- III -

61 4 0
                                    

Bankta yaklaşık 15 dakika boyunca oturdum ve bu süre boyunca hıçkıra hıçkıra ağladım. Kimse yoktu etrafta. Yapayalnızdım, bir başıma. 15 dakikanın sonunda yavaş yavaş yaklaşan ayak sesleri duydum. Elleri cebinde, sakin ve yüzünde bana acıdığını belirten bir ifadeyle Selen geliyordu. Yanıma oturdu.

" Geldiğinde burada değildi, demi? "

" Evet, gitmişti. "

" İstersen, onun evine gidip bir bakalım. "

" Hayır, bu olaylardan sonra onunla henüz konuşamam. "

" Ne zaman konuşmayı planlıyorsun? Çocuk gelecek hafta gidecek. "

" Gidecek mi? Nereye? "

" Senin haberin yok mu? "

" Hayır, Selen söyler misin, nereye gidecek? "

" Sence nereye olabilir? Tatile gidecek tabii ki. "

" Off Selen korkuttun beni. Öyle bir söylüyorsun ki bende temelli bir yere gidecek sandım. "

Selen bir süre sustu. Sessiz ve acıklı bir ifadeyle uzaklara baktı.

" Selen? Temelli olarak bir yere gitmiyor demi? "

Selen sustu. Anlamıştım. Ama nasıl olur da benim böyle bir şeyden haberim olmazdı, bilemiyordum.

" Selen nereden öğrendin bunu? "
" Facebook'ta paylaşmış. "

Hemen cebimden telefonumu çıkardım. Evet, Selen doğru söylüyordu. Anıl aynen şöyle yazmıştı:

"Arkadaşlar, bu yaz tatilinde ailemle başka bir şehire taşınacağız. Henüz neresi olduğu belli değil. Sizi çok özleyeceğim. Lütfen beni unutmayın. "

Daha çok ağlamaya başladım bu sefer. Bana bunu nasıl yapardı ve ben ona bunu nasıl yapmıştım? Her şeye rağmen o benim sahiden sevdiğim bir arkadaşımdı ve mükemmel bir insandı. Şimdi öylece bizi bırakıp gidiyordu. Zaten lisede farklı okullara gidince ne kadar görüşeceğimiz belli değildi ama en azından evlerimiz yakın olduğu için görüşebileceğimizi umut etmiştim, sonra bu haber ortaya çıktı işte...

Selen başımı kendine doğru çekti. Saçımı okşadı. Ağlamam daha da arttı.

" Selen biz o olmadan ne yapacağız? "

" Alışacağız Alina, alışacağız. Hayat böyle işte kimi gelir, kimi gider. "

" Ben onsuz yaşamaya alışamam ki. Bak ondam hoşlanma yönünü geçtim beni etkileyen şey bu değil. Beni bilirsin zaten insanlar hep şıpsevdi olduğumu söylerler -birine sahiden çok aşık olduğum zamanlar hariç- ama burada sahiden değer verdiğim biri gidiyor. Zor zamanlarımda yanımda olan bir insan, iyi bir arkadaş... "

" Elimizden gelen birşey yok ki. Sıkma canını, üzülme. Bu dünyada bir tek o yok ki başka arkadaşlar da- "

" Başka arkadaşlar da edinirim evet, ama hiç kimse onun gibi olmayacak. Hem tam da böyle bir zamanda beni sevdiğini söyledi ve kafam o kadar karıştı ki... "

Selen beni yatıştıramayacağını anlayınca sustu. Ben de sessiz sessiz ağlamaya devam ettim. Selen telefonda bir şeylere bakıyordu. Ama bu bakışı tanırım. Bir şeyler yanlış gidiyordu. Bir sorun vardı. Selen'e fark ettirmemeye çalışarak hafifçe eğildim ve telefonun ekranına baktım.
"Aylin'in Anıl'la ilişkisi başladı. " yazıyordu.

" Ne? Nasıl ya? "

Selen birden döndü bana baktı.

" Alina bak kanka sakin ol. "

Sonsuz ~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin