CHAPTER 44

1.5K 132 13
                                    

"Sekarang tibalah masanya untuk pusingan akhir! Perlawanan ini akan menentukan pemenang yang akan memegang gelaran 'thé best knight!' tapi jangan risau kepada semua knight yang tersingkir,kamu semua tetap akan menjadi pahlawan dalam medan tempur nanti! Baiklah tanpa membuang masa mari kita saksikan perlawanan menarik ini!"

Tepukan dan sorakan bergema di setiap pelusuk kota.Semua rakyat yang datang menyaksikan knight battle ini memberikan sorakan yang penuh bersemangat.

Di atas pentas perlawanan dua orang knight lelaki sudah bersedia untuk berlawan.Apabila arahan diberikan mereka mula menyerang antara satu sama lain.

Arya memegang dadanya.Jantungnya berdegup begitu pantas.Dia berasa tidak sedap hati.Seperti sesuatu yang buruk akan berlaku.Matanya memandang figura Ayahnda dan bondanya yang duduk di singgahsana yang disediakan.Terdapat raja-raja dari kingdom lain yang duduk sebaris dengan mereka.

"Kak Iya? Are you okay?"

Arya menoleh memandang Aryna yang duduk di sisinya.Mereka yang mendengar turut memandang Arya dengan penuh tanda tanya.

Arya menggeleng perlahan.Matanya dipejam Cuba menghubungi Draggy dan Foxie.

"Arya! They are coming! Save your people!"

Mata Arya terbuka luas.Dia berdiri kemudian menjerit kuat.

"Run! Enimies are coming!"

"Arya!"

Semua orang memandang Arya dengan penuh tanda tanya.Arya memberikan isyarat kepada Ayahndanya.

"Bring all the people to a safe place! Enimies are coming!"

Dumm! Dumm!

Bunyi dentuman bersatu dengan jeritan rakyat bergema.Terkedu Arya apabila beberapa orang rakyatnya sudah tercedera akibat letupan tadi.
Disebalik asap yang muncul,perlahan-lahan bayang minotaur dapat dilihat.

Minotaur mula menyerang dengan ganas menghancurkan apa sahaja yang berada dihadapan mereka menggunakan kapak besar mereka.

"Protect the king!"

Arya menjerit lantang kemudian menarik kasar pedangnya sebelum berlari melibas badan besar minotaur satu persatu.

"Arya!"

"Kak Iya!"

"Where is Yna,Ian?!"

"Ian dah teleportkan dia pergi Ayahnda!"

Arya mengangguk tapi matanya masih memandang tajam minotaur yang menyerangnya.

"What thé hell are they Elvand!"

"I dont know!"

"Shut up and just kill thèm all Brax!"

Jeritan di mana-mana membuatkan mereka mengetap gigi.

"Bangkai ni ramai sangat lah!"

"Haah weh! Aku rasa- weh tak guna punya bangkai!"

Braxlen menikam perut minotaur yang cuba menyerangnya berkali-kali.Puas hatinya apabila minotaur itu bertukar menjadi debu.

"Selamatkan semua orang dulu! Charles,Brax pergi cipta wall lindungi semua orang!"

Charles dan Braxlen tidak membantah arahan Elvand.Segera mereka berlari mendapatkan semua orang diikuti oleh Esha,Sheren dan Star.

Arya berlari kemudian melompat atas badan minotaur yang cuba menyerang seorang kanak-kanak.Kepala minotaur ditikam dengan kasar.

Dia mengetap gigi apabila bilangan minotaur semakin banyak.

ARYA : THE PRINCESS Where stories live. Discover now