Michelle'in Ağzıyla
"Ben sisteme girdim ya. İşte o alarm o yüzden çaldı."
Gözlerini kocaman açıp şaşkınlıkla baktı.
"Ciddi misin? Nasıl farkedilmedi peki?"
"Evet. O alarmı düzelten adam var ya bilerek virüs girmiş dedi. Bana yardım etti yani. Şifreleri falan değiştirmedi. Sonra bana bu dosyaları açmamı anlattı gösterererek. Bir şeyler anlatmaya çalıştı. Ondan sonra da cebime kağıt koyup beni bir yere çağırdı. Sabah altıda orda ol yazmış. Şimdi de fotoğrafta gördüğün gibi adamın burdaki odasında gizli bir kasa var. Onun içinde büyük ihtimal çok işimize yarayacak şeyler var. Şimdi de onun şifresini bulmamız lazım."
O şaşkınlığını üstünden atmaya çalışırken ben diğer fotoğraflarda bir şeyler var mı diye bakmaya başladım. Sadece bunun için açtırmazdı bence bu dosyayı. Bunu herkes tahmin edebilir. Önemli şeyler nereye koyulur? Gizli bir kasaya. Başka bir şey de var demek ki fotoğraflarda.
"Bir dakika ama. Biz bu adama güvenecek miyiz? Ya bizi tuzağa çekiyorsa. Nerden bileceğiz? Güvenemeyiz ki."
"Olabilir ama tuzağa çekse dosyaları falan niye göstersin ki? Saçma olur değil mi?"
"Ama bize niye yardım etsin ki?"
"Bilmiyorum. Bir şey var o adamda. Neyse onu sonra düşünürüz. Önce şu dosyalara bakalım bir."
"Ben bakmam bu fotoğraflara iğrenç. Sen bak."
Ona dönüp ciddi misin bakışı attım.
"Fotoğraflara bakmıyorum zaten etrafa bakıyorum. Banane fotoğraflardan. Allahım yarabbim."
"Olsun sen bak. Ben istemiyorum."
Göz devirip önüme döndüm. Fotoğraflara bakmaya devam ettim. Hepsi değişik açılardan çekildiği için neredeyse odanın krokisini çıkardım sayılır. Bu yüzden kasanın yerini de buldum.
"Kağıdın var mı?" dedim Karla'ya dönüp. Kafa sallayıp bir dakika işareti yaptı. Çantasına gidip bir not defteri çıkardı. Kalem de alıp bana getirdi. Elinden alıp krokiyi çizdim. Bu bize lazım olacaktı. Kasanın yerini de işaretledim. Sonra geri Karla'ya uzattım. Elimden alınca bilgisayara geri döndüm. Adamın gösterdiği bir videoyu açtım. Videoda bir alışveriş yapılıyordu. Şaşkınlıkla izledim. Hangi manyak kendi alışverişini çeker? Kimse cesaret edemez buna. Çok kişinin eline geçebilir. Neden böyle bir şey yapmış olabilir? Kendi yakalanırsa karşı tarafı da yakalatmak için mi acaba? Ama yine de böyle bir riske giremez kimse.
"Sence bunu niye çekmiş olabilir?" dedi Karla. Birkaç saniye daha izledim. Birkaç kere daha. Çok da belirgin değildi yüzler ama kim oldukları anlaşılıyordu. Sadece uzaktandı biraz. Anlayamıyorum niye böyle bir şey yaptığını.
"Bilmiyorum ama sanırım karşı tarafın bundan haberi yok. Çünkü biraz uzaktan çekilmiş. Sanki gizli gizli."
"Mantıklı. Haklı olabilirsin."
Onu geçip başka bir şeye daha baktım. Burada da otelin dökümanları muhasebe kayıtları falan vardı. Buna niye bakıyoruz ki? Niye bakmamızı istedi? Dikkatlice bakmaya başlayacaktım ki Karla konuştu.
"Bak şurda bir hata var. Yanlış hesaplama yapılmış."
"Nerde?" dedim. Eliyle gösterdi. Doğru söylüyordu. Yanlışlık vardı. Otelin normalde kazandığının üç katı yazıyordu. Bunu niye kimse farketmemiş peki bu zamana kadar?
Bir dakika. Demek ki farkeden kişi ya bunlarla çalışıyor. Ya da para kazanmak için söylememiş. Doğru. Olabilir.
"Sence niye böyle?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SECRET AGENT (G&G)(Tamamlandı)
Teen FictionAllahım çattık ya. Başıma bela olacak bu kız. Bu ne? Bir bebekle çalışacağım resmen.