Bir sınıftan diğerine sürüklenirken Nadima yanımdan ayrılmadı, ki bence bu okulumuzun büyüklüğünü göz önüne aldığımızda oldukça mantıklıydı. Ona bir harita çizmeyi bir an gerçekten düşündüm.
Tabii ki diğer çocukların hepsi yüksek sesle birbirleriyle konuşuyordu. Nadima ve ben sessizce, birbirimize gülümseyerek yürüyorduk ama bu garip falan değildi. Yani bir sınıfa girdiğimizde ona hangi derse gireceğimizi söylüyordum ve hangi kitapları çıkarması gerektiğini gösteriyordum. Bu da doğrusu ona yardımcı olabileceğim tek konuydu.
Tipik bir cuma sabahıydı -ne kadar sıkıcı- iki saat üst üste fen bilgisi dersi vardı. -iki kat sıkıcı- sonra tarih -uyuklamaya başlıyorum- sonra da Fransızca -uyudum bile- vardı. Nadima'nın derslerin herhangi birini gerçekten anlayıp anlamadığını dair hiçbir fikrim yoktu. Gerçi bu onu 5-R sınıfının çoğundan farklı kılmıyordu. Fakat bir süre sonra not almak için uğraşmayı bıraktı. Benim köpekleri onunsa kedileri daha çok sevmesi dışında aynı şeylerden hoşlanıyormuşuz gibi gözüküyordu. Ama bu kimin umrundaydı ki!
Yemekten hemen sonra İngilizce dersi vardı. Oturduğum an yazı ödevimi öğle arasında yapmadığımı hatırladım. Yüksek sesle sızlandım ama bununla ilgili yapabileceğim bir şey yoktu. Bay Y sinirlenecekti.
...
"Bu dönem bu üçüncü oldu," diyerek bana kızgın bir şekilde baktı. Ve "Ne yazık ki bu eve mektup göndermem gerektiği anlamına geliyor," diye eklendiğinde bundan zevk aldığından oldukça eminim.
İç çektim. Annem küplere binecekti. "Bu gece yapsam olmaz mı?" diyerek yalvardım.
"Hayır. Dün gece yapmalıydın."
"Ama bu gerçekten çok acımasızca!" diye sızlandım.
"Yeter artık !"
"Ama efendim!"
"Bir şey daha söylersen ceza alacaksın," diyerek beni uyardı Bay Y.
Çenemi kapattım. Sınıfın geri kalanı ölüm sessizliğine büründü. Bay Y önce Nadima'ya sonra bana bakarak "Umarım yeni öğrencimizi kötü bir şekilde etkilemezsin," dedi.
Bu hiç adil değildi! Nutkum tutulmuştu. Böyle olması muhtemelen iyi oldu. Çünkü ceza alırsam annem çok sinirlenirdi.
♡
☆
♡Vote atmayı unutmayın...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çikolataca Konuşur Musun?
Fantasy(KİTAP BANA AİT DEĞİLDİR ALIP OKUYAMAYANLAR İÇİN GEÇİRİYORUM) Okulun yeni öğrencisi Nadima sınıflarına geldiğinde Jaz çok sevinmişti. En sonunda bir sıra arkadaşı olacaktı.Tek sorun Nadima'nın tek kelime ingilizce konuşamamasıydı. Nadima Suriye göçm...