١٣/ فى فيلا شادى 🏩

2.1K 65 12
                                    

ارتبكت زهره عندما فتح احمد الباب الخلفى للسياره فنظرت اليه متسائله فابتسم بسعاده لان زهره كانت تريد الجلوس بجواره....... ولكنه يجب ان يلتزم بالخطه فهو سائق لديها وطبيعى ان السيده تجلس بالخلف فاوضح تصرفه قائلا لها   : ممكن نكون متراقبين  فلو قعدتى جنبى دا ممكن يلفت النظر لطبيعه العلاقه بنا......فى شغلنا ممكن التفاصيل الصغيره تفسد خطه كامله.............. علشان كده  بطلب منك من دلوقتى .......ارجوكى الالتزم بكافه القواعد علشان تعدى المهمه  بسلام  

فهزت زهره راسها موافقه على ما يقوله.......... وسرعان ما انطلقوا بالسياره نحو فيلا شادى

🌴🌴🌴

كانت فيلا شادى فى منطقه راقيه لا يقطنها سوى الاثرياء وكانت جميع الفيلات فى هذه المنطقه تتشابه فى الشكل الخارجى والعمران

ولكنها تختلف طبعا........ من حيث الفرش والديكور.......... كما ان سكان هذا  الكومباوند  من الفيلات الفاخره  ينعمون بطرق خاصه بهم لهم وحدهم........

وعلى رغم من فخامه الفيلا وفرشها الغالى وديكورها الفاخر المبهر.........الا ان  زهره لم  تكن تحبها ابدا......... ولكنها تحملت البقاء فيها فقط من اجل عيون شادى الذى كان متمسك بشده بالبقاء فيها........وطبعا هى عرفت السبب الان............. فهو بالتاكيد لم يكن يريد الابتعاد عن ثروته المخفيه بالفيلا ويريد ان يكون بجوارها دائما........

والحقيقى ما كان يهون عليها البقاء فيها كانت  داليا.........والتى لم تكن اخت زوجها فقط........بل كانت صديقه حميمه....... ايضا..........فهم كانوا يخرجان سويا اويجلسون حول بركه السباحه يتسامرون او يسهرون معا لمشاهده التليفزيون........مما كان يهون عليها غياب شادى عن المنزل لفترات طويله.........

وهنا قفزت فى ذهنها فكره سيئه ونظرت لاحمد وسألته بلهفه قائله  : خالد لو سمحت ممكن تقولى هى داليا ليها علاقه بنشاط شادى.......اقصد يعنى داليا زى شادى ولا ملهاش علاقه بالمخدرات....؟؟؟

فابتسم احمد لها بلطف لان زهره نادته خالد......... و ايضا لرقتها وطيبتها فهى  رغم محنتها كانت تفكر فى غيرها........وقلقه على مصير اخت شادى 

هز احمد  راسه نافيا بهدوء قائلا  :  لا يا ستى داليا ملهاش اى علاقه بنشاط شادى الاجرامى........... هى زيك بالضبط  متعرفش حاجه عنه ..........      

تنهدت زهره بحزن ونظرت اليه بتاثر قائلة   : عارف كانت بتحبه قوى......... ودائما كده لما بيكونوا مع بعض بيبقى الجو بينهم مرح وضحك لدرجه انى كنت وقتها بتمنى ان يكون ليا اخ زيه لانه كان بيحبها قوى  ومدلعها جدا........... واضافت فى رجاء متوسل قائلة  : ممكن اطلب منك طلب لو سمحت؟؟؟؟                                  

اجابها احمد وهو ينظر اليها من المراه الاماميه قائلا لها فى حنان :  انتى ‏تأمريني يا ستى وانا انفذ  علطول......      

ليله القبض على زهره (مكتمله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن