CHAPTER 28

1.3K 101 22
                                    

"Kak Iya..."

Aku yang baru saja terlelap kembali mencelikkan mata.Kepala aku angkat kemudian menyandarkan badan dikerusi.Sempat aku mengerling suasana kelas yang diam mendengar penerangan Miss Anne.

"Why Yna?"

"Ayahnda dan Bonda dah berangkat ke Black Forest."

Aku menegakkan badan.Entah mengapa aku berdebar-debar.

"Lama dah ke gerak?"

"Baru je tadi."

Aku diam tak tahu nak jawab apa.Aku risau akan Bonda dan Ayahnda.

"Kak Iya,they will be okay right?"

"Of course Yna,don't worry!"

"Entah la Yna rasa lain.Yna dapat rasakan sesuatu akan berlaku."

Aku tergamam mendengar kata-kata Aryna.Ya aku pun sama.

"Takde apa akan berlaku lah,sudah kakanda mahu belajar adinda,kakanda minta diri dulu ya."

"Baiklah kakandaku Arya,adinda juga mahu menelaah buku sebentar lagi."

Senyuman nipis terukir bila Aryna ketawa.Sekurang-kurangnya dia tak fikir bukan-bukan lagi.

"Bye Kak Iya! "

"Hmm"

Telepati diputuskan.Senyuman aku kian pudar.Aku dapat rasakan sesuatu yang tidak kena,tapi apa? Kelopak mata aku pejam sebentar sebelum ia kembali terbuka apabila seseorang menyebut namaku.

"Ary Scar,are you still with me?"

"Yes Miss!"

"Good, focus!'

Aku menarik nafas panjang.Kepala aku geleng sedikit berharap fikiran negatif segera hilang dari kotak fikiran aku.

"Ary,are you okay?"

Senyuman tipis aku berikan sebagai balasan kepada Esha yang berada di sisiku.Aku menoleh apabila merasakan seseorang merenung aku.
Aku memandangnya sambil tersenyum menandakan aku okay.

Mata aku sepetkan sedikit untuk membaca gerak mulut Aryan.
Bila aku sudah dapat memahaminya,aku menggelengkan kepala sedikit.Aryan tanya what happen,memang aku perlu geleng pun sebab nothing happen right? Is just something ergh! Tak tahu nak cakap macam mana.

Melihat Aryan yang masih tak puas hati,aku segera menumpukan perhatian terhadap penerangan Miss Anne.Malas mahu melayan Aryan,mesti soalan dia banyak gila nanti.

"Untuk assignment kamu,kaji tentang The Chosen one secara berkumpulan.Bilangan ahli kumpulan terpulang kepada kamu yang penting siapkan assignment ini dalam masa dua minggu.Semua faham?"

"Faham Miss!"

"Okay that's all for today,if you have a question about the assignment,you can meet me anytime.Thank you."

Miss Anne melangkah keluar.Suasana kelas menjadi bising apabila semua sibuk mencari ahli kumpulan untuk assignment.Ada juga yang berebut-rebut menuju ke arah Aryan dan kawannya,berharap mereka dapat menjadi salah satu ahli dalam kumpulan Aryan.

Aku hanya memandang sekilas kearah mereka kemudian bahu Esha aku cuit perlahan memberi isyarat untuk keluar dari kelas.Malas lah duduk dalam kelas ni bising je.

"We are in one group."

Langkah aku dan Esha serentak terhenti.Kami menoleh dan terpapar wajah empat jejaka terhangat di academy yang berdiri tepat dihadapan kami.

ARYA : THE PRINCESS Where stories live. Discover now