šel pomalu za ní. Natasha pak běžela taky a zbytek zmateně pozoroval Thanosovo bezvládné tělo.

***

Konečně se vrátili na Zem. Loki sebral děti a Tobyho a přestěhoval se s nimi do starého bytu, kde dřív s Kate bydlel.
Mladší Kate odešla do svého starého bytu a skoro celé dny chodila jako tělo bez duše.
Tony s Pepper se odstěhovali na klidné místo, několik desítek kilometrů od New Yorku. Vzali se, soukromě a snažili se o miminko, jelikož k tomu Pepper konečně svolila.
Zbytek, až na některé výjimky, jako třeba Nebula, Rocket, nebo Carol, kteří se potulovali po vesmíru, zůstali na základně Avengers.
A Thor? Ten se zhroutil a založil Nový Asgard. Chtěl, aby Loki odešel s ním, ale jeho bratr to odmítl.

Loki občas vytáhl děti na procházku, protože ačkoli by to tak nejradši chtěl, nemohli být celé dny zavření v bytě. A procházet se poloprázdným New Yorkem bylo fakt děsivé.

Natasha se za nimi aspoň do týdne stavovala, ale moc času neměla. Stále se s ostatními, kteří to nevzdávali, snažila najít způsob, jak ostatní vrátit zpět.

Mladší Kate za Lokim chodila aspoň jednou za dva až tři dny. Uklízela jim tam a vařila. Aspoň to, co se naučila. Loki to pochopitelně neuměl, nejdřív mu vařili kuchaři a pak jeho manželka. A pomáhala mu se starat o děti.

„Ahoj,“ chabě se na něj pousmála, když jí otevřel. Pak ho objala.

„Ahoj,“ zamumlal a pustil jí dovnitř.

Kate protočila oči, zastavila se na prvním kroku a probodla Lokiho pohledem. „Loki, nech těch svých přeludů. Mě neoblafneš,“

Loki si povzdechl a z hezky uklizeného bytu a v pohodě vypadajícího Lokiho, nyní viděla; bordel, poházené věci, roztříštěné sklo, lahve od alkoholu a Loki už nestál vedle ní, ale válel se na podlaze na proti ní. Opíral se o zeď a díval se na ní prázdnýma očima. „Spokojená?“ zabrblal.

Kate si povzdechla, došla k němu a klekla si naproti němu. Pak ho bezeslova objala.

„Chybí mi Peter. Chybí mi oba,“ prohlásila tiše a vzlykla. „Ale, Loki, musíš se vzchopit. Takhle to dál nejde,“ zamračila se na něj. Loki provinile sklopil pohled a přikývl.

We are in endgame now|Loki&Spiderman✅Kde žijí příběhy. Začni objevovat